Ik zoek een 'budget laptop' met een lange accuduur. Hij wordt puur voor wat studie- en zakelijke dingen gebruikt. Beetje office, internet, muziek, that's all. Ik heb een jaar of 2-3 geleden eens een Asus laptop gekocht die een accuduur kon halen van 10 uur op een gemiddelde werkdag (er vanuit gaande dat je niet de hele tijd erop zit, de helderheid wat lager zet etc). Daar zat zo een Intel SU7300 processor in, waarvan ik moet zeggen dat die nog steeds prima voldoet (laptop staat tegenwoordig bij mijn ouders). Ik zit nog weleens aan deze laptop, en kan niet zeggen dat ik 'm traag vind.
Het lijkt echter wel alsof dit segment gewoon volledig van de aardbol verdwenen is, en niemand meer budgetlaptops met een goeie accuduur maakt. Weet iemand wellicht of dit soort laptops nog verkocht worden? En wellicht of er nog nieuwe modellen aan zitten te komen in dit segment (ook qua prijs) ? Kunnen we bijvoorbeeld Haswell pentium's verwachten? (dan bedoel ik dus processors < i3) En zullen laptops met zo een processor mogelijk vergelijkbare prestaties neerzetten?
Het lijkt echter wel alsof dit segment gewoon volledig van de aardbol verdwenen is, en niemand meer budgetlaptops met een goeie accuduur maakt. Weet iemand wellicht of dit soort laptops nog verkocht worden? En wellicht of er nog nieuwe modellen aan zitten te komen in dit segment (ook qua prijs) ? Kunnen we bijvoorbeeld Haswell pentium's verwachten? (dan bedoel ik dus processors < i3) En zullen laptops met zo een processor mogelijk vergelijkbare prestaties neerzetten?