Waardeloos beeld op LG LM615s, LG wil niet helpen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292106

Topicstarter
Vorig jaar zomer heb ik een LG LM615s aangeschaft via ibood, was een mooie aanbieding en wilde al langer een LED tv en de 3d mogelijkheid was een leuk bijkomstigheid.
Nu heeft de tv al vanaf het begin last van een wittige waas in donkere scenes. Ik heb hier begin december LG al een keer over gebeld er is toen een monteur geweest en deze vond dat ik maar een beetje aan het zeiken was en vertelde dat hij niets kon doen aan dit probleem en dat ik er maar mee moest leren leven.
Ik heb gedaan wat deze monteur mij vertelde, tot dat een week of 2 geleden weer eens een film zat te kijken met m'n vrouwtje. We zaten een spannende triller te kijken met veel donkere scenes en zat me zelf weer behoorlijk te ergeren aan het beeld, dus besloot ik om de volgende dag toch nog maar eens contact op te nemen met LG. Er werd mij gevraagd foto's te maken van het beeld, nou dat heb ik dus gedaan voor ze en wat ik te horen kreeg is dat de witte waas binnen de specificaties valt en dat het met name op treed als de tv net aan staat. Ik heb de foto's gemaakt op een dag dat de tv al gedurende minimaal 6 uur aan een gesloten aangestaan heeft. Dus weer gebeld en kreeg weer het zelfde te horen "het valt binnen de specificaties meneer", gaat u maar contact op nemen met iBood.

Ben ik nu echt aan het "miereneuken" over deze witte waas, of is het niets meer dan normaal dat LG mij fatsoenlijk helpt?

Foto's van het mankement:
Afbeeldingslocatie: http://www.ipstatus.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ipstatus.nl/2.jpg

De laatst email ontvangen van LG:
Geachte heer, mevrouw Bierings,

Wij hebben de foto's nogmaals bekeken en hebben wederom besloten dat dit binnen de specs valt. Zoals in het vorige mail omschreven wordt, staat de backlight op het moment van inschakelen op maximaal. Mocht u niet tevreden zijn met het product, dan adviseer ik u om contact op te nemen met uw dealer waarmee u een koopovereenkomst mee heeft afgesloten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor eventuele overige vragen kunt u contact opnemen via het contactformulier of via onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

A. Sheoratan
LG Electronics Customer Service
0900-543 5454 (€ 0,10 per minuut; ma t/m vr van 08:30 tot 17:00 uur)
www.lge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Plaatjes zijn dood
Edit : Nu werken ze wel. Ja, je ziet inderdaad een beetje een waas maar volgens mij is dat gewoon de backlight. Kan me niet voorstellen dat je er last van hebt als je normaal tv kijkt?
Daarnaast is het een redelijk budget model en denk ik niet dat je daarvan mag verwachten dat het 100% zwart is.

[ Voor 104% gewijzigd door DennusB op 02-07-2013 08:12 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:20
Dat is backlight bleeding, en valt inderdaad binnen de specs, daar hebben zelfs de meest high-end tv's en monitoren nog wel is last van, en is zeker bij LED tv's duidelijker aanwezig dan CCFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:55

DjVe

Hatsaflats!

Dit is gewoon normaal voor een budget toestel met edge led verlichting. De "waas" het gewoon de verlichting die op dat stukje aan moet om iets te laten zien. Tijdens normaal tv kijken zou je er met de juiste settings weinig tot geen last van moeten hebben. Kan je je beeldinstellingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Klinkt misschien een beetje flauw maar als je hier echt niet mee kan leven, wat ik me kan voorstellen, is er maar 1 echte oplossing en dat is kiezen voor een plasma scherm. Deze heeft geen achtergrond verlichting maar geven de pixels zelf licht. Dus geen backlight bleeding of clouding of andere nare neven effecten van een verlichting achter het scherm en licht dat door de pixels heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dit is normaal voor LCD met Edge-LED en het valt bij jouw televisie zelfs nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Daarbij komt dat LG gelijk heeft: Als de TV niet voldoet, dan moet je naar de winkel / webshop.
En gezien het feit dat LG zegt dat het binnen de specs valt, dan zal de winkel het wel afwijzen (zeker een shop als iBood). Tja, dan moet je een juridische procedure gaan starten om je gelijk te gaan halen.
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat je het wint....

Misschien kan je het best de TV op marktplaats zetten...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:55

DjVe

Hatsaflats!

Maar post alsnog even je beeldinstellingen, want op mijn 540 heb ik het behoorlijk weten te tweaken en heb ik hier echt bijna geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
Dit is echt normale backlight / led bleeding. Dit heeft echt elke LED tv. KUn je hier niet tegen dan moet je een plasma kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Adlermann schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:01:
Dit is echt normale backlight / led bleeding. Dit heeft echt elke LED tv. KUn je hier niet tegen dan moet je een plasma kopen.
Een Panasonic plasma wel te verstaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
MaxHardcore schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Een Panasonic plasma wel te verstaan. :9
Samsung maakt ook prima plasma's de F8500 is een uitstekende plasma-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Gaat om een buget en dan kom je aan met een plasma f8500 van 2000eu....
Pagina: 1