netware 5 (ip-only) <-> linux

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik kon in linux altijd mijn netware volumes mounten m.b.v. ncpfs. Vgl. mij ging dit over de ipx-stack. Met mijn nieuwe netware 5 server (waarop ik alleen tcp/ip draai) lukt dat niet meer. Weet iemand of het mounten van netware volumes over tcp/ip ook ondersteund wordt?

Verwijderd

Ik ben geen netware expert maar netware kan wel met tcp/ip, en ik denk dan dat het mouten van netware share's dan ook geen probleem moet zijn. zie nwconfig om je ip spulle boel te fixen.:)

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Ik heb het zelf ook wel geprobeerd (ongeveer een jaar geleden) met een Novell Netware 5 server en op dat moment RedHat 6.x linux. ik kreeg het op dat ogenblik ook niet voor elkaar, dus denk ik (of er moeten mensen zijn die mij hopenlijk kunnen verbeteren) dat op dit moment de novell-mounts alleen via ipx gedaan kunnen worden. :(

Linux aanhanger!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 08:54 schreef joennie het volgende:
(of er moeten mensen zijn die mij hopenlijk kunnen verbeteren)
Bij dezen.

ncpmount werkt ook met UDP, en sinds kort wordt ook aan TCP support gewerkt.

Verwijderd

ik weet dat Caldera een client heeft die IP-only Netware servers ondersteund.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Da's grappig... Caldera zegt zelf nl. iets anders.
Does the NetWare Client support IP? (Ref. #990802-0002)

Description:
Does the NetWare Client support connecting to servers using native IP, with NW5, or NetWare/IP?

Solution:
The current NetWare client for Linux is IPX only. At this time there are no firm plans to create an IP implementation.
Maar goed, is ook helemaal niet nodig, want ncpmount kan het al.

Verwijderd

Ref. #990802-0002

2 Augustus 1999? Das nog van vorig millennium man! :) Toen gingen de vissen nog tevoet.

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Moet je NetWare NFS services regelen (pieken!) dan kan je je netware shared mounten op de NFS manier
Pagina: 1