Geheugen server

Pagina: 1
Acties:

• jerry1985
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
Goeie avond,

Heden ben ik op zoek naar een servertje en een maat van me heeft een server voor me. Een dell 1850. Nou heeft de dell alleen maar ddr2 400mhz geheugen. Nou kwam een andere kennis van me dat dat veel langzaam geheugen is om dedicated server als arma en minecraft op te draaien.

Heeft hier iemand ervaring mee. En wat is wijsheid?
Als ddr2-400 te langzaam is, red 667 of 800 het dan wel?

Waar ga de server voor gebruiken:

Home opslag slag en media server.
En minecraft en arma 2 en 3 dedicated server.

Processor wijs weet ik het wel maar ik weet niet met de snelheid van geheugen of dat nekken om gaat draaien.

Super bedankt als je tijd neemt om me verder te helpen! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welk platform hebben we het? De invloed van geheugensnelheden verschilt per platform.
Dat het geheugen langzamer is is niet per definitie erg. Veel servers werken met ECC registered spul, en dat is vaak wat langzamer dan gewoon consumentengeheugen. Maar over het algemeen snel zat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
PowerEdge 1850 is een behoorlijk verouderde server. Persoonlijk zou ik niet investeren in dergelijke servers. Weet niet wat de rest van de config is, maar over het algemeen werkt dat met verouderde SCSI meuk, DDR2 ECC Registered geheugen dat duurder is dan je lief is en Xeon CPUs van een generatie waarbij 125W per CPU een schijntje was, zonder dat het echt performance oplevert.

Ik heb een aantal van die bakken met dual CPU, 2GB, maar ook wel met 16GB, verder met 10K disks aan een PERC4 of 15K disks met software RAID: het is gewoon tig keer trager dan wat je als instapserver kunt huren of desnoods als VPS kunt afnemen bij een VPS boer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een aankoopadviesvraag.

Nu is een server niet exact een desktop, maar Desktop Aankoopadvies is een betere keuze qua subforum dan PMG.

Move PMG -> DAA

Oslik blyat! Oslik!