Toon posts:

Problemen met mijn Club3D 7970 royalAce 3Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

CPU: FX-8350 (4.0 Ghz 8-core)
Motherboard: ASRock 870 extreme3 r2.0
Graphics Card: Radeon HD 7970 Ghz Edition royalAce 3Gb
PSU: OCZ ModXstream 700w
Memory: G-skill 1600Mhz 8gb

Onlangs heb ik een GPU besteld bij Coolblue. Na deze in mijn PC te steken en aangesloten te hebben met een 8-pin en een 6-pin. Wouden mijn monitoren geen beeld laten zien. De fans draaien maar de GPU geeft geen beeld weer op mijn schermen..

Dus heb ik bij Coolblue een andere kaart gekregen omdat ze het ook niet wisten hoe ze het moesten oplossen. Maar het probleem blijft hetzelfde.

Dus dacht ik dat het aan de compatibiliteit van mijn moederbord (Asrock 870 Extreme3 R2.0) lag. Maar op de onderstaande link zie ik dat iemand ook dat moederbord gebruikt met een zwakkere PSU dan ik.

http://www.tomshardware.c...ormance-boost-hoping.html

Iemand dat een oplossing weet ?

Greets

Dean

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39

Audione0

Strijdt der titanen

Krijg je wel beeld tijdens het booten, of helemaal geen beeld, dus vanaf het aanzetten van de pc niet?

Heb je nog een andere videokaart liggen waarmee je kunt testen of de PCI-E connectie niet kapot is? En heb je al de andere sleuf al geprobeerd?
Aan je voeding moet het iig niet liggen? Misschien andere 8 en 6 pin stekker proberen?

[ Voor 57% gewijzigd door Audione0 op 02-07-2013 15:41 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen beeld bij het begin van het booten
Ook heb ik mijn andere sloten gebruikt bij die GPU en geeft hij nog altijd geen beeld.
Andere kabels heb ik ook geprobeert te gebruiken maar tevens hetzelfde resultaat.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 15:42 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39

Audione0

Strijdt der titanen

Hmm, dan zou ik het even niet zo snel weten? De voeding is sterk genoeg dus daar moet het ook niet aan liggen.. Het enige wat je zou kunnen proberen om er zeker van te zijn dat de videokaart het niet is, is een andere kaart proberen? Heb je er zelf nog 1 op de plank liggen of misschien kennis/vriend?
Als die andere kaart het wel doet, dan is de HD7970 "weer" niet goed, zo niet dan ben ik bang dat je moederboord RMA moet?
Deed je pc het voorheen wel met een andere videokaart?

Oh, wacht: sluit eerst 1 beeldscherm aan (het liefst nu nog via vga of DVI) en als de boel pas naar behoren draait de 2e pas. Het kan zijn de eyefinity nu nog de boel in de war gooit. Ik las nl net pas dat je meerdere schermen gebruikt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 02-07-2013 23:02 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt