Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-11 15:02
Omdat er geen topic over deze telefoon is doe ik het even zo.

Is er een methode om op Symbian 9.3 (Nokia E5) een kalender via internet op te halen? (Bijvoorbeeld d.m.v. iCal/CalDav/WebCal e.t.c.)

Op het internet kan ik er niet al te veel over vinden. Dat vind ik gek, want het is gericht op de 'zakelijke' markt waarbij je deze functionaliteit zou verwachten.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is misschien wel wat te doen met de exchange connector (er staat me bij dat sommigen die gebruikten om te syncen met Google calendar). Ik heb daar echter geen ervaring mee.

Ik gebruik Syncevolution (website lijkt momenteel down) als een 'brug' tussen een CalDAV server en mijn telefoon (E7, maar een E5 moet ook werken).

Syncevolution draait als SyncML server (wat de telefoon ondersteund) en gebruikt een CalDAV server als backend. Je moet wel ergens een eigen server hebben om Syncevolution te draaien. Ik gebruik een VPS.

Dit werkt voor mij goed om mijn agenda (en contacten via CardDAV) gesynchronizeerd te houden tussen verschillende apparaten. Ik weet niet hoe goed het werkt om eenmalig een kalender op te halen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."