Toon posts:

[NAS] buffering problemen met HD en BluRay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort wil ik HD en BluRays via mijn Raspbery Pi vanaf mijn NAS afspelen.
Alleen naar mate de kwaliteit van de file hoger wordt, begint het buffering probleem op te spelen met de player.
Aanvankelijk dacht ik dat dit aan de Pi zou liggen, maar wanneer ik dezelfde film op een USB-stick zet en rechtstreeks in de Pi steek, gaat de film wel zonder problemen goed!

Ik heb een QNAP TS-459 Pro+ met 4 * 2 TB in RAID5 en is gekoppeld met 2 * 1 GbE-trunk aan de switch.
(de Pi heeft een 100Mb interface)
De performance is eigenlijk redelijk goed te noemen. Met filetransfers van/naar mijn PC haal ik ca. 90 MB/s
De load op het netwerk en van de NAS is minimaal.

.avi en .mov geen problemen.
.mp4 soms buffering
.mkv / 720p redelijk wat buffering
1080p heel veel buffering
BluRay kansloos

Op de QNAP heb ik al zo'n beetje alles uitgeschakeld wat er maar uitgeschakeld kan worden. (vooral ClamAV kan soms bijzonder hinderlijk zijn tijdens een scan-job)

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe stream je? DLNA, Samba, NFS? Indien Samba, probeer dan eens NFS. De Pi wordt serieus zwaar belast door Samba.

Verwijderd

Topicstarter
Samba.
Maar als ik kijk naar de netwerkload is deze bijna ronduit lachwekkend.
Buiten dat zou ik verwachten dat ik toch vast niet de eerste op deze aarbodem ben die hier tegenaan loopt...
Ik zal het vanavond hoe dan ook een proberen via NFS.

Mochten er nog meer sugesties zijn, dan hoor ik die ook graag.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:46:
Samba.
Maar als ik kijk naar de netwerkload is deze bijna ronduit lachwekkend.
Het gaat niet om de netwerk load, maar om de load van de Pi.
Buiten dat zou ik verwachten dat ik toch vast niet de eerste op deze aarbodem ben die hier tegenaan loopt...
Google 'raspberry pi samba nfs' eerste hit levert bij mij:
quote: YouTube
A little comparison ... the Raspberry Pi plays videos in Full HD shot with my Canon EOS 7D flawlessly. The little device only gets in trouble when using a Samba share. NFS works. If I use the Samba share with my notebook and play the clip in VLC - everything works. So it can't be the Server (ZBOX) - must be the combination Raspberry Pi and Samba.

Verwijderd

Topicstarter
Na het nodige gesleutel gisterenavond en ik mijn nfs-share maar niet gemount kon krijgen (wel vanaf andere Linux-machines en mijn MacBook Pro), blijkt dat mijn QNAP NFSv4 draait maar de XBMC van OpenELEC blijkbaar géén NFSv4 ondersteund (wel v3)... :(
Er is al wel sinds begin maart een feature request voor ingediend, maar staat nog altijd open.
Ik ga voorlopig maar eens met een USB-disk werken en op zoek naar een andere XBMC-implementatie voor op de Raspberry Pi.
Mocht iemand nog een geniale ingeving hebben... Ik hou mij aanbevolen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 10:30 ]