Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows 8 hands on

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je echter instelt dat de startknop meteen naar het applicatieoverzicht leidt en de achtergrond in de Modern UI gelijk is aan die van de desktopomgeving, dan maakt dat een groot verschil.
Men mag wel even opmerken bij deze hands-on dat met het instellen van het applicatieoverzicht effectief alleen maar kleinere icoorntje getoond worden ivp Live tiles en dat daarmee dus de live tile mogelijkheden van windows 8 apps niet meer gebruikt kunnen worden.
Je kunt ook in het live tile startpagina gewoon een overzicht van alle apps creeeren en met als je wilt ook alle desktop apps vooraan. Het artikel suggereert dat dat alleen kan met het de 'alle apps' pagina met kleine icoontjes.
Daarnaast is het All Apps-scherm niet zo overzichtelijk als het oude startmenu.
Inderdaad maar juist met de startpagina van Live tiles kun he wel dezelfde overzichtelijkheid bereiken omdat je de startpagina zelf kan indelen en dus als je wilt juist precies het oude start menu kunt dupliceren in een maar dan in grid formaat ipv een uitklapformaat.

Dus juist de Live tile startpagina, die je allebei zelf kan indelen naar eigen believen, is veel meer als het oude startmenuen dus niet de all apps pagina zoals het artikel nu suggereert.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 09:59 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Het oude startmenu was de plek waar al je applicaties te vinden waren (bijne alle installers hebben standaard een vinkje staan voor een startmenu snelkoppeling), en in dat opzicht komt het overeen met het All Apps-menu in Windows 8.

Het Windows 8 Startscherm is - zeker in Windows 8.1 - meer vergelijkbaar met het bureaublad: een plek waar je zelf kan kiezen wat je weer geeft (links naar apps, naar websites, etc...) en die niet automatisch gevuld wordt.

Het is idd wel zo dat je het oude startmenu zelf kon indelen, en het All Apps-menu niet. Toch vind ik de vergelijking uit het stuk zeker niet mank gaan.

Verwijderd

Topicstarter
WoutF schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:15:
Het Windows 8 Startscherm is - zeker in Windows 8.1 - meer vergelijkbaar met het bureaublad: een plek waar je zelf kan kiezen wat je weer geeft (links naar apps, naar websites, etc...) en die niet automatisch gevuld wordt.
Als ik een app installeer krijg ik daar telkens gewoon automatisch een tile bij op het startscherm.
Het wordt dus wel degelijk automatisch gevuld net als het startmenu.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:19:
[...]

Als ik een app installeer krijg ik daar telkens gewoon automatisch een tile bij op het startscherm.
Het wordt dus wel degelijk automatisch gevuld net als het startmenu.
En dat is bij 8.1 dus niet meer het geval.