Toon posts:

fps omhoog schroeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet zo thuis in het tweaken maar ik vroeg mij af hoe ik de fps in games omhoog kan krijgen? Het zit meestal rond de 40-50 en soms daalt het naar 20. Heeft de refresh rate van mijn monitor hier iets mee te maken?

Mijn systeem:
moederbord: asus P6X58D-E
processor: intel i7 950
videokaart: sapphire 6870 1Gb
6 Gig geheugen
windows 7 64 bit
ssd drive + standaard HD 1 Gig

Ik heb alle settings (bios en zo) met rust gelaten, alles is standaard. Video driver is up to date.

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je monitor heeft hier niet veel mee te maken. Alleen als je VSync aan hebt staan zul je zien dat je niet boven de 60 of 75 fps zal komen (net afhankelijk van op hoeveel Hz je je monitor hebt staan).
Als je er wat meer uit wilt halen dan zul je het systeem moeten OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Dat komt omdat de performance van je GPU niet heel erg best is voor de game-instellingen die je gebruikt. Zorg voor een lagere gameinstelling, of overklok je Grafische kaart een stuk over. In de regel kan je 10% hoger scoren met een goede OC. Verder is dit allemaal met google te vinden hoor, een appart topic voor deze vraag was niet nodig.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals je kunt lezen had ik niet alleen een vraag over betere fps.

in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Mocht je willen OC'en, lees je wel een beetje in.

E.e.a. begint met de juiste hardware -> dus ook de juiste koeling van het systeem.

Voor extra FPS kun je daarnaast eerst eens wat grafische instellingen aanpassen in de games (let op, zoals al eerder werd aangegeven vSync uit zetten). Misschien dat je met de juiste instellingen al acceptabelere FPS haalt.

Als je wil OC'en dan zou ik als het vooral om de FPS gaat, eerst beginnen met het OC'en van de videokaart. De rest van je hardware zal volgens mij de recentste games nog wel moeten kunnen bijhouden.