Printer/lamineer apparaat gezocht

Pagina: 1
Acties:

• WarKel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01 22:43
Beste tweakers,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een apparaat dat voor mij labels kan printen met een zelfklevende ondergrond op A5 formaat. Het gaat om labels die op Flightcases worden geplakt, met de inhoud van deze case/bedrijf etc erop. De labels worden beschreven en weer schoongemaakt.

Een voorbeeld hiervan zit toegevegd d.m.v. foto's.

Ik kan jammergenoeg niet het apparaat vinden waarmee deze labels gemaakt worden!
Het bestaat uit een soort van dunen laag plexiglas met achterop bedrukking en dan een dubbelzijdig tape erachter.

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y116/WarKel666dg/IMG_20130701_135636_zps71ad950d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y116/WarKel666dg/IMG_20130701_135727_zps1e369f5b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y116/WarKel666dg/IMG_20130701_135623_zps0933e0de.jpg

Hopelijk weet toevallig iemand hoe en wat met deze labels.

Mvg,
WarKel

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 14:17
Eerst zou ik mezelf eens afvragen hoeveel je er nodig hebt, ik heb hier een Roland versacamm staan die dat prima kan kan maken, maar tweedehands ben je nog snel een 3 a 4 duizend euro kwijt voor zo'n printer.

• WarKel
Op dit moment kijk ik aan tegen pakweg 200 flightcases. We doen het op dit moment nog met zelfklevende lamineer hoesjes. Maar doordat deze dun zijn kunnen ze slecht tegen het stapelen van de kisten.
We zijn nu dus nog de platen erg vaak het vervangen. Het is op dit moment wel een goedkope oplossing maar op den duur. Is het net zo duur.

Kan die roland dan ook op een verhard plastic drukken?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 14:17
Als het gaat om de slijtvastheid zou ik motorcross stickers overwegen, hier gaat een dikke slijtvaste laminaat overheen. technisch gezien kan het best een milimeter of 2 a 3 dik aan, maar of het gemaakt wordt voor het (eco)solventinkt weet ik niet. Anders kom je uit bij een vlakbedprinter, maar dat is niet leuk meer voor een paar stickers per jaar.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
Als ik het goed begrijp hebben die 'stickers' dus altijd een standaard opdruk, waar dan vervolgens met een uitwisbare stift op wordt geschreven zodat de sticker hergebruikt kan worden? Zo ja... waarom wil je dan zelf zo'n printer aanschaffen? Dan laat je toch 200 stuks van die stickers maken? Dat lijkt mij veel goedkoper....

Even googlen op slijtvaste stickers en je krijgt een hele lijst met allerlei webshops e.d. die het voor je kunnen leveren. Of loop een lokale repro-shop binnen, die kunnen meestal ook dat soort diensten leveren.

Overigens is je idee van het stukje plexiglas wel een heel erg dure al is het alleen maar omdat die dingen altijd door een zeefdruk worden bedrukt... Vandaar dat ik slijtvaste stickers noem, dat is ideaal voor wat jij wil en wat doorgaans ook wordt gebruikt voor dergelijke doeleinden.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 01-07-2013 17:23 ]

• WarKel
Teddy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:00:
Als het gaat om de slijtvastheid zou ik motorcross stickers overwegen, hier gaat een dikke slijtvaste laminaat overheen. technisch gezien kan het best een milimeter of 2 a 3 dik aan, maar of het gemaakt wordt voor het (eco)solventinkt weet ik niet. Anders kom je uit bij een vlakbedprinter, maar dat is niet leuk meer voor een paar stickers per jaar.
Nou het gaat niet om zon gigantische oppervlaktes, de plaatjes zijn maar A5 formaat. En als het zo dik gelamineerd is zou ideaal zijn!
MicGlou schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:20:
Als ik het goed begrijp hebben die 'stickers' dus altijd een standaard opdruk, waar dan vervolgens met een uitwisbare stift op wordt geschreven zodat de sticker hergebruikt kan worden? Zo ja... waarom wil je dan zelf zo'n printer aanschaffen? Dan laat je toch 200 stuks van die stickers maken? Dat lijkt mij veel goedkoper....

Even googlen op slijtvaste stickers en je krijgt een hele lijst met allerlei webshops e.d. die het voor je kunnen leveren. Of loop een lokale repro-shop binnen, die kunnen meestal ook dat soort diensten leveren.

Overigens is je idee van het stukje plexiglas wel een heel erg dure al is het alleen maar omdat die dingen altijd door een zeefdruk worden bedrukt... Vandaar dat ik slijtvaste stickers noem, dat is ideaal voor wat jij wil en wat doorgaans ook wordt gebruikt voor dergelijke doeleinden.
Nou het gaat zich juist om 200 verschillende A5 platen. De inhoud van elke kist staat erop. En aangezien er maximaal 4 dezelfde kisten voorkomen heb je dus niet altijd dezelfde plaat. Het enige wat niet verandert is de layout en de bedrijfsnaam etc.
Naar slijtvaste stickers had ik ook gekeken maar dat apparaat is ook zeer zeker niet goedkoop. Maar misschien wel de investering waard. De hier getoonde plaat kost ruwweg 2 euro bij afnamen van 250+ stuks, maar dan zit je dus vast aan dezelfde opdruk

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
WarKel schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:51:
[...]Nou het gaat zich juist om 200 verschillende A5 platen. De inhoud van elke kist staat erop. En aangezien er maximaal 4 dezelfde kisten voorkomen heb je dus niet altijd dezelfde plaat. Het enige wat niet verandert is de layout en de bedrijfsnaam etc.
Naar slijtvaste stickers had ik ook gekeken maar dat apparaat is ook zeer zeker niet goedkoop. Maar misschien wel de investering waard. De hier getoonde plaat kost ruwweg 2 euro bij afnamen van 250+ stuks, maar dan zit je dus vast aan dezelfde opdruk
Maar waarom wil je perse zo'n apparaat kopen? Ze zijn laaiend duur (een echt degelijke) en het wordt 1x voor die 200/250 stuks gebruikt... en dan? Misschien na een tijdje die stickers een vervangen? Dan heb je een printer van een vele duizenden euros staan die niets staat te doen... En de materialen zijn ook niet gratis, erg duur zelfs. Een drukker heeft veel lagere kosten dan jij, dan hebben we het echt over een veelvoud... en het wordt als snel nog goedkoper als je de oplage verhoogt.

Het maakt niet uit of het 200 dezelfde of 200 verschillende moeten zijn... ieder beetje respectabele drukker die vinyl kan bedrukken draait daar de handen echt niet snel voor om. Als je de opmaak zelf maakt dan is het voor een drukker alleen nog maar op de knop drukken... het hoeft in die zin geen hoogstaand design te zijn toch?

• WarKel
MicGlou schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:47:
[...]

Maar waarom wil je perse zo'n apparaat kopen? Ze zijn laaiend duur (een echt degelijke) en het wordt 1x voor die 200/250 stuks gebruikt... en dan? Misschien na een tijdje die stickers een vervangen? Dan heb je een printer van een vele duizenden euros staan die niets staat te doen... En de materialen zijn ook niet gratis, erg duur zelfs. Een drukker heeft veel lagere kosten dan jij, dan hebben we het echt over een veelvoud... en het wordt als snel nog goedkoper als je de oplage verhoogt.

Het maakt niet uit of het 200 dezelfde of 200 verschillende moeten zijn... ieder beetje respectabele drukker die vinyl kan bedrukken draait daar de handen echt niet snel voor om. Als je de opmaak zelf maakt dan is het voor een drukker alleen nog maar op de knop drukken... het hoeft in die zin geen hoogstaand design te zijn toch?
Dat klopt ook. Maar we hebben een veranderende inventaris. En de kisten wisselen ook nog wel eens in inhoud of er komen 1 of 2 nieuwe kisten bij. Als we dan elke keer voor een paar losse platen moeten gaan bestellen word het een lastige zaak. Ik wil dan ook geen printer van duizenden euros gaan aanschaffen maar was voornamelijk research aan eht doen naar het hoe en wat met deze dingen. Als er een betaalbare oplossing is die ons huidige systeem kan evrvangen ga ik hier zeker naar kijken.
Pagina: 1