Welke Gtx 770

Pagina: 1
Acties:

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo,
ik ben opzoek naar een nvidia gtx 770 alleen weet niet van welk merk ik hem moet gaan kopen en weet niet waar ik op moet gaan letten.

Mijn budget

Het maximale wat ik aan deze kaart wil uigeven is toch wel rond de 390 euro.

welke specs ik bij deze kaart wil gaan gebruiken:
Intel i7 4770
8gb 1600 ram
600 watt psu

Natuurlijk ben ik zelf ook opzoek geweest en dit is eruit gekomen:
Gigabyte Geforce 770 2gb windforce
Asus GTX 770 DirectCUII

waar ga ik de gpu voor gebruiken
Ik game veel op mijn pc de games die ik ga spelen zijn battlefield 4 en far cry 3.
Ik bewerk ook wel eens videos en render daarom een hoop.

Ik hoor graag feedback :)

-René

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-02 09:10
Heb je al reviews/benchmarks bekeken? Het verschil zit hem meestal in de koeling en de kloksnelheden verder hoef je niet te vergelijken denk ik.

Verwijderd

Lekker voor de gigabyte gaan, staat in de best buy van juli, dat deze goed koelt en standaard iets is over geklokt, Daarbij is de Gigabyte ook nog goedkoper volgens mij.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Asus GTX 770 DirectCUII OC

Op meerdere vlakken de betere kaart, 3jr garantie. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• RenéW_
bitshape schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:29:
Asus GTX 770 DirectCUII OC

Op meerdere vlakken de betere kaart, 3jr garantie. ;)
mooie gpu alleen tot vergelijking met de gigabyte heeft deze maar een Nominale snelheid videochip van 1,059GHz en de gigabyte een Nominale snelheid videochip 1,137GHz

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je verder wilt OC-en kan dat natuurlijk ook met (MSI) Afterburner.
(Ik draai mijn std. geclockte GTX670 DirectCUII bij gamen op 1200MHz max.)

[ Voor 34% gewijzigd door bitshape op 01-07-2013 18:41 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb de gtx770 Palit jetstream 2GB
Ik heb ergens in de 350 betaald en wel tevreden over, deze koelt goed is overklokt en stiller dan de standaard.

Enige nadeel is dat hij 2.5slots breed is waardoor men kast niet dicht kan...

• RenéW_
Gray|IA schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:38:
Ik heb de gtx770 Palit jetstream 2GB
Ik heb ergens in de 350 betaald en wel tevreden over, deze koelt goed is overklokt en stiller dan de standaard.

Enige nadeel is dat hij 2.5slots breed is waardoor men kast niet dicht kan...
het probleem is ik ken het merk Palit niet echt heb je er voor de rest nog problemen mee gehad?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik meen dat Palit Jetstreams best goed zijn. Koeler is als ik me niet vergis een van de stillere, en ze zijn ook relatief goedkoop. Ik heb zelf een 4GB Jetstream sinds kort. Zoals Gray al zegt, ze zijn wel behoorlijk dikke plakken. Een beetje ruimte op je moederbord is geen overbodige luxe. Persoonlijk had ik het idee dat die fabrieksoverclocks maar maximaal 10% meer snelheid kunnen bieden (in theorie dan, in de praktijk valt het eerder nog lager uit dan hoger), en of je nu echt het verschil tussen 30 en 33 fps merkt... 10% is pas bij hogere FPS echt significant AFAIK, en dan merk je het verschil toch niet meer. De 4GB niet-overclockte JetStream is 40 euro duurder dan de wel overclockte 2GB versie, in deze prijsklasse niet zo'n gek groot verschil, en gaat met 405 euro bij Azerty maar 15 euro over je budget. In mijn optiek weinig reden om niet een paar tientjes meer uit te geven en zeker te zijn dat geheugen in de toekomst geen probleem zal vormen, tegen inlevering van een onmerkbaar verschil in FPS. Dat was althans mijn redenatie.

Ik meen dat de kaart onder andere met de Guru3D Afterburner ook overclockbaar is, als een overclock echte noodzaak is.

Wat betreft problemen met Palit... Het merkt lijkt tot zover ik heb geGoogled gewoon degelijk. Ook nog geen problemen gehad, maar een kanttekening die ik erbij moet geven is dat ik misschien een uurtje BF3 heb gespeeld en verder niet veel stressends.

Nu ben ik geen goeroe op gebied van videokaarten dus mijn keus kan minder dan optimaal zijn geweest volgens de echte kenner, maar ik ben niet ontevreden met mijn keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 01-07-2013 19:29 ]

• RenéW_
Amanoo schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:26:
Ik meen dat Palit Jetstreams best goed zijn. Koeler is als ik me niet vergis een van de stillere, en ze zijn ook relatief goedkoop. Ik heb zelf een 4GB Jetstream sinds kort. Zoals Gray al zegt, ze zijn wel behoorlijk dikke plakken. Een beetje ruimte op je moederbord is geen overbodige luxe. Persoonlijk had ik het idee dat die fabrieksoverclocks maar maximaal 10% meer snelheid kunnen bieden (in theorie dan, in de praktijk valt het eerder nog lager uit dan hoger), en of je nu echt het verschil tussen 30 en 33 fps merkt... 10% is pas bij hogere FPS echt significant AFAIK, en dan merk je het verschil toch niet meer. De 4GB niet-overclockte JetStream is 40 euro duurder dan de wel overclockte 2GB versie, in deze prijsklasse niet zo'n gek groot verschil, en gaat met 405 euro bij Azerty maar 15 euro over je budget. In mijn optiek weinig reden om niet een paar tientjes meer uit te geven en zeker te zijn dat geheugen in de toekomst geen probleem zal vormen, tegen inlevering van een onmerkbaar verschil in FPS. Dat was althans mijn redenatie.

Ik meen dat de kaart onder andere met de Guru3D Afterburner ook overclockbaar is, als een overclock echte noodzaak is.

Wat betreft problemen met Palit... Het merkt lijkt tot zover ik heb geGoogled gewoon degelijk. Ook nog geen problemen gehad, maar een kanttekening die ik erbij moet geven is dat ik misschien een uurtje BF3 heb gespeeld en verder niet veel stressends.

Nu ben ik geen goeroe op gebied van videokaarten dus mijn keus kan minder dan optimaal zijn geweest volgens de echte kenner, maar ik ben niet ontevreden met mijn keuze.
bedankt voor de info ik zal naar de Palit JetStream 4 gb kijken _/-\o_

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb nog even geGoogled, en ik het ziet er nogmaals duidelijk naar uit dat mensen over het merk erg enthousiast zijn. Ik lees ook goede verhalen over customer support. Palit is trouwens eigenaar van Gainward, wat ook een behoorlijke reputatie lijkt te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Amanoo op 01-07-2013 19:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is dus zo'n vraag, het hoort in Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1