Toon posts:

PC start niet op: ASUS led brand het maar heel even rood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn PC lijkt ineens het leven gegeven te hebben for no apparent reason.
Ik kwam terug van vakantie, en toen deed hij het ineens niet meer. Daarvoor heeft hij altijd prima gewerkt.
config:

Asus P5B P965 RG SA
Int E6600 775 2400 BOX1066 4M
CooMas ExtremePower bl430W ATX2
Nvidia videokaar (ik geloof de 550Ti, maar weet het niet 100% zeker
Sams 16x DL SATA SH-W163A BlB
4x 2GB 800-555 K2 GEIL
Diverse Harde Schijven

De P5B deluxe heeft een blauw led die rood wordt wanneer de PC aan staat.
Als ik nu de powerknop ik druk word deze heel even rood (<1sec) en blijft daarna gewoon blauw.
Ik zie ook (de eerste keer dat ik de knop in druk) dat de fans een zetje krijgen, maar meer ook niet.
De tweede keer dat ik de powerknop in druk gebeurt er niets.
totdat ik de stekker er uit haal en er weer in doe, dan krijg ik weer een korte rode flash.

Ik heb reeds alle componenten (geheugen, graka, usb kaartje, cardreader etc) losgehaald, maar hetzelfde effect. Ook met alleen 1 geheugenbank en de graka.

Ik heb ook het mobo uit de kast gehaald om zeker te weten dat deze hier niet een sluitinkje mee veroorzaakte, maar ook dat was niet het geval.

wat denken jullie?
Moederbord stuk? (komt uit 2006)
Voeding stuk? (lijkt me minder waarschijnlijk omdat de asus led wel blauw blijft branden)
anders?

Bij voorbaat dank

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Je bent al goed bezig met uitsluiten! Maar ik denk dat beide mogelijk zijn - dus ik zou proberen een andere voeding ergens te lenen.

LootBoxSurvivor

Computers :') Ze doen het altijd perfect totdat je ze afsluit en dan de volgende dag weer wilt proberen. Van wat ik heb ervaren begeven ze het nooit terwijl je ermee bezig bent maar altijd als je hem een dag later wilt opstarten.

Ik zou zoals de user boven mij ook aangeeft proberen een voeding te lenen. Gewoon om te checken.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 03:11

auto660

1991 240 GL Brick

Het kan best de voeding zijn. Vorige week nog bij zo'n gamepc.nl kreng geweest. Daar zat een coolermaster gx lite voeding in die nog het het lichtje op het moederbord liet branden maar de pc deed helemaal niks als je de aanknop indrukte, nadat ik de groene met de zwarte draad had verbonden in de atx stekker deed de voeding ook helemaal niks. Het kan dus best zijn dat je lampje nog brandt maar dat de voeding kapot is. (dat lampje draait op een apart deel van de voeding)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
CMOS batterij leeg?