Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:59
Hallo,

Ik ga aankomend jaar beginnen aan de opleiding Mechatronica HBO, ik wilde hiervoor een Macbook Pro aanschaffen. Ik zou graag advies van jullie krijgen of dit verstandig is of dat ik toch voor windows moet gaan(opleiding zelf vond een mac prima) en welke laptop jullie adviseren met een budget van rond de 2000 euro.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik weet nog niet welke programma's ik precies ga gebruiken voor deze opleiding

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer rond de 2000 mag er boven zitten

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij mag rond de 2-3 kg wegen - accuduur maakt niks uit - en grootte 15-16 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur ging uit naar de MacBook Pro retina maar krijg hier graag advies over

Ik ben ook van plan om er op te gaan gamen.

Bedankt.

[ Voor 52% gewijzigd door xGROOVER op 02-07-2013 09:52 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je post is nogal incompleet voor wat betreft de eisen waar de laptop aan moet voldoen. Welke programma's ga je draaien, hoe lang moet de accu meegaan, ga je er ook op gamen, etc etc

Lees LAA beleid even.

Om toch nog iets aan je lijstje toe te voegen: Samsung Ativ Book8. Wat mij betreft de enige Windows variant op een Macbook Pro.

• xGROOVER
EddoH schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:38:
Je post is nogal incompleet voor wat betreft de eisen waar de laptop aan moet voldoen. Welke programma's ga je draaien, hoe lang moet de accu meegaan, ga je er ook op gamen, etc etc

Lees LAA beleid even.

Om toch nog iets aan je lijstje toe te voegen: Samsung Ativ Book8. Wat mij betreft de enige Windows variant op een Macbook Pro.
Hoi, hopelijk is het genoeg aangepast

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Tja, wat wil je wat we zeggen?
Je hebt 2000 euro en je enige eis is tussen de 2-3 kilo, gamen en 15". Er zijn erg veel laptops die aan die eis voldoen, vooral voor dat budget.
De vraag is meer, waarom wil je een Macbook? Als de software die op school wordt gebruikt draait op OSX is er geen probleem, wordt er randapparatuur of specifieke software gebruikt die alleen goed op Windows werkt moet je alweer met dual-boot/VM's aan de slag.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Als je wilt gamen dan kan je waarschijnlijk toch beter een windows Laptop nemen.
De bovengenoemde Ativbook is inderdaad een erg mooie machine voor iemand met zon budget

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Je zegt 2-3 kg, 3kg is best zwaar om mee te nemen en 2 kg is lekker licht. Ik weet niet of je dat wist maar die kilo maakt best uit, althans uit eigen ervaring dan misschien ben ik gewoon een mietje ^^

• xGROOVER
EddoH schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:32:
Tja, wat wil je wat we zeggen?
Je hebt 2000 euro en je enige eis is tussen de 2-3 kilo, gamen en 15". Er zijn erg veel laptops die aan die eis voldoen, vooral voor dat budget.
De vraag is meer, waarom wil je een Macbook? Als de software die op school wordt gebruikt draait op OSX is er geen probleem, wordt er randapparatuur of specifieke software gebruikt die alleen goed op Windows werkt moet je alweer met dual-boot/VM's aan de slag.
Ik heb altijd een Macbook gewild omdat het toch een mooi apparaat is en het weegt niks en lekker snel is. Ik ben er alleen bang voor dat ik misschien spijt krijgt omdat hij misschien toch niet goed genoeg is voor de opleidng... Heeft de laptop die eerdere genoemd is de beste specs die je kunt krijgen voor dat geld of zijn er betere?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als jij geen specs van die MacBook noemt kan niemand zeggen of het de beste zijn...
Tevens wat is 'de beste specs', wat heb je nodig voor je opleiding, welke software ga je gebruiken, wat zijn je eisen, wat wil je ermee doen, wil je hem in het OV gebruiken, heb je merkenvoorkeur, wat voor OS wil je?

Voor €2000,00 noem ik een Destiny HA15 van Xnotebooks... Volledig samen te stellen, mooie schermen, mooie hardware, genoeg opties en mogelijkheden qua geheugen, HDD's, SSD's maar Henkie noemt een MacBook Pro, Gerson raad een Asus N56 aan, Klaas eist dat je een Sony S15 koopt en Willy zegt dat je gek bent en een 12" netbook moet kopen! Zonder al jouw verdere eisen kunnen wij niks en doen we ook weinig hier.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Jeroenvdk schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Ik heb altijd een Macbook gewild omdat het toch een mooi apparaat is en het weegt niks en lekker snel is. Ik ben er alleen bang voor dat ik misschien spijt krijgt omdat hij misschien toch niet goed genoeg is voor de opleidng... Heeft de laptop die eerdere genoemd is de beste specs die je kunt krijgen voor dat geld of zijn er betere?
Een 'gemiddeld' geconfigureerde Macbook Pro zal echt wel aan de systeemeisen voldoen die nodig zijn voor de gemiddelde opleiding qua snelheid/ram/etc, daar hoef je je geen zorgen over te maken. TENZIJ er software op de opleiding gebruikt wordt die speciale eisen aan de computer stelt, zoals een CAD pakket of iets dergelijks. Zonder die info kunnen we dus weinig zeggen.

• dejoma
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat een macbook van 2000 euro slechtere specs heeft dan elke andere laptop van 2000 euro. Niet in elk opzicht, zo zijn de retina displays van apple bijv. erg mooi.

• xGROOVER
Oke,
maar is er niemand hier met engineering kennis? Die kan zeggen of het verstandiger is om voor deze opleiding een windows te kopen?

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wikipedia: File:Mecha workaround.svg

Lijkt mij erg breed. Zelf doe ik Bouwkunde waar ik programma's als CAD en Revit gebruik. Deze draaien allemaal beter op Windows.
Ook heb je met Windows meer ondersteuning voor meer programma's over het algemeen, ook op engineering gebied, en heb je meer waar voor je geld.
Tenzij je in de geluid/video of fotobewerkbusiness komt lijkt het mij niet iets om heel lang over na te hoeven denken. Mijn ervaring met mensen die een Apple hebben op mijn opleiding (2 van de 60) is dat ze voor een aantal programma's toch Windows op hun Apple moeten zetten om het te laten werken.

Trust me, I'm an engineer

• dejoma
Ik heb zelf werktuigbouwkunde gestudeerd, CAD, Marc Mentat, en andere rekenprogramma's werden daar gebruikt ik geloof dat jouw studie een mix is van werktuigbouwkunde en electrotechniek, elektrotechniek gebruiken wat meer programmeer programma's. Programmeren is fijner op macbooks vind ik zelf :-)

Verder is de "main-stream" windows dus zul je altijd wel tegen iets aanlopen waar misschien geen oplossing voor is. Ik zou voor de zekerheid iemand van de hogeschool contacteren en vragen of hij/zij hier met zekerheid uitspraak over kan doen.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

josephusmarinus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:12:
Programmeren is fijner op macbooks vind ik zelf :-)
Beetje een statement van niets natuurlijk. Ligt maar net aan de gebruikte taal/techniek, IDE, tools, target platform etc.

Bij nader inzien zou ik toch bij een technische studie niet gaan voor een Macbook. Het zijn mooie machines, maar de kans is groot dat je met meer exotische programma's en tools gaat werken die alleen voor Windows gemaakt zijn. Niet dat je geen Windows kan draaien op een macbook, maar ideaal is anders.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 06:52
De opleiding zelf geeft aan dat een macbook geen probleem is.

Je geeft aan dat je heel graag een macbook wilt hebben.

In het slechtste geval, moet je met een duaal-boot of VM gaan werken.

Als jij opleiding geen specifieke eisen geeft waar je een laptop voor moet hebben, of mogelijk zelfs helemaal geen laptop vereist, is de kans groot dat je op school ook computers beschikbaar hebt.

Probleem is voor mij en denk ook anderen hier, dat we net als jij weinig informatie hebben, en zonder informatie kan je geen weloverwogen beslissing nemen.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeroenvdk schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:41:
Oke,
maar is er niemand hier met engineering kennis? Die kan zeggen of het verstandiger is om voor deze opleiding een windows te kopen?
Ik heb civiele techniek gedaan waar Windows wel een must was vanwege autocad en microstation, terwijl bij bouwkunde juist wel een macbook kon.

Maar ik zie dat je ook wilt gamen? Dan zou ik persoonlijk niet voor een macbook gaan... er komen steeds meer spellen voor macbook, maar goed... dan kom je net in zo'n situatie dat ie mac niet ondersteund 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 02-07-2013 19:52 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Pagina: 1