Web-Based internet inlog omzeilen

Pagina: 1
Acties:

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 14:07
Beste allen,

Ik woon in een studentenhuis waar het internet via een extern bedrijf wordt geregeld (utelisys).
Om verbinding met het internet te krijgen moet je je aanmelden op een onbeveiligd WiFi netwerk waarna je via je browser met een inlognaam en wachtwoord moet inloggen. Dan pas is er verbinding met internet. Het desbetreffende WiFi access point is voor ons zowel fysiek als digitaal verder niet beschikbaar (om wijzigingen aan te brengen).

Het is dus niet mogelijk om met mijn xBox 360 verbinding te maken met dit netwerk, aangezien deze het web-based inloggen niet ondersteund. Daarnaast vinden wij het flink irritant dat er steeds ingelogd moet worden.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een eigen WiFi netwerk op te zetten met een aparte router (R2), die communiceert met het WiFi netwerk dat internet bied (R1). Zodat R2 constant ingelogd staat op R1 en zo dus een inlog-vrij netwerk met internet voor ons huis aanbied.

Momenteel heb ik het euvel opgelost door via Connectify of MyPublicWifi op mijn laptop een extra netwerk te creëren welk het internet "doorstuurt" naar mijn xBox of tablet. Echter, dat betekend dat mijn laptop altijd aan moet staan en dat het programma moet draaien om het werkend te hebben en ik ben niet altijd thuis. Niet echt ideaal dus. Daar komt ook nog eens bij dat R1 geen stabiel genoeg netwerk is om te steamen, iets wat ik ook graag wil!

Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit het beste kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja dat is mogelijk met een router die je als client kan configureren. die zijn er gewoon, ik weet er zo gauw even niet 1 uit mijn hoofd
zorg wel dat je router 2 op een ander kanaal als router 1 laat werken (1,6, of 11)
(zoek met inssider naar een vrij(rustig) kanaal)

Mogelijk krijg je met fatsoenlijke antennes op je niewe client een stabielere verbinding. geen garanties er zitten waarschijlijk al een boel clients op

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 01-07-2013 14:00 ]

Iperf

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 14:07
Ah top, ben echt dagen bezig geweest te zoeken en je post heeft me in 1 keer geholpen!

Dank je!

Voor anderen die hier mee in de knoop komen;

Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater