Nieuwe NAS, meerdere ideeën.

Pagina: 1
Acties:

• Iwamoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Tweakers,

Met de huidige 5 disk JBOD opstelling moet het maar eens afgelopen zijn, tijd om maar eens voor veilig te gaan en een RAID te sleutelen. Hij gaat vooral gebruikt worden voor het streamen van films en als opslag voor muziek en foto's, de opzet zal zijn dat hij bekabeld naar de PC gaat en die doet de rest zoals doorsturen naar de TV.

Overigens wil ik een aantal 4tb schijven er in schuiven, 4 disks lijkt me genoeg.

Nu is voor mij vooral snelheid een beetje de vraag, zo vond ik de DS413J wel interesant kwa prijs maar de vraag is dan de snelheid, voor mij moeilijk in te schatten hoe hij het met HD content zal hebben.

Voor safe zou dan de DS413 de wat meer sterke optie zijn, mits dat nodig zou zijn.

Maar, als ik dan toch voor de 413 zou gaan, is de Thecus N5550 een handigere optie ? (dit is inderdaad een beetje hak op de tak, maar ik zag hem onder de modellen staan en hij is quasi dezelfde prijs als de 413)

Ik hoor het graag.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Films streamen zal nooit een probleem zijn want dat zijn grote bestanden en dan is je transferrate altijd wel genoeg. Zeker voor het streamen, wat in feite ook je NAS niet super zal belasten.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44
Met mijn vorige nas (411j) kon ik prima HD (volledige bluray iso's) streamen.

Ik zou zelf voor de normale 413 gaan omdat je dan wat toekomstgerichter bent. Ik bedoel daarmee dat je dus later meer dingen mee kunt doen, bijv sab/couch/sickbeard draaien etc.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 12:47
Welke RAID wil je gaan gebruiken? 0, 1, 5?

• Iwamoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
EnsconcE schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:56:
Welke RAID wil je gaan gebruiken? 0, 1, 5?
RAID 5, dus functioneel 12TB, heb nu in JBOD 6TB, zou ik weer even mee vooruit moeten kunnen