Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

resonantie PC op houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

De zolderkamer is mijn werkkamer en daar staan een aantal pc's vrolijk hun ding te doen. Deze werken allemaal prima.
Alleen de vloer waar ze op staan is een houtenvloer waar een simpele vloerbedekking op ligt.
Nu is het zo dat onder de zolderkamer een slaapkamer is gesitueerd en je raadt het al.
De PC's die op de zolderkamer staan die zijn te horen in de slaapkamer.
Het is puur dat de PC's op de grond staan en daardoor de houten vloer resoneert.
Vervanging van koelers/voedingen/enz. enz. enz. heb ik allemaal geprobeerd en niets helpt.

Weet iemand een simpele edoch functionele oplossing of heeft iemand tips hoe ik
die pc's kan laten draaien zonder overlast?

Het plaatsen van de pc's op een tafel of iets dergelijks heb ik ook al geprobeerd
de tafel gaat dan vrolijk mee staan doen, heb verschillende tafels geprobeerd.

Nu weet ik dat er voor bij dj draaitafels van die opblaasbare kussens zijn waarop de cdspeler of pickup geplaatst kan worden, maar zijn die er ook voor pc's? of iets dergelijks?

alle tips en of trics zijn van harte welkom!

Bij voorbaat dank.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
yogamat?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rubberen matten onder de PCs leggen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet de pc los koppelen van de vloer. Door hem op een tafel te zetten geeft deze tafel de trillingen gewoon door. Je hebt hier speciale matten voor die gebruikt worden bij speakers en wasmachines. Tevens zijn er ook doppen die je onder de wasmachine kan zetten, zijn wellicht handiger dan matten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zet je pc op 2 30x30 betontegels (gewoon die standaard dingen), die krijgt je pc waarschijnlijk niet aan het resoneren. Eventueel nog een van bovenstaande zaken om het doorgeven van de trillingen te voorkomen.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Back to basics: resonantieleer/regeltechnieken zegt me: verander de eigenfrequentie. Dit door de massa te veranderen (beton) of de veerconstante (demping).

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

rubberen voetjes.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1