Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje over WiFi

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit topic hier mag staan maar ik vraag het gewoon maar even.

Ik heb beneden een modem hangen die zorgt voor de WiFi hier, en die doet het prima voor de begaandegrond en de eerste verdieping, maar mijn mancave is op zolder en daar heb ik geen WiFi. Is er een mogelijkheid dat ik van mijn desktop een modem maak? Er gaat gewoon een kabel naar de pc toe voor het internet en dat ik dan een dongeltje aan de pc hang zodat die ook een WiFi signaal uitstoot?

Casper

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hang er gewoon een simpele router tussen met Wifi, hoeft je PC ook niet de hele tijd aan te staan ;)
dus: tussen lan-kabel en PC een router plaatsen, DHCP uitzetten, evt wireless security instellen en gaan met die banaan :)

Hier staat tekst

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Kan je een voorbeeldje geven van zo'n router? Ik weet namelijk echt niet waar ik op moet letten en welke wel of niet geschikt zijn. En wat is DHCP?

Casper

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Gewoon een USB wifi stickie ad-hoc access point maken. Google op die kernwoorden en gij zult vinden. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet of dit topic hier mag staan maar ik vraag het gewoon maar even.
Lekker inzetvol :/

Als je het niet weet, vraag het even na bij een moderator ipv lukraak topic te openen en dan zo'n lame disclaimer posten :o

Zie ook:
http://tweakers.net/voorwaarden

Vragen over WiFi horen in het subforum Netwerken thuis, maar ook daar geldt dat we op GoT verwachten dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt (links), wat je geprobeerd hebt en waar je exact vastgelopen bent.

Zonder die info kunnen we je niet helpen. Daarom gaat dit topic op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.