Hoe heet mag mijn computer worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.Bacon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 13:42
Oke, ik kon het niet goed online vinden.
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013
Dit is mijn systeem (het eerste).

Hoe heet mag alles maximaal worden voordat dingen beschadigen? Ik begon me zorgen te maken toen de kast tijdens het gamen heel erg warm aan begon te voelen. Dit is typisch iets waar ik weinig ervaring mee heb omdat dit mijn eerste echte game pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-06 20:49
Wat is heel warm?

De meeste componenten kunnen met gemak op 65 graden draaien. Het is niet optimaal, maar daar zijn ze wel op 'gebouwd'.

Als je je zorgen maakt, kan je altijd je case fans vervangen voor een sterkere variant of je stock cooler vervangen.

Ik heb zelf 1x 120 mm Coolermaster ultra silent en een Coolermaster 412s met 120 mm. Ik blijf netjes rond de 30 graden in idle en kom niet boven de 40/50 uit onder zware load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.Bacon
Bedankt voor je reactie.
Enig idee bij welke graden ik me echt zorgen zou moeten maken?
Wat is trouwens een handig programma om de warmte te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:13
HWmonitor (http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html)
Of Speedfan o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pu55ykat
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 17:33
Boven de 70 graden gemeten op de chip, begint het wel zorgelijk te worden. Dan gaat de veroudering van de chip wat harder.

[ Voor 8% gewijzigd door pu55ykat op 02-07-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 18:41

painkill

Pain(k)(ill)

Alles is tegenwoordig beveiligd, en schakelt zichzelf uit als het echt te warm wordt.
En ja, kasten worden "warm" als je er een tijdje mee gamed. Het blijft toch 200W+ aan warmte.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.Bacon
Oke, bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
als je componenten echt te heet worden zit er vaak een beveiliging op dat je PC uitvalt als je componten te heet worden. Als dit gebeurd ben je natuurlijk al wel te ver en het is niet goed voor je PC. maar het voorkomt 'erger'.

wat je kan doen zijn de suggesties hierboven, vervang de case fans en zoek is verder op 'cable management' dit kan zomaar een paar graden schelen. (afhankelijk hoe erg het nu is, en hoe goed het wordt ;) )

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Beveiliging of niet, neemt niet weg dat je al ruim voordat de beveiliging inkickt al wilt weten of je componenten te warm worden of niet. er zijn 2 programma's die wij aanhouden om je temp te controleren. Voor je CPU: coretemp en voor je GPU: MSI afterburner. Snel, safe en simpel! Post even een screenshot van deze tools als je net een uurtje hebt gegamed, dan kunnen wij je zeggen of t te warm is of niet.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1