Overzetten gehele configuatie van oud naar nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Goedemorgen.

Ik heb hier een oude s775 Intel PC met ATA schijf staan die helemaal is voorgeconfigureerd met netwerkschijven en allerlei belangrijke mail-contacten, een aantal voorgeconfigureerde programma's wat data en windows 7. Deze PC is verouderd, en het PCI-e slot is stuk. (Ik wilde er een nieuw videokaartje inzetten om meerdere monitoren te gebruiken, maar dat werkte niet. De PC zag hem niet, terwijl het kaartje het in een andere PC wel doet. Conclusie; het mobo/ PCI-e slot is stuk.)

Dus heb ik besloten een nieuwe PC te bouwen. Ik ga ik een AMD PC in elkaar schroeven van de week, met een AMD A8-5600K FM2 APU en een Asus F2A55-M LK FM2 moederbord en een WD SATA schijf.

Het handigst leek mij een image over te zetten van de ene PC naar de andere, maar ik vrees dat dit niet gaat werken ivm de vele hardwarematige veranderingen.(???)

Is er een mogelijkheid om e.e.a. over te zetten van de ene aar de andere PC zonder dat ik ALLES opnieuw moet installeren, instellen, overzetten en configureren?

Bvd.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

http://windows.microsoft....res/windows-easy-transfer eventueel?

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2013 08:38 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Hee. Dat ziet er goed uit!!! Nog nooit van gehoord. Ik denk dat mijn vraag hier wel mee beantwoord is.

Edit:
http://www.pcworld.com/ar...7_with_easy_transfer.html

Unfortunately, there's one thing that the Windows Easy Transfer tool won't do for you, and that is move applications. So, prepare to dig up old installation media and find the license keys. For this reason, Easy Transfer is best suited to home and small business uses, where the trade-off of time spent reinstalling applications versus the expense of more robust user migration tools makes sense.
-Mocht er nog iemand zijn die een andere manier weet (voor de zekerheid) dan hoor ik het graag, maar een begin is er. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 02-07-2013 09:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 7 kan een stuk beter overweg met nieuwe hardware dan XP dat kon. Als je bij 't opstarten van het systeem een BSOD krijgt, kan je altijd nog proberen om in Veilige Modus te starten en van daaruit de hardware te laten installeren. Een image maken en die overzetten kan nou net iets te veel van het goede zijn, probeer 't daarom eerst om gewoon de HDD over te nemen.

Je zal wel je Windows opnieuw moeten activeren. Office afhankelijk van versie.

Overigens dat je videokaart het niet doet hoeft niet te betekenen dat 't slot stuk is. Er zijn ondertussen verschillende specificaties van PCI-e uit en als de videokaart wat meer stroom nodig heeft of niet backwards compatible is (kleine kans, maar je weet maar nooit), dan gaat 't niet werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

En anders wordt het Norton Ghost Image.

kleine opmerking, dit was allemaal heel erg makkelijk binnen korte tijd te vinden op Google, wat was je probleem met het zelf vinden van een adequate oplossing vraag ik mij af?

[ Voor 71% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2013 10:23 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Norton Ghost? Bwhahahaha, dat stuk ongeluk werkt niet met Vista+. Acronis of CloneZilla, maar geen Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@Hero. Ik probeer te helpen, je hoeft niet mijn reactie compleet belachelijk te maken. Wellicht niet je intentie, maar je laat het in mijn mening enorm krom overkomen.

@Format-C, ik had toch gehoopt dat ik niet gehint heb naar dat ik je achterlijk vindt? ;) Het was een oprechte vraag :D

[ Voor 58% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:19:
En anders wordt het Norton Ghost Image.

kleine opmerking, dit was allemaal heel erg makkelijk binnen korte tijd te vinden op Google, wat was je probleem met het zelf vinden van een adequate oplossing vraag ik mij af?
Nou ik ben zelf niet achterlijk, en heb veel ervaring met computers en software. Ook kon ik wel wat vinden met google, maar als er hier mensen zijn die ervaring met iets hebben of weten hoe je een situatie als deze het beste kan aanpakken is dat voor mij de korste klap, en kan mij dat dagen (zoek) werk en ellende besparen. Je bent zo 2 dagen aan het kloten met weinig slaap en een hoop stress tot gevolg. En ik neem liever geen risico met de belangrijke data.

Mede omdat de computer nodig is voor werk kan ik me dat eigenlijk niet veroorloven.

En daarom ben ik ook blij met de hulp die ik nu krijg en al gehad heb hier. Waarvoor mijn dank. :)

Edit; ik denk dat ik een image (met acronis) van de oude schijf op de nieuwe zet, en dan in veilige modus diverse drivers verwijder, driver cleaner er overheen gooi, en daarna gewoon opstart om de nieuwe drivers te installeren. Als dat niet werkt probeer ik het met easy transfer.
Een ATA schijf in een SATA systeem ga ik iig niet doen. En de oude schijf 1 op 1 in in het nieuwe systeem doe ik liever niet omdat ik bang ben dat ik an de oude schijf " verkloot", en dan ben ik mijn " basis" kwijt.
SkyStreaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:53:

@Format-C, ik had toch gehoopt dat ik niet gehint heb naar dat ik je achterlijk vindt? ;) Het was een oprechte vraag :D
Nee joh. :P Misschien verkeerde woordkeuze van me.

Edit; volgens mij heb ik voeger ooit eens een nForce 680i config op bovenstaande manier overgezet op een P35 setup (gewoon moederbord verwisseld en booten), alleen weet ik niet meer of dat goed ging... En ging het toen om een onbelangrijke gaming setup zonder data oid.

Dit is me ff te belangrijk... Vandaar liever goed voorwerk/ eventueel hulp. Dat scheelt de helft. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 02-07-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SkyStreaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:53:
@Hero. Ik probeer te helpen, je hoeft niet mijn reactie compleet belachelijk te maken. Wellicht niet je intentie, maar je laat het in mijn mening enorm krom overkomen.
Sorry, maar het eerste wat men roept als 't om schijf clonen gaat is 'GHOST!!!111', terwijl 't een pakket is dat uit het stenen tijdperk komt en absoluut niet meer mee kan lopen met hedendaagse tools. Het is iets wat men van 'vroegâh' kent en gelijk noemt, zonder verder na te denken of het nog wel werkt.
Zelfde als Partition Magic adviseren, terwijl er veel betere tools zijn die wel werken met hedendaagse schijven.
Je hebt goede bedoelingen, echter adviseer je de verkeerde tool. En dat is zonde voor iemand die hier al geruime tijd rondloopt.
Format-C schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:54:
Edit; ik denk dat ik een image (met acronis) van de oude schijf op de nieuwe zet, en dan in veilige modus diverse drivers verwijder, driver cleaner er overheen gooi, en daarna gewoon opstart om de nieuwe drivers te installeren. Als dat niet werkt probeer ik het met easy transfer.
Een ATA schijf in een SATA systeem ga ik iig niet doen. En de oude schijf 1 op 1 in in het nieuwe systeem doe ik liever niet omdat ik bang ben dat ik an de oude schijf " verkloot", en dan ben ik mijn " basis" kwijt.
Ah, een oude PATA/IDE schijf. Tja, dan wordt 't idd een ander verhaal. Als 't oude systeem nog een SATA aansluiting hebt, dan is het gemakkelijk dit uit te voeren. Anders moet je het via een externe schijf of SATA > USB adapter uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Volgens mij heb ik thuis nog wel een extra SATA schijf liggen. Die steek ik eerst even in de oude PC (zitten ook SATA aansluitingen op/ in die PC), en zet daar de acronis image op van de oude schijf. Vervolgens hang ik de nieuwe en "extra schijf" in de nieuwe PC en zet de image op de nieuwe schijf.

Dan booten in safe mode, drivers eraf, en booten naar windows, drivers erop.

Hopen dat het lukt. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 02-07-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hero of Time schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:20:
[...]

Sorry, maar het eerste wat men roept als 't om schijf clonen gaat is 'GHOST!!!111', terwijl 't een pakket is dat uit het stenen tijdperk komt en absoluut niet meer mee kan lopen met hedendaagse tools. Het is iets wat men van 'vroegâh' kent en gelijk noemt, zonder verder na te denken of het nog wel werkt.
Zelfde als Partition Magic adviseren, terwijl er veel betere tools zijn die wel werken met hedendaagse schijven.
Je hebt goede bedoelingen, echter adviseer je de verkeerde tool. En dat is zonde voor iemand die hier al geruime tijd rondloopt.
In dit geval was ik dan minder goed op de hoogte, echter snap helemaal wat je bedoeld. I.p.v. Pmagiq raad ik ook bijv. Minitool Partition Wizard aan, de home edition is gratis en verschrikkelijk veelzijdig.

Pagina: 1