Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Mensen,

Voor school ben ik bezig met een opdracht om uit te zoeken of mensen bereid zijn om in een winkel een enquête in te vullen, hoe zij dit willen doen en hoe zij beloond willen worden.

Kort gezegd, de enquête gaat over het invullen van enquêtes.

De resultaten zullen aankomend schooljaar gebruikt gaan worden in de praktijk, waarbij diverse methoden getest gaan worden die het meest effectief zijn om de consument (al dan wel niet in de winkel) aan te sporen om een enquête in te vullen.

Graag hoor ik dus van jullie wat jullie mening hierin is, zodat ik aankomend schooljaar alvast een aantal mogelijkheden tot uitvoering van onderzoek statistisch kan onderbouwen.

*knip*

Heb je vragen, dan hoor ik dat graag

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 02-07-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik denk dat het antwoord "nee" is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Redelijk korte (en ook inhoudsloze?) enquete, maar dat is niet echt van belang: heb je hier toestemming voor gevraagd aan de mods?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26

Seraphin

Meep?

Een enquête over (de bereidheid tot) het invullen van een enquête..... ik vind hem leuk. :P

My 2 cents (en het is niet eens sarcastisch bedoeld); als je wil dat willekeurig publiek bij een winkel(centrum) een beetje respons oplevert voor onderzoek, trek dan een blik leuke studentes open.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de mensen die deze enquete invullen zijn natuurlijk ook meer genegen andere enquetes in te vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Ardana schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:10:
Redelijk korte (en ook inhoudsloze?) enquete, maar dat is niet echt van belang: heb je hier toestemming voor gevraagd aan de mods?
Inhoudloos misschien voor mensen, jou, die er niks aan hebben. Voor mij is het nogal belangrijk voor mijn studie. Ik zeg maar zo, kort maar krachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het ligt nogal voor de hand, maar hoe ga je inderdaad in hemelsnaam het probleem oplossen dat mensen die in een winkel geen enquete willen invullen een flinke kans hebben dat hier ook niet te willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Sissors schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:55:
Het ligt nogal voor de hand, maar hoe ga je inderdaad in hemelsnaam het probleem oplossen dat mensen die in een winkel geen enquete willen invullen een flinke kans hebben dat hier ook niet te willen doen?
Dat hoeft niet opgelost te worden en het ligt zeker niet voor de hand.

Het is duidelijk dat de meeste mensen geen zin hebben om een enquête in te vullen. Belangrijk is om te weten wat de behoefte is van mensen die wel een enquête in willen vullen hoe zij het beste benaderd kunnen worden, gemotiveerd kunnen worden en de enquête op de meest effectieve manier laten invullen. Door het hele proces te optimaliseren aan de wensen van de consument, verlaag je de drempel tot een maximum om een enquête in te vullen.

Resultaat:
Mensen zijn bereid om in een korte tijd een enquête in te vullen met minimale overlast en een beloning afgestemd op de wensen van de consument zelf.

Alsnog blijft de uitdaging om respondenten te krijgen. Zelfs online via forums ontstaan er moeilijkheden om mensen aan te sporen tot het invullen van een enquête. Nederland is niet voor niks een klaagvolk. Klachten zijn niet alleen slecht voor een bedrijf, ze kunnen een bedrijf sterker maken. Oftewel in mijn proces kan het dus mijn enquête afname versterken tot een goed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Arjan-901 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:27:
[...]

Resultaat:
Mensen zijn bereid om in een korte tijd een enquête in te vullen met minimale overlast en een beloning afgestemd op de wensen van de consument zelf.
Je geeft zelf het voor de hand liggende antwoord al.
De meest succesvolle enquêteurs die ik ooit heb gezien:
  • Gratis raket ijsje terwijl het 28+ graden was.
  • Gratis kroket of frikadel terwijl het vroor buiten.
Mensen gaan dan echt voor een tientje moeite doen om iets van 50 cent gratis te "verdienen".

:F 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Coach4All schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:07:
[...]

Je geeft zelf het voor de hand liggende antwoord al.
De meest succesvolle enquêteurs die ik ooit heb gezien:
  • Gratis raket ijsje terwijl het 28+ graden was.
  • Gratis kroket of frikadel terwijl het vroor buiten.
Mensen gaan dan echt voor een tientje moeite doen om iets van 50 cent gratis te "verdienen".

:F 8)7
De perceptie die leeft bij mensen blijkt vaak toch anders te zijn dan wat daadwerkelijk waarheid is. Alleen om een rapport goed te kunnen onderbouwen heb je dus statistische informatie nodig, vandaar dus deze enquête.

meten is weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Arjan-901 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Inhoudloos misschien voor mensen, jou, die er niks aan hebben. Voor mij is het nogal belangrijk voor mijn studie. Ik zeg maar zo, kort maar krachtig!
Fail.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.