Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Niet echt een advies voor jou welke speakers je moet halen maar ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom je er maar 1 nodig hebt.
Goed hard gaan?
1. Waarom moet het goed hard gaan? Film? Muziek en wat voor muziek?
2. een boekenplank speaker met een 16cm unit heeft nu eenmaal zijn beperkingen, als je luider wil zal je eerder naar een grotere vloerstaander moeten kijken
3. Je pioneer levert amper 2x40 watt, je zou kunnen kijken naar een krachtigere versterker..
1. Waarom moet het goed hard gaan? Film? Muziek en wat voor muziek?
2. een boekenplank speaker met een 16cm unit heeft nu eenmaal zijn beperkingen, als je luider wil zal je eerder naar een grotere vloerstaander moeten kijken
3. Je pioneer levert amper 2x40 watt, je zou kunnen kijken naar een krachtigere versterker..
[ Voor 0% gewijzigd door DinoBe op 02-07-2013 11:38 . Reden: spelling ]
Waarom dat? Het is maar net wat je neerzet. Zet voor de grap eens iets van een Klipsch monitor neer en je punt 2 en 3 zijn helemaal weg. Met 40 Watt kan je echt behoorlijk wat geluid produceren, hoe hoger het rendement van de speaker des te meer zal je hebben. Natuurlijk doet akoestiek ook veel, maar puur op volume zou ik zoeken naar heel gevoelige speakers.DinoBe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:35:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
@Fear: het zijn maar veralgemeningen. Ik weet niet wat het gemiddelde rendement is van een boekenplank speaker. Dat zal in de grootorde van de 85db liggen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Klipsch.
Veel mensen verstaan onder luid: een knalharde bass/indrukwekkende (what's in a name), iets wat een bookshelf beperkt(er) is. Het hangt vandaar mijn vraag: waarvoor moet het luider kunnen? Om naar zware klassieke orgels te luisteren of hardtrance... het antwoord kan leiden naar een meer geschikte speaker.
Aangezien de TS spreekt over 'tegen zijn limieten aan' kan het ook zijn dat de versterker te weinig vermogen kan leveren om niet vervormd te klinken.
Met wat we nu weten is het heel moeilijk advies te geven....
Veel mensen verstaan onder luid: een knalharde bass/indrukwekkende (what's in a name), iets wat een bookshelf beperkt(er) is. Het hangt vandaar mijn vraag: waarvoor moet het luider kunnen? Om naar zware klassieke orgels te luisteren of hardtrance... het antwoord kan leiden naar een meer geschikte speaker.
Aangezien de TS spreekt over 'tegen zijn limieten aan' kan het ook zijn dat de versterker te weinig vermogen kan leveren om niet vervormd te klinken.
Met wat we nu weten is het heel moeilijk advies te geven....
Dan heb je met 1 watt dus al een volume van 85db op 1 meter, waarmee je in veel woningen al klachten van je buren kan verwachten. De speakers van de ts hebben overigens een rendement van 89db: http://www.bostonacoustic...ookshelf(BostonAcoustics) . Als dat niet hard genoeg gaat met zijn versterker, mankeert er of iets aan zijn apparatuur, of hij moet eens een afspraak bij een kno-arts maken.
hallo allemaal
1. aan de versterker zal het niet liggen denk ik want ik heb al een jb systems disco 150 er aan gehangen en die kon muziek maken voor heel de straat + de bass was awesome de diameter van de subwoofer was +- 30 centimeter dus
2. ik hoef geen bass zodat het hele huis staat te trillen het is nu al erg genoeg voor m'n ouders
3. muziekstijl is vanalles + gaming waar wat ik wel waardeer is dat bass "wopwopwop" doet en niet harder en zachter trilt.
ze gaan hard maar niet hard genoeg om de kamer te vullen (+- 25m²)
maar als ik wat lees kan het ook zijn dat de versterker niet aankan en daardoor vervorming heeft bij hogere volumes ? of is het meer kans dat het de speaker is.
ik heb deze gezien , hij lijkt op papier toch veel beter dan wat ik nu heb (denk ik)
http://www.klipsch.com/rb-81-ii-bookshelf-speaker
wat zijn jullie meningen ?
mvg bryan
1. aan de versterker zal het niet liggen denk ik want ik heb al een jb systems disco 150 er aan gehangen en die kon muziek maken voor heel de straat + de bass was awesome de diameter van de subwoofer was +- 30 centimeter dus
2. ik hoef geen bass zodat het hele huis staat te trillen het is nu al erg genoeg voor m'n ouders
3. muziekstijl is vanalles + gaming waar wat ik wel waardeer is dat bass "wopwopwop" doet en niet harder en zachter trilt.
ze gaan hard maar niet hard genoeg om de kamer te vullen (+- 25m²)
maar als ik wat lees kan het ook zijn dat de versterker niet aankan en daardoor vervorming heeft bij hogere volumes ? of is het meer kans dat het de speaker is.
ik heb deze gezien , hij lijkt op papier toch veel beter dan wat ik nu heb (denk ik)
http://www.klipsch.com/rb-81-ii-bookshelf-speaker
wat zijn jullie meningen ?
mvg bryan
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Die Klipsch hebben een hoger rendement dan de Boston Acoustics, dus hij zal harder gaan. Mede doordat ik het idee heb dat de rendement van de Boston Acoustics iets positiever op wordt gegeven dan het is, met de A25 die ik hier heb staan in ieder geval wel. Of de Klipsch ook een betere speaker is kan maar één persoon beantwoorden. Aan je "eisen" te zien denk ik dat het wel voldoet. Eigenlijk denk ik dat je gewoon moet zoeken naar de speaker met het hoogste rendement in je budget, want echt HiFi zal niet de prio zijn.
Eigenlijk te veel "uitzonderingen" om het dan nog steeds zo te stellen. Had het samengevat onder rendement/gevoeligheid en je was sneller klaar geweest.DinoBe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:10:
@Fear: het zijn maar veralgemeningen. Ik weet niet wat het gemiddelde rendement is van een boekenplank speaker. Dat zal in de grootorde van de 85db liggen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Klipsch.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1