Videokaart voor game-HTPC

Pagina: 1
Acties:

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 15:50
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC waarop ik ook wat games wil gaan spelen.

Dit heb ik als basis:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B85M-E33€ 57,70€ 57,70
1Fractal Design Node 605€ 115,-€ 115,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,70

De processor is waarschijnlijk overkill, maar ik wilde een Intel vanwege het stroomverbruik / hitte / geluidsproductie, en ben voor de goedkoopste Haswell-setup gegaan om iets beter voorbereid te zijn op de toekomst (geen idee of het veel zin heeft, maar qua kosten scheelt het misschien een paar tientjes met een Ivy setup).
Ik moet nog geheugen, voeding en een processor koeler toevoegen, maar de setup is ongeveer wel duidelijk denk ik.

Ik twijfel alleen nog over een videokaart. Ik had het idee dat de AMD chipsets iets beter zijn in een omgeving waarin hitte/geluidsproductie van belang zijn daarom dacht ik in eerste instantie aan deze kaart:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,90

Maar ik kan nog wel iets meer uitgeven, tot ongeveer 225,- Ik vermoed dat ik voor dit budget nog wel een stapje kan maken in performance, maar ik weet niet helemaal zeker of ik het beste naar AMD kaarten kan blijven kijken, of toch geforce. Geluid en warmte ontwikkeling zijn redelijk belangrijk en natuurlijk maximale performance per euro :)

Ik weet nog niet precies welke games ik will gaan spelen, maar ik hou over het algemeen van first person shooters en strategy spellen. Als beeldscherm gebruik ik in ieder geval een 42" full HD 3D televisie, de maximale resolutie is dus 1920x1080, en ook gamen in 3D wil ik zeker gaan proberen als dat enigszins mogelijk is met dit budget.
Tips voor chipsets of specifieke kaarten zijn erg welkom ...