Port forwarding achter Ziggo Zakelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Hallo allemaal,

Een kennis van me heeft ziggo zakelijk. Je krijgt standaard 5 IP's die je vrij kan gebruiken, waarvan er maar 1 in gebruik was.

Dat ene IP ging in een router en daarop werden een aantal port forwards ingesteld die prima functioneerden. Nu wilden we een apart netwerk aanleggen voor enkel draadloos internet (gast netwerk), dus hebben we de volgende situatie gecreëerd:

Afbeeldingslocatie: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/attachments/untitled.png

Intern werkt alles prima, echter op beide routers werken port forwards niet meer, en ik snap niet echt waarom...

Het signaal / de kabel uit de Juniper moet ik volgens de documentatie gewoon kunnen splitten door een switch (netgear GS105e). Volgens mij is dit ook geen NAT achter NAT situatie, aangezien in het verleden dit prima werkte...

Iemand een idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een port forward stel je in dat bv. poort 9999 van buiten naar binnnen naar IP 192.168.1.XXX moet gaan. Dat IP adres is dan van de router (Juniper).

Heeft het gast netwerk VLAN's?

Waarom kopieer je niet de port forward rules, en verander je alleen het originating IP (dat is het 2-de externe IP van Ziggo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:13:
Bij een port forward stel je in dat bv. poort 9999 van buiten naar binnnen naar IP 192.168.1.XXX moet gaan. Dat IP adres is dan van de router (Juniper).
Ziggo zakelijk heeft een routed subnet. Dat werkt iets anders als het goed is. Het Ziggo modem is gewoon modem only.
De Juniper is de default gateway.

@TS: Check je WAN IP's eens van de 2 routers. Zijn die verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Sorry mensen, gewoon zelf stom bezig. Gateway in het apparaat waar naar toe geforward werd stond gewoon fout en natuurlijk 400x overheen gekeken...