Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook met SSD en vrije lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben de afgelopen weken mij gaan verdiepen in het kopen van een laptop want ik ben helemaal gek van de herrie aan het worden uit mijn HP laptop. Ik wil mijn nieuwe laptop voor mijn stage/studie gaan gebruiken. Dit met een beperkt budget (ik blijf tenslotte een student :) ).

Programma's die ik wil gebruiken:
- Microsoft office programma's (Word, PowerPoint, Excel)
- Adobe Photoshop en Illustrator. Ik ga in ieder geval niet aan videobewerking doen.
- Werk ook veel met Prezi
- Ook nog wat logo-ontwerp software

Correct me if I am wrong, maar dit zijn de eisen die ik zelf denk nodig te hebben:
- Ik wil graag een 128 gb SSD daar heb ik nu wat ervaring mee (geleende laptop) en bevalt me prima (snel, duurzaam en stil).
- i5 processor (of in die strekking)
- 4 gb RAM
- Batterijduur van 5 uur maar liefst langer dan 8 uur (aangezien ik veel reis)
- Standaard video kaart zoals: HD Graphics 4000.
- minmaal 13" maar maximaal 16" beeldscherm, zonder touch
- minimaal 1 USB3.0 poort (voor externe harde schijf)

Zelf heb ik de volgende laptops uitgezocht:

HP Envy 6 1106ed
4GB / Radeon hD 7670 2GB / Intel Core i5 3317U / 15,6" / 128GB SSD / batterij: 4 cell Lithium Polymer, 2 a 3 uur denk ik
PRIJS: €680
pricewatch: HP Envy 6-1106ed

Samsung 9 Series NP900X4D-A02NL
4 GB / HD Graphics 4000 / Intel® Core™ i5 3317U / 15" breedbeeld, antiglans / 128GB SSD / 8 cell Lithium-Polymer, 4 a 5 uur denk ik
PRIJS: €949
pricewatch: Samsung NP900X4D-A02NL

Sony Vaio Fit 14: i7 3537U, 2GHz / 128gb SSD / 8 GB ram / batterijduur: 5 uur (ben ik niet zo tevreden over) / NVIDIA GeForce GT 735M 2GB
PRIJS: € 873

Sony Vaio Pro 13: i5-4200U 1,6 GHz / 128 SSD / 8 GB ram / Batterijduur: 7 uur (en voor 100 euro meer kan je een dikkere kopen met tot 18 uur batterijduur) / Intel HD Graphics 4400
PRIJS: €900

Zelf heb ik slechte ervaring met HP omdat ik zelf en een paar collega's hadden dat deze na een tijdje herrie begonnen te maken. Als het een ander merk was geweest had ik hem denk ik al gekocht. Iemand anders ervaringen met HP?
Ik hoef iig geen touch of hele goed boxen.

Mijn vraag is:
Zien jullie overbodige/tekortkomende specs? Welke raden jullie aan/af? En hebben jullie nog meer opties.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Afraden: De HP, slechte koeling en slechte accuduur...

Een alternatief gezien je eisen:
De Sony Vaio S15:
- Full HD IPS paneel
- Full voltage processor (zo een 40/50% krachtiger dan een normale i5 processor)
- Laag gewicht (1,89kg)
- Accuduur 5/6 uren
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Ik zie voor de rest niet waarom je de Samsung als alternatief zou nemen ten opzichte van de Sony pro 13. De sony heeft betere specs, en een flink betere grafische chip, daarnaast ook nog eens een stuk lichter en een langere accuduur plus een beter scherm...

De fit kun je trouwens wegstrepen, is gewoon onacceptabel zwaar, en de accuduur is op zijn best zo een 3,5 uren. Ook is het scherm ruk (tn kijkhoeken) Geen reden om die boven de Vaio S15 te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 01-07-2013 17:32 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:31:
Afraden: De HP, slechte koeling en slechte accuduur...

De Sony Vaio S15:
- Full HD IPS paneel
- Full voltage processor (zo een 40/50% krachtiger dan een normale i5 processor)
- Laag gewicht (1,89kg)
- Accuduur 5/6 uren

Ik zie voor de rest niet waarom je de Samsung als alternatief zou nemen ten opzichte van de Sony pro 13. De sony heeft betere specs, en een flink betere grafische chip, daarnaast ook nog eens een stuk lichter en een langere accuduur plus een beter scherm...

De fit kun je trouwens wegstrepen, is gewoon onacceptabel zwaar, en de accuduur is op zijn best zo een 3,5 uren. Ook is het scherm ruk (tn kijkhoeken) Geen reden om die boven de Vaio S15 te nemen.
Duidelijk! Bedankt! Ik ga naar die S15 kijken.

De reden dat ik Samsung in mijn lijst had staan: Drie mensen uit mijn omgeving hebben een samsung en zijn erg tevreden over het gebruikt.
Hij is stil, lekker toetsenbord, mooi design en duurzaam.
Daarnaast is deze Samsung licht, heeft breedbeeld (makkelijk om twee bestanden naast elkaar te houden met het doen van literatuuronderzoek), hij is een stuk kleiner dan andere laptops terwijl hij wel een 15" scherm heeft en hij is stevig/stootbestendig (niet dat ik er gekke dingen mee ga doen, maar goed :) ).
Maar door jouw argumenten en gezien de prijs denk ik die ook door te strepen.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Vinand schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:31:
De Sony Vaio S15:
...
Prima laptop, alleen geen SSD. Heeft ook geen ruimte daarvoor. Je kan wel de optische drive eruit halen en deze optical bay voor een harddrive daarvoor in de plaats doen.

Dan komt er natuurlijk nog wel de prijs van je SSD bij, die optical bays kosten nauwelijks wat zoals je kunt zien op amazon.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
josephusmarinus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Prima laptop, alleen geen SSD. Heeft ook geen ruimte daarvoor. Je kan wel de optische drive eruit halen en deze optical bay voor een harddrive daarvoor in de plaats doen.

Dan komt er natuurlijk nog wel de prijs van je SSD bij, die optical bays kosten nauwelijks wat zoals je kunt zien op amazon.
De hdd is gewoon vervangbaar...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Vinand schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:46:
[...]

De hdd is gewoon vervangbaar...
Alles is vervangbaar :P
Pagina: 1