Probleem met Realtek PCIe GBE Family Controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526202

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem ik heb sinds kort een hoger abonnement bij ziggo afgesloten en heb ook nagekeken of mijn netwerkkaart de 1000 mbps full duplex ondersteunt maar tot mijn grote verbazing als ik bij apparaatbeheer naar mijn netwerkkaart ga en ik vul de 1000 mbps in dan verbreekt die me internet verbinding maar blijft de verbinding gewoon op 100 mbps staan ? hoe is dit op te lossen ik heb de laatste nieuwe drivers geïnstalleerd mijn os is Windows 7 Ultimate 64bit.

Ik heb al een tijdje via google gezocht daar had ik ook gelezen dat hij niet compatible zou zijn met Windows 7 maar wel met Windows Vista maar dat was tevergeefs ;w

http://imageshack.us/a/img94/1070/dkqx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuhhhh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 01:35
Hoe zit je netwerkverbinding in elkaar? Heb je nog een switch tussen je router en pc zitten? Zonder een switch, wat voor router is het? Heeft je router wel gbit poorten of niet? Wat voor kabels gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een kabel rechtstreeks vanuit het modem verbonden met mijn PC er zit geen router of switch tussen. Ik gebruik UTP CAT6 kabel. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
welk modem? (ik neem aan dat dat weel 1000mbit doet, maar je weet maar nooit)

[ Voor 75% gewijzigd door begintmeta op 02-07-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We hebben een UBEE EVW3200b er is zelfs hier een ziggo monteur geweest die heeft het signaal gemeten en die heeft toen het ubee modem vervangen omdat er wat problemen met het vorige model zouden zijn echter heeft dit niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:56
Als je PC niet werkt met 1Gb/s, ligt het probleem mogelijk aan de modem/router kant. Staat die goed ingesteld? Log eens in op je modem en controleer of er daar ook de juiste instellingen staan om met 1Gb/s te werken.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zijn de juiste instellingen dan ? Als ik inlog op het Ubee modem dan kan ik helemaal niets aanpassen alleen wat informatie wat niets met snelheid heeft te maken.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img37/4114/is.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 526202 op 02-07-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17
Probeer eens een andere kabel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al geprobeerd tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis.

Voor vragen over netwerken hebben we het subforum... Netwerken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Heb je een andere PC of laptop om te testen? Check wel of die andere laptop / PC wel een Gb kaart heeft.

Normaliter kan je de settings in de kaart op "AUTO" of auto negotiation laten staan. Forceren op een bepaalde snelheid gaat vaan fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Staat er op beide utp-kabels iets van "CCA" of "CCS" ?? (even goed kijken)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh... daar gaan we.

CCA = Copper Clad Aluminium.
CCS = Copper Clad Steel.

In beide gevallen: Het zijn inferieure kabels. Staal met een koper laagje, of aluminium met een koper laagje.

Dit gaat waarschijnlijk niet werken.

Neem een kan en klare CAT 5e of hoger patch kabel (waar de stekkers aangegoten zijn), en controleer dan. Waarschijnlijk werkt het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik neig ook als eerste naar de kabel.
Fast Ethernet (100Mbit) heeft maar 2 koperparen (=4 aders) nodig.
Gigabit Ethernet (1000Mbit) heeft alle 4 koperparen (=8 aders) nodig.

Als een van de paren niet functioneert gaat Gbit niet werken en val je terug op 100Mbit. Gbit hoef je ook niet te forceren, dat moet gewoon goed gaan middels de automatisch detectie. En aangezien die steeds terugvalt op 100Mbit lijkt het mij het meest logisch dat het ergens mis gaat tussen de twee apparaten in.

Controleer de kabel en als je kunt probeer een andere.
Probeer ook eens een andere PC aan de modem-router, bijvoorbeeld een andere PC/laptop met Gbit adapter en gebruikt een (korte) kabel waarvan je weet dat deze Gbit zonder problemen doet.

Verder kun je nog kijken of de drivers voor je Realtek GBE chip te upgraden zijn, al is het maar om het geprobeerd te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2013 12:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle kabels inmiddels CAT5e, windows 8 & drivers geupdate maar nog steeds geen 1 gbit verbinding.

Iemand anders nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een andere laptop / PC om mee te testen? Eeerst moeten we zeker weten of de modem die Gbit aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 18:06

lier

MikroTik nerd

En even met een liveCd van een willekeurige Linux distributie pakken om het OS (beide OSsen) uit te sluiten.

Om welke controler gaat het precies?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb de zelfde kaart gehad in combinatie met zelfde modem/router (Ziggo). Zelfs met 20 meter kabel zonder problemen 1 Gbps. Op autodetect. Dus geen speed aangegeven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik heb een probleem, wat volgens mijn internetaanbieder aan mijn laptop en computer ligt (beiden hebben een realtek PCI-E GBE Family Controller ethernet kaart. De ene pc heeft win 7 en de andere win 8.1. Beide pc's drivers up to date..

Probleem is dat ik bedraad maar 100 Mbit haal in de speedtest, waar ik 150 zou moeten halen. Heb hier nu al een maand gezeur mee met mijn provider, ik zeg dat het aan hen ligt, zij zeggen dat het signaal 150 Mbit is, maar dat mijn laptop en pc het probleem zijn...

Netwerkkaart staan qua snelheid op 1 Gbit Full duplex. Kabel is volledig nieuw, cat 5e. Ik heb eens een keer 150 Mbit gehaald op mijn laptop, alleen nu dus nooit meer. Vandaar dat ik ook niet denk dat dit aan mijn laptop ligt, maar ja ik wil alles uitsluiten voor ik mijn klacht indien bij de provider..

Bij eigenschappen van mijn verbinding zie ik qua snelheid wel 'maar' 100Mbps staan. Moet hier niet 1000Mbps staan? Zo ja, hoe verander ik dit? Ligt dit aan mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23
Goofyduck384 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:42:
Bij eigenschappen van mijn verbinding zie ik qua snelheid wel 'maar' 100Mbps staan. Moet hier niet 1000Mbps staan?
Klopt.
Zo ja, hoe verander ik dit?
Als je niet zelf hebt lopen rommelen aan de instellingen zou het vanzelf moeten werken. Speed 'auto' of 'auto negotiation' of '1 Gbps' is prima.
Ligt dit aan mijn pc?
Gezien je een topic kaapt ipv. je eigen topic te openen; je problemen zijn vergelijkbaar met die van TS, heb je wat met de adviezen gedaan?

- Zie je 'bij de eigenschappen' 100 Mbit/s op zowel je PC als laptop?
- Indien nee, boot eens een Ubuntu live-image op het apparaat met problemen en probeer het daar eens mee?
- Wissel eens wat kabels uit en kijk of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Thralas schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:21:
Als je niet zelf hebt lopen rommelen aan de instellingen zou het vanzelf moeten werken. Speed 'auto' of 'auto negotiation' of '1 Gbps' is prima.
Ik heb inderdaad niks veranderd nee. Beide pc's ongemoeid gelaten. Probleem is ook dat ik maar 1x de 150 gehaald heb, net toen de internet aanbieder alles van hun kant qua signaal gereset hadden (modem, glasvezelmodem, signaal e.d.)
Gezien je een topic kaapt ipv. je eigen topic te openen; je problemen zijn vergelijkbaar met die van TS, heb je wat met de adviezen gedaan?

- Zie je 'bij de eigenschappen' 100 Mbit/s op zowel je PC als laptop?
- Indien nee, boot eens een Ubuntu live-image op het apparaat met problemen en probeer het daar eens mee?
- Wissel eens wat kabels uit en kijk of dat helpt?
Ik heb hem bewust hier gepost, omdat ik dezelfde problematiek lijk te hebben. Ik zag nog geen oplossing staan in dit topic, dus leek het me hier prima bij aan te sluiten..
De kabels heb ik al geprobeerd, maar ook andere nieuwe kabels geven geen beter resultaat.

Daarnaast hebben beide pc's bij 'eigenschappen' 100Mbps staan ipv 1000Mbps.
Volgens mijn internetprovider geeft dit aan dat het probleem in mijn pc's zit en niet in hun signaal. Aangezien volgens hen het signaal 150 Mbps is, en mijn kaarten wel 1Gbit ondersteunen, zal er volgens hen iets in de drivers bij mij fout zitten.. Ik geloof dit niet en wil een klacht gaan indienen. Maar eerst wil ik zeker weten dat ik er op mijn pc alles aan gedaan heb, en geen instelling over het hoofd zie... Alleen weet ik niet meer wat er nog meer gecontroleerd kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 12:35
Zit er nog een apparaat zoals een switch of router tussen je PC/Laptop en het internet modem?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Glasvezel zit aangesloten op mijn glasvezelmodem (Genesis). Daar aan hangt mijn Fritzbox 7360.
Van daaruit kan ik via de switch (gigabit switch), maar ook de laptop rechtstreeks op de Fritzbox geeft maar 100 Mbps... Dus daarmee sluit ik de switch al uit lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan de endpoint (PC, laptop geprobeerd) noch switchzijde (fritzbox, switch).

Andere kabel geprobeerd? Waar komt de kabel vandaan? Wat staat erop?

En als je link speed tussen 2 devices die NIET van je ISP zijn '100 Mbit/s' aangeeft (zoals je claimt), dan ligt het probleem in ieder geval niet bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Dit laatste snap ik niet helemaal. Kun je dit anders uitleggen? De Fritzbox en Genesis zijn beiden van mijn provider. De laptop en pc uiteraard van mij. Hoe kom ik er achter of het probleem inderdaad in de pc en laptop zit? Ik heb namelijk niet nog meer computers om te testen...
Ik moet de provider maar geloven dat hun signaal goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Goofyduck384 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:55:
Dit laatste snap ik niet helemaal. Kun je dit anders uitleggen? De Fritzbox en Genesis zijn beiden van mijn provider. De laptop en pc uiteraard van mij.
Naast de Fritzbox en Genexis had je toch ook nog een gigabitswitch van jezelf? Of interpreteerde ik dat verkeerd.

Ik had uit je voorgaande posts gehaald dat je met 2 apparaten (PC, laptop) en tenminste 2 routers/switches/modems had getest (fritzbox, gigabit switch).

Als dat allemaal geen gigabit oplevert, aangenomen dat ze het allemaal in theorie kunnen en je niet aan de settings hebt gezeten, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de gebruikte kabel.

Als het nodig is zou je zelf een livecd met Ubuntu kunnen gebruiken (om verkeerde Windowssettings uit te sluiten, al zou dat het probleem niet moeten zijn als je daar niet aan hebt gezeten) of een kabeltje tussen je desktop en laptop leggen.

Je hebt meerdere devices en kabels (dat laatste had ik even gemist), dat is genoeg om alle mogelijke combinaties te testen tot je een gigabitverbinding tot stand weet te brengen. Als je die eenmaal hebt kun je onderdelen uitwisselen om de 'schuldige' de achterhalen.

Daarnaast hebben switches en routers soms ook ledjes om aan te geven of een verbinding 100/1000 Mbit/s is. Dat is ook een hele makkelijke manier om ja kabels te testen. Haal de overige verbindingen wel even los om te voorkomen dat je een lus in je netwerk maakt ;)

Echt een kwestie van proberen en testen door zaken uit te wisselen.
Hoe kom ik er achter of het probleem inderdaad in de pc en laptop zit? Ik heb namelijk niet nog meer computers om te testen...
Testen en nog eens testen, aan die twee devices heb je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Oké, lichtelijk beschaamd..... Een andere kabel leverde rechtstreeks op de modem wel 150 Mbit... Dus lag het wel aan die kabel (voor de laptop).
De situatie met de andere vaste pc, bleek achter nog een switch te staan (vergeten...) en die switch was inderdaad 10/100 Mbit..

Dus afgesloten nu. Ligt niet aan de provider, enkel aan mijn eigen opzet.
Pagina: 1