Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat heb ik eingelijk nodig (home media)

Pagina: 1
Acties:

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-10 07:17
Beste tweakers.

Het leek mij verstandig om de vraag hier te gooien gezien ik er zelf niet meer uitkomt.
Ik zal eerst vertellen wat ik zelf heb en hoe ik alles afspeel

Woonkamer
LG 47LW4500
Ps3
Ouya
Zyxel NSA310
Onkyo TX-NR414
UPC Horizon Box
5.0 Set

Buiten woonkamer om
PC (2 kamers verder)
Laptop

Dit was mijn plan
Via DLNA alles via mijn ouya laten afspelen doormiddel van XBMC. Ouya is op de receiver aangesloten.
Nu kom ik erachter dat output van Ouya altijd 2.1 is en geen DTS heeft (licenties etc)

Bluray 1080p (10gb+ bestanden) kan ik door middel van de UPC Horizon box niet afspelen.. hij loopt gewoon helemaal vast.

De NAS heb ik van mijn vader gehad omdat hij er niks aan heeft.. en eigenlijk ik ook niet omdat mijn tv geen DLNA heeft.. Mijn ouya en upc horizon box kunnen de bestanden niet afspelen zoals ik het wilt.

Dus wat ik nu aan het doen ben wat zeer onhandig is.
Op mijn main pc download ik de film. Dan zet ik deze op extern usb. Deze sluit ik dan aan op de laptop. Laptop sluit ik dan aan op de receiver en zo kijk ik dus film.
Heb een oud logitech wireless keyboard mouse setje waarmee ik de laptop vanaf de bank bestuur.

Dus vind ik zelf vrij onhandig.

Nu weet ik dat er verschillende mogelijkheden zijn zoals de zbox, popcorn hour, Dune HD.

Echter heb ik geen flauw idee wat voor mij geschikt is.
Het belangrijkste voor mij is dat het bluray iso zou moeten afspelen, DTS ondersteunt.
DLNA ondersteuned. En dat ik er een HDD in kan zetten (2TB of groter)

Als ik via de pricewatch zoek kom ik wel uit met wat ik wil. Maar dan gaat het bedrag wel richting de 200 of hoger.
Ik heb hier geen moeite mee.

Maar dan komt voor mij het aller belangrijkste.
Stel ik zou een mediaspeler moeten aanschaffen dat 200+ zou gaan kosten.
Zou het dan niet handiger zijn om een soort van htpc te bouwen voor nog 200 (totaal 400) meer?

Zoals de meeste hou ik het bedrag liever zo laag mogelijk. Ik zoek door middel van dit topic gewoon de verschillende mogelijkheden die mij zo goedkoop het resultaat kan geven die ik heel graag wil

Ik hoop dat ik dit vrij duidelijk neer heb kunnen zetten

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Streamen van NAS of PC naar de PS3 is geen optie voor je? Met een bekabeld gigabit netwerk kan je alle bestanden toch makkelijk aan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Misschien een idee om je PC als HTPC te gebruiken en die gewoon met een HDMI kabel aansluiten aan je Receiver.
Zodat je alles met je PC afspeelt, kan je ook nog XBMC opzetten en klaar ben je.
Kost je allen maar een HDMI kabel (misschien nog een videokaart erbij als je die niet heb met HDMI aansluiting).

Kan je NAS ook nog gewoon aansluiten op je netwerk en streamen naar je PC.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Als je PS3 media server op je pc installeert, kan je zonder problemen naar 1080P films kijken op de PS3, dit deed ik voorheen ook.
Als je van plan bent een media spelertje te kopen, waarom dan perse met harde schijf erin? Je hebt al een NAS en gebruikt ook een externe schijf. Vanaf je NAS kan je streamen naar de media speler en USB schijf kan je dan gewoon aansluiten. Straks heb je uiteindelijk 3 plekken waar je moet kijken. Ik wil die film kijken! Ohwja stond hij nou op de interne schijf op de media speler, nas of externe schijf? Het mooiste is als je al je media op 1 centrale plek hebt en overal beschikbaar, zal dan dus vermoedelijk de NAS worden. :)

• sakurakilla
Beste allemaal.

Bedankt voor de advisen. De ps3 als media server gebruiken heb ik niet echt aan gedacht.
Als ik via de ps3 content vanaf de NAS afspeelt dan is het gewoon 5.1 dts?

@Michael3
Dat zou idd ideaal zijn. Maar de pc is 2 kamers verder. Als ik het via hdmi moet doen en netjes wilt weg werken heb ik ong 15m hdmi kabel nodig

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit ongeveer met dezelfde spagaat. Voor een 15m HDMI kabel kan het zijn dat je een versterker nodig hebt, maar dat hoeft niet altijd. Dat is afhankelijk van de sterkte van het signaal en de kwaliteit van je kabel.
Als de kabel door een elektrabuis moet heb ik een leuke gevonden volgens mij:
http://www.kabeldirect.nl...abel-15m-met-chipset.html
Hier kan je het omhulsel in de buurt van de stekker verwijderen, waardoor hij door een buis zou moeten kunnen. Ook zeggen ze dat hij versterkt wordt. Ik weet nog niet precies hoe, dus dat moet ik nog uitzoeken....

• sakurakilla
Beste gwystyl..

Ik heb hier ook naar gekeken.. Maar vind het zonde van het geld.
Mijn pc zou ik dan remote moeten besturen of xbmc remote vanaf de woonkamer.

Daarom dacht ik een media player gewoon in de woonkamer.

Ik ga nu met mijn ps3 experimenteren en kijken wat het allemaal kan afspelen

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sakurakilla schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:09:
Beste allemaal.

Bedankt voor de advisen. De ps3 als media server gebruiken heb ik niet echt aan gedacht.
Als ik via de ps3 content vanaf de NAS afspeelt dan is het gewoon 5.1 dts?
Ja, als dat geluidsspoor is meegeleverd in de container en jij dat geluidsspoor selecteert wel.
sakurakilla schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:29:

Ik ga nu met mijn ps3 experimenteren en kijken wat het allemaal kan afspelen
De PC streamt naar de PS3. De PC doet dan het grootste werk door indien nodig te converteren naar een formaat dat de PS3 begrijpt. Universal Media Server is het programma dat je zoekt. Verder heeft GoT een topic hieraan gewijd. Nu even geen zin/tijd om dat op te zoeken :P

[ Voor 37% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-07-2013 16:35 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• sakurakilla
Net getest.. en hier was ik eingelijk al bang voor..

Heb een season van breaking bad gezet .avi.. en deze speelt hij perfect
Nu heb ik 3 BDrip getest .mkv en deze zijn allemaal unsupported.

Ik speel deze nu via de NAS af..

Eenige manier om deze wel af te kunnen laten spelen?
Ik begrijp wel dat je ze kan converten.. maar kan het zonder?

[ Voor 9% gewijzigd door sakurakilla op 01-07-2013 16:45 ]

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
De PS3 ondersteunt officieel geen .mkv bestanden.
Zelf heb ik een HTPC en PS3, voorheen had ik de HTPC niet en deed ik het via mijn pc allemaal via PS3 Media Server, geen problemen mee gehad. MKV wordt op de pc omgebouwd naar iets wat de PS3 wel af kan spelen. Elders in huis hangt ook een PS3, had geen zin om mijn pc aan te zetten dus heb ik maar mijn laptop gepakt, PS3 Media Server erop, laten kijken naar mijn film map op de NAS en het zo weten af te weten op de PS3. Lichtelijk omslachtig allemaal maar totaal geen probleem met afspelen (mkv, 1080P).
Maar je moet dus even wat moeite doen om mkv bestanden te kunnen kijken op de PS3. PS3 Media Server op de m'n QNAP nas trekt het bijvoorbeeld niet om 1080P mkv om te bouwen en vlekkenloos af te laten spelen. Beperking ligt dus puur aan Sony omdat ze weigeren .mkv te ondersteunen.

• sakurakilla
Ok dus als ik je goed kan begrijpen..

Via de pc haal je .mkv van de NAS af. Via de pc wordt deze encoded zodat hij op de ps3 afgespeekt kan worden via ps3 media server?

Edit
Ik kan nu idd mkv afspelen vanaf mijn nas met mijn pc als tussen persoon om het zo maar te verwoorden

[ Voor 24% gewijzigd door sakurakilla op 01-07-2013 17:15 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:21
AllSeeyinEye schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:33:
Universal Media Server is het programma dat je zoekt.
Wat hij zegt. PS3 media server was bij mij redelijk brak, UMS (een fork hiervan) is uitermate fijn en crasht relatief weinig.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• sakurakilla
Bedankt.. Voor nu zal ik de ps3 gebruiken met pc tussen in.. in de toekomst tog maar een media server?? of een ps4 ^^

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met een PS4 h eb je waarschijnlijk precies hetzelfde als met je PPS3, maar het makkelijkst nu is om idd je PC en PS3 media server te draaien, en dan in PS3 media server je nas selecteren en dan kun je gewoon via de PS3 naar de PS3 media server, en zo kun je in het mapje transcode de gewenste audiospoor aanklikken. En als je je PC niet aan wilt hebben dan kun je een mediaserver kopen die speelt ook gewoon van een NAS af.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ps3 is een onstabiel programma. Vergeet dat gewoon en pak Universal Media Server

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat jij voor programma wilt gebruiken, ik gebruik PS3 MP al een meer als een jaar en heb er geen problemen mee.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1