Toon posts:

Welke slot1 cooler is de beste

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke slot1 cooler moet ik op mijn p3 zetten. (heb net mijn intel cooler eraf getrapt en zit tijdelijk een cooler van 25 piek op)

en dan wil ik de beste cooler weten onder de 100 en welke van boven de 100 en als iemand links heeft naar sites met tests van slot1 coolers ben ik daar ook heel blij mee

Verwijderd

< 100 gulden:

De GlobalWIN VOS 32+, geen competitie!!

> 100 gulden:

Waterkoeling??

Verwijderd

Topicstarter
Watercooling vindt ik een beetje over dreven en een te hoog risicoen als ik een nieuwe kast hebt moet daar gewoon alles inkunnen en niet nog een aquarium en pomp en slangen er naast.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb nog wel een Alpha P3125 voor je liggen, een van de beste slot1 koelers. Mail maar als je interesse hebt.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Alpha FAP3125 is voor mij de meest ideale! Ik heb zelf een 600E Slot 1 en die wilde niet hoger met een standaard Slot 1 cooler/heatsink dan 120FSB (720Mhz). Met de Alpha cooler speerde mijn cpu naar de 870 Mhz (145 FSB) en daar loopt 'ie lekker stabiel op. Voltage ietsje verhoogt naar 1,70V en zit nu te wachten op een Neopreen gasket zodat ik er een 72 Watt Peltier element kan opzetten. Ik weet bijna zeker dat ik boven de 900 Mhz kan uitkomen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb ook nog een Alpha P3125 liggen als je interesse hebt mail me maar. hij is nog niet gebruikt.

wees er snel bij, de hoogste bieder krijgt em. ik heb binne 15 mins al 2 e-mailtjes van belangstellenden gehad

Verwijderd

Ik zou een Alpha Combo kiezen, maar kijk uit voor namaak!!!!
De Alpha Coolers worden vanuit de fabriek aaanbevolen met DELTA fan's.
Er zijn er veel in omloop met YS-Tech fan's, die halen die capaciteit niet, zonde van je geld...
Let daarbij ook op als je ze van iemand overneemt, waarom doet iemand een ALPHA weg??? http://dit.is/hardwarexpo

• smokey
wat een onzin harry. ik heb dus die YS-Tech fan's. en die coolen heel goed. je voelt de wind wegvloeien uit de hete heatsink. Ze zijn mischien wel wat beter maar die delta fans zijn 60,- duurder dan de 27.2 cfm's. Ook maken die delta's heel veel lawaai. En ik doe doe die van mij weg omdat ik een nieuwe processor ga kopen. een fcpga

Verwijderd

That's the point, geen onzin dus, en een redelijke verklaring voor de verkoop... ;) http://back.to/hardware

Verwijderd

Ze zijn mischien wel wat beter maar die delta fans zijn 60,- duurder dan de 27.2 cfm's.
hoezo?? een gemiddelde 60*60 fan kost toch al gauw 25 pietermannen, de Delta's 12 pietermannen meer.

• smokey
Alpha P3125 Cooler, Includes 2 YS Tech 60mm fans (dual ball bearing / 27.2 cfm each). maar liefst 103,50

OC-shop: alpha p3125 cooler delta fans mar liefst 175,-

dat scheelt 175 - 103,50 = 71,50

ow het scheelt zelfs meer dan 70,-

Als die delta fans dan zo goedkoop zijn waarom zijn jullie dan zo duur oc-shop?

nu jij weer Newt

• A3-D
Harry dit moet me even van het hart. Je waarschuwt mensen voor namaak, maar Alpha levert in principe alleen de heatsink. Als daar dus YS fans opzitten wil dit dus helemaal niets zeggen over echt of namaak (zou anders betekenen dat ik hier ook een namaak heb liggen want bij mij zitter er ook 2 YS fans op, en ik weet 200% zeker dat dit een "echte" is).
Vraag maar eens aan Newt wat YS voor fans levert, onlangs heeft R2 twee YS fans besteld bij Millisec in de USA met betere specs dan de Delta's! Dat de OC-shop Delta's op de FAP3125 levert wil dus niet zeggen dat de rest namaak is :(
En waarom iemand een Alpha cooler weg doet kan meerdere redenen hebben; wat dacht je van een Slot 1 naar FCPGA?

Ik snap het wel een beetje, je probeert de OC-Shop aan klandizie te helpen maar niet op deze wijze. Een originele Alpha heatsink kan dus uitgerust zijn met vele merken fans.
Waar de desbetreffende koper/verkoper voorkeur aan geeft zal worden geleverd. Per saldo heb ik zelf nog nooit gehoord van namaak Alpha heatsinks....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• smokey
als je meer dan 70 piek wil uitgeven aan die delta fans ipv de ys tech moet je dat natuurlijk zelf weten maar ik vraag me af of het die 70 piek waard is voor die extra herrie bijna 50 decibel is veel hoor.

ik heb ff zitte rekene. die delta heb ik voor 15 $ gezien en die ys tech voor 9 $. die heatsink (p3125) kost 30 $ totaal zit je met delta op 98,- met de ystech op 89,-. nou dat zouden die delta's inderdaad waard zijn. dus ik zou dus online vanauit US bestellen! en die verzendkosten zijn raar genoeg niet meer dan dat je in nederland iets zou bestellen. dus volgens mij is oc-shop gewoon te duur. ik sta open voor andere inzichten

maar die harry kan niet ouwer zijn dan 12 jaar. ys-tech fans namaak, zonde van je geld, yeah right. 70 piek meer betalen voor wat betere ventilatoren die ook nog veel herrie maken dat is pas zonde van je geld.

*smokey* vind wel dat als je die delta's neemt, ze beter online in america kunt kopen, veel goedkoper.

• smokey
ik wil oc-shop niet zwart maken ofzo maar ja als bestellen uit US goedkoper is...

• A3-D
Smokey:Het klopt wel dat als je de YS fans vervangt voor de Delta's dat je een betere afvoer van de warmte krijgt omdat ze nu eenmaal betere specificaties hebben. Natuurlijk brengt dit wat meer geluid met zich mee, lijkt me logisch.

Laten we hier alsjeblieft geen Flameposting van maken..is zo zinloos...

• smokey
delta's koelen wat beter ben ik mee eens maar 70,- extra.... en veel lawaai. enneh dit gaat een gewone discussie worden met argumenten enzo. daar is GOT toch ook voor?

• A3-D
maar die harry kan niet ouwer zijn dan 12 jaar.
Lijkt me nou niet zo leuk om dat over jezelf te lezen toch?

Verwijderd

onlangs heeft R2 twee YS fans besteld bij Millisec in de USA met betere specs dan de Delta's!
vertel R2,...??..ik ken ze niet. Je bedoelt waarschijnlijk de 120mm varianten. Let wel dat waar Millisec het over heeft niet in zijn geheel waar is. Delta heeft verschillende 120mm varianten in zijn assortiment, waarvan er 1 waarschijnlijk minder scoort op dBA etc dan de YS-Tech fan. Maar de YS-Tech 120mm fan is zoals ik al eerder tegen R2 zei absoluut een goede performer.

Zeg Smokey, waar haal die prijs vandaan??? 103,-?
Kijk maar eens op millisec, 3Dfxcool, Comptechworld, Pulsar ect..
Nu jij weer.

• A3-D
Newt: Dit was alleen maar om even aan te geven dat YS fans per definitie geen slechte fans zijn! Harry doet net alsof er geen betere fans zijn dan de Delta's. Ze zijn idd goed, maar ik denk dat iedereen een bepaalde eigen voorkeur heeft qua prijs/prestatie. Je moet niet je eigen voorkeur bij iemand door zijn strot proberen te duwen door te zeggen dat het dan maar namaak is, want dit is dus absoluut niet waar.

En laten we nu maar kappen met deze thread, het gaat al niet meer over datgene wat er daadwerkelijk gevraagd werd.
We krijgen anders weer zo'n onzinnige welles/nietes posting over de hoogte van de prijzen enzo...

Newt, wees verstandig en hou de eer aan jezelf.

By the way...ik had het idd over die 12cm YS fans.

• smokey
die prijs heb ik niet uit lucht gegrepen hoor. ik heb op 2 websites met de ys-tech fans voor 45 $ gezien dat is 103,50. of 104,- dollarkoers is ca 2.31. en bij jullie zijn de met delta's 175,-.

45 $ www.coldcpu.com

de 29.80 $ heatsink is te koop bij alpha homepage ( www.micforg.co.jp )

Verwijderd

Zo zie je maar veel prijsverschillen!
Maar ga je gang, je hebt ze waarschijnlijk hard nodig.
Ik weet wel dat er bij Alpha nog de btw bijkomt (hadden wij ook) en als je ongeluk hebt dan ook nog eens 12% invoerrechten. Ik sanp dat ook niet maar Alpha gaat via een andere weg langs de douane.
was me laatste posting hoor!. Voor de rest no offence!.

Verwijderd

Om even in te haken op de discussie, welke fan?
Dit is vast wel interessant http://thetechzone.com/reviews/cooler/delta60

• smokey
de delta 60*25. 38 cfm 6800 RPM . handiger gezegd dezelfde als die achter die link van jouw hangen :). 15 $ zei ik eerder ook al ja. wat wil je daar me zeggen?

Verwijderd

Ik weet niet zeker of je de hele review hebt door gelezen.
Maar het ging om een vergelijk tussen de delta en de YS-tech.
Een beetje 'objectief' cijfermateriaal kan geen kwaad lijkt mij. Klinkt beter dan een delta koelt wat/iets beter.

• smokey
ja dat hele review heb ik gelezen. Op andere sites beweren dat het verschil 2-3 graden is. beetje onbetrouwbaar allemaal dus.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
ik heb de De GlobalWIN VOS 32+ echt een superkoeler..!! wel een beetje groot maarja.. :) :) wat maakt dat nou uit voor een die-hard tweaker..! :)

je kan deze trouwens bestellen bij www.narwal.nl voor 99,- binnen twee dagen in huis..!

is echt de beste keus denk ik.. beter getest dan alle andere alpha's.... (en goedkoopst)

Verwijderd

smokey,
Waarom denk je dat objectief tussen aanhalingstekens staat.

Ik denk altijd maar zo bij al die verschillende uitkomsten van reviews, je moet gewoon degene geloven die jouw het beste uitkomt.

Verwijderd

smokey,
Waarom denk je dat objectief tussen aanhalingstekens staat.

Ik denk altijd maar zo bij al die verschillende uitkomsten van reviews, je moet gewoon degene geloven die jouw het beste uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Alpha P3125, met koperkern, 2 YS-tech fans (27 CFM per fan) Ik kan hier aan komen voor 100 gulden doen of niet doen?

• A3-D
Lijkt me helemaal geen slechte prijs. Ik heb 'm destijds via de States besteld en hier in Nederland wordt 'ie in sommige winkels voor rond de FL 150,= aangeboden. Ik zweer bij deze cooler en voor FL 100,= heb je in ieder geval een veel betere cooler dan de standaard Intel fan/heatsink combo!

Succes!

Verwijderd

Kijk us bij Vobis:ik heb daar een aardige koeler weg met 3fans voor +/- f49.
Ik heb een P3600 draaien op 800mhz de temperatuur blijft 28/29 graden.
Pagina: 1