Hallo Allemaal,
Ten eerste excuses als ik hier verkeerd zit, of onduidelijk ben. Het is mijn eerste keer
Ik ben mezelf een beetje aan het leren programmeren in Java, en nu zit ik met het volgende:
Ik wil dat wanneer een variabele een bepaalde waarde heeft, alleen een bepaalde string wordt geaccepteerd.
Dus zeg variabele 'counter' = 1. Dan wordt alleen de string "back" geaccepteerd. Bij elke andere string die wordt ingevoerd krijgt de gebruiker de melding "je kunt alleen terug (back)" of iets dergelijks.
Ik heb natuurlijk zelf al wat geprobeerd.
Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik code op het forum kan plaatsen. Maar ik zal het proberen:
(indentation heb ik ook nog helemaal niet onder de knie, excuses ervoor)
Ik hoop dat de code een beetje duidelijk is, maar waar het op neer komt is dat als er '1' wordt 'gekozen' de counter op 1 wordt gezet. En als er '2' wordt gekozen de counter op 2 staat.
Nu wil ik dat zolang de counter op 1 staat, alleen de string "back" geaccepteerd wordt.
Als ik deze code draai, stopt Java met reageren zodra ik '1' kies (dus zodra de counter op 1 wordt gezet).
Ik denk dat dit te maken heeft met het while(counter == 1) gedeelte.
En nu dan eindelijk mijn vraag:
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bijvoorbeeld een andere manier wat hier beter voor werkt?
Ten eerste excuses als ik hier verkeerd zit, of onduidelijk ben. Het is mijn eerste keer
Ik ben mezelf een beetje aan het leren programmeren in Java, en nu zit ik met het volgende:
Ik wil dat wanneer een variabele een bepaalde waarde heeft, alleen een bepaalde string wordt geaccepteerd.
Dus zeg variabele 'counter' = 1. Dan wordt alleen de string "back" geaccepteerd. Bij elke andere string die wordt ingevoerd krijgt de gebruiker de melding "je kunt alleen terug (back)" of iets dergelijks.
Ik heb natuurlijk zelf al wat geprobeerd.
Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik code op het forum kan plaatsen. Maar ik zal het proberen:
(indentation heb ik ook nog helemaal niet onder de knie, excuses ervoor)
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| //Start (test 1) outputmain.setText("Hallo enzovoort (1 of 2)"); //dit is waar de tekst tevoorschijn komt butt1.addActionListener(new ActionListener() { //listener voor butt1 int counter = 0; //variabele counter begint op 0 @Override public void actionPerformed(ActionEvent e) //wanneer butt1 wordt gebruikt { String text = field1.getText(); //vul de string 'text' met input if(text.equals("1")) //als de gebruiker 1 kiest { counter = 1; //set counter op 1 //wordt de counter op 1 gezet outputmain.setText("Je hebt optie 1 gekozen, je kunt alleen terug (back)"); while(counter == 1) { //zolang de counter op 1 staat if(text.equals("back")){ //als de string 'back' is counter = 0; //zet de counter op 0 outputmain.setText("je hebt back gekozen! goedzo"); } else { //anders outputmain.setText("Je mag alleen terug (back)"); } //je mag alleen terug } } else if(text.equals("2")) //als 2 wordt gekozen { counter = 2; //zet de counter op 2 outputmain.setText("Je hebt optie 2 gekozen"); } } }); //End (test 1) |
Ik hoop dat de code een beetje duidelijk is, maar waar het op neer komt is dat als er '1' wordt 'gekozen' de counter op 1 wordt gezet. En als er '2' wordt gekozen de counter op 2 staat.
Nu wil ik dat zolang de counter op 1 staat, alleen de string "back" geaccepteerd wordt.
Als ik deze code draai, stopt Java met reageren zodra ik '1' kies (dus zodra de counter op 1 wordt gezet).
Ik denk dat dit te maken heeft met het while(counter == 1) gedeelte.
En nu dan eindelijk mijn vraag:
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bijvoorbeeld een andere manier wat hier beter voor werkt?