Aankoopadvies high-end graphics card

Pagina: 1
Acties:

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste Tweakers

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Ik heb een redelijk uitgebreide kennis over computers maar op gebied van videokaarten ben ik nog een leek.

Ik ben op zoek naar een videokaart die toch wel 3-4 jaar dienst moet bewijzen. Hiermee bedoel ik dat ik toch voor de komende 3 jaar de meeste games toch op high tot ultra wil kunnen draaien. Hier heb ik een budget voor over van ten hoogste €350. Geluid is voor mij minder belangrijk, een goeie koeling daarentegen wel. Op gebied van stroomverbruik hoop ik met 2 8-pin voedingconnectors toe te komen. Ik beschik over een 1000W voeding. Zelf overklok ik niet dus het is niet zo erg als de videokaart niet overklokbaar is. De videokaart mag wel reeds door de fabrikant overklokt zijn. Ik maak liever geen gebruik van SLI/crossfire omdat ik prijs/prestatieverhouding ondermaats vind.

Qua aansluitingen zou ik liefst 2 dvi-poorten en een HDMI-poort hebben, maar dat is geen ramp indien de kaart dit niet heeft.

Ik verkies AMD omdat deze betere compatibility hebben met Ubuntu. Maar indien een Nvidia-kaart andere voordelen biedt ten op zichte van een AMD-kaart wil ik een Nvidia-kaart wel overwegen.

Dit is een kaart die mij wel interessant lijkt:

pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

Graag zou ik bevestiging hebben of deze kaart wel aan de eisen voldoet en of ik hiermee geen kat in een zak koop (dus te veel betaal voor wat ik maar krijg of de kwaliteit ondermaats is).

Dit zijn de specificaties van mijn PC:

MOBO: Asus P7P55D Deluxe
CPU: Intel Core i7 860
PSU: Corsair HX1000W
Primary HDD: Western Digital Green 1TB
Huidige grafische kaart: 2x Zotac Geforce GTX 270 SLI

Alvast bedankt

Verwijderd

Er is niemand die jou kan garanderen dat jij over drie jaar alle games nog op high of ultra kan spelen. Zelfs als je had aangegeven wat voor games je überhaupt speelt dan nog had dat niet gekund.

Zoek naar reviews op het net en dan kan je zelf uitzoeken of je met de door jouw genoemde kaart geen kat in de zak koopt. Reviews zat.

• Daan5000
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:44:
Er is niemand die jou kan garanderen dat jij over drie jaar alle games nog op high of ultra kan spelen. Zelfs als je had aangegeven wat voor games je überhaupt speelt dan nog had dat niet gekund.

Zoek naar reviews op het net en dan kan je zelf uitzoeken of je met de door jouw genoemde kaart geen kat in de zak koopt. Reviews zat.
Ik zou graag eerst advies krijgen in welke videokaart-series ik moet gaan zoeken, en dan kan ik zelf reviews gaan lezen. Ik weet dat je niet kunt garanderen dat een kaart nu de games over 3 jaar op ultra kunt draaien, maar als de toekomstige games de trend van de afgelopen jaren op gebied van eisen volgen, kun je wel een beetje inschatten welke kaart interessant is.

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik ben zelf aan de hand van een videokaart hiërarchie tabel (http://www.tomshardware.c...eview,review-32716-7.html ) op onderzoek uitgegaan. Zolang je in 1080p speelt en blijf spelen verwacht ik dat de goede videokaarten van nu het in de nabije jaren ook prima gaan doen, aangezien de prestaties vooral bij een hogere resolutie een flinke dreun oplopen.

Daarnaast vind ik dit artikel http://www.tomshardware.c...-review,review-32698.html een goede indicatie geven van welke videokaarten in de huidige spellen goed presteren, omdat in de tabellen veel verschillende videokaarten bij elkaar te zien zijn.

Met je budget van €350 zou ik dan kijken bij de GTX 770 of de HD 7970 GHz.

• Daan5000
Bedankt voor de tips. Ik ga de artikelen uitprinten en eens doornemen. :)