Beste mensen,
Ik ben de afgelopen weken mij gaan verdiepen in het kopen van een laptop want ik ben helemaal gek van de herrie aan het worden uit mijn HP laptop. Ik wil mijn nieuwe laptop voor mijn stage/studie gaan gebruiken. Dit met een beperkt budget (ik blijf tenslotte een student
).
Programma's die ik wil gebruiken:
- Microsoft office programma's (Word, PowerPoint, Excel)
- Adobe Photoshop en Illustrator. Ik ga in ieder geval niet aan videobewerking doen.
- Werk ook veel met Prezi
- Ook nog wat logo-ontwerp software
Correct me if I am wrong, maar dit zijn de eisen die ik zelf denk nodig te hebben:
- Ik wil graag een 128 gb SSD daar heb ik nu wat ervaring mee (geleende laptop) en bevalt me prima (snel, duurzaam en stil).
- i5 processor (of in die strekking)
- 4 gb RAM
- Batterijduur van 5 uur maar liefst langer dan 8 uur (aangezien ik veel reis)
- Standaard video kaart zoals: HD Graphics 4000.
- minmaal 13" maar maximaal 16" beeldscherm, zonder touch
- minimaal 1 USB3.0 poort (voor externe harde schijf)
Zelf heb ik de volgende laptops uitgezocht:
HP Envy 6 1106ed
4GB / Radeon hD 7670 2GB / Intel Core i5 3317U / 15,6" / 128GB SSD / batterij: 4 cell Lithium Polymer, 2 a 3 uur denk ik
PRIJS: €680
pricewatch: HP Envy 6-1106ed
Samsung 9 Series NP900X4D-A02NL
4 GB / HD Graphics 4000 / Intel® Core™ i5 3317U / 15" breedbeeld, antiglans / 128GB SSD / 8 cell Lithium-Polymer, 4 a 5 uur denk ik
PRIJS: €949
pricewatch: Samsung NP900X4D-A02NL
Sony Vaio Fit 14: i7 3537U, 2GHz / 128gb SSD / 8 GB ram / batterijduur: 5 uur (ben ik niet zo tevreden over) / NVIDIA GeForce GT 735M 2GB
PRIJS: € 873
Sony Vaio Pro 13: i5-4200U 1,6 GHz / 128 SSD / 8 GB ram / Batterijduur: 7 uur (en voor 100 euro meer kan je een dikkere kopen met tot 18 uur batterijduur) / Intel HD Graphics 4400
PRIJS: €900
Zelf heb ik slechte ervaring met HP omdat ik zelf en een paar collega's hadden dat deze na een tijdje herrie begonnen te maken. Als het een ander merk was geweest had ik hem denk ik al gekocht. Iemand anders ervaringen met HP?
Ik hoef iig geen touch of hele goed boxen.
Mijn vraag is:
Zien jullie overbodige/tekortkomende specs? Welke raden jullie aan/af? En hebben jullie nog meer opties.
Alvast bedankt!
Ik ben de afgelopen weken mij gaan verdiepen in het kopen van een laptop want ik ben helemaal gek van de herrie aan het worden uit mijn HP laptop. Ik wil mijn nieuwe laptop voor mijn stage/studie gaan gebruiken. Dit met een beperkt budget (ik blijf tenslotte een student
Programma's die ik wil gebruiken:
- Microsoft office programma's (Word, PowerPoint, Excel)
- Adobe Photoshop en Illustrator. Ik ga in ieder geval niet aan videobewerking doen.
- Werk ook veel met Prezi
- Ook nog wat logo-ontwerp software
Correct me if I am wrong, maar dit zijn de eisen die ik zelf denk nodig te hebben:
- Ik wil graag een 128 gb SSD daar heb ik nu wat ervaring mee (geleende laptop) en bevalt me prima (snel, duurzaam en stil).
- i5 processor (of in die strekking)
- 4 gb RAM
- Batterijduur van 5 uur maar liefst langer dan 8 uur (aangezien ik veel reis)
- Standaard video kaart zoals: HD Graphics 4000.
- minmaal 13" maar maximaal 16" beeldscherm, zonder touch
- minimaal 1 USB3.0 poort (voor externe harde schijf)
Zelf heb ik de volgende laptops uitgezocht:
HP Envy 6 1106ed
4GB / Radeon hD 7670 2GB / Intel Core i5 3317U / 15,6" / 128GB SSD / batterij: 4 cell Lithium Polymer, 2 a 3 uur denk ik
PRIJS: €680
pricewatch: HP Envy 6-1106ed
Samsung 9 Series NP900X4D-A02NL
4 GB / HD Graphics 4000 / Intel® Core™ i5 3317U / 15" breedbeeld, antiglans / 128GB SSD / 8 cell Lithium-Polymer, 4 a 5 uur denk ik
PRIJS: €949
pricewatch: Samsung NP900X4D-A02NL
Sony Vaio Fit 14: i7 3537U, 2GHz / 128gb SSD / 8 GB ram / batterijduur: 5 uur (ben ik niet zo tevreden over) / NVIDIA GeForce GT 735M 2GB
PRIJS: € 873
Sony Vaio Pro 13: i5-4200U 1,6 GHz / 128 SSD / 8 GB ram / Batterijduur: 7 uur (en voor 100 euro meer kan je een dikkere kopen met tot 18 uur batterijduur) / Intel HD Graphics 4400
PRIJS: €900
Zelf heb ik slechte ervaring met HP omdat ik zelf en een paar collega's hadden dat deze na een tijdje herrie begonnen te maken. Als het een ander merk was geweest had ik hem denk ik al gekocht. Iemand anders ervaringen met HP?
Ik hoef iig geen touch of hele goed boxen.
Mijn vraag is:
Zien jullie overbodige/tekortkomende specs? Welke raden jullie aan/af? En hebben jullie nog meer opties.
Alvast bedankt!