Problemen met telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 12:52
Goedemorgen,

Ik zit met een vervelende situatie en heb even tips nodig wat te doen.

Situatie is als volgt.

Heb nu een telefoon (HTC Sensation XE). Dit toestel is inmiddels 1,5 jaar oud. Fabrieksgarantie zit er nog op. Heb 1 jaar een verzekering gehad via KPN (Smartcare). Tijdens dit jaar verzekering heb ik mijn toestel 2 x opgestuurd omdat ik problemen had. (Toestel viel spontaan uit) Heb na 1 jaar abonnement, deze veranderd naar SIM-only. Toen ik twijfelde om mijn abo te verlengen, is mij toegezegd dat mócht mijn toestel kapot gaan, ze tot max. 9 maanden van je abo "kwijtschelden" zodat je een nieuw abo (+ toestel) kan afsluiten. De naam van de persoon heb ik opgeschreven.

Nadat mijn verzekering is afgelopen, kreeg mijn toestel wéér dezelfde klachten. Dit keer via KPN Business centre opgestuurd. Viel onder fabrieksgarantie. Dit was ruim een maand geleden. Nu zijn de problemen wederom terug.

Ik heb nu dus binnen 1 jaar (tijd tussen 1e keer problemen en nu) 4 x dezelfde problemen gehad. KPN kan niets voor me betekenen omdat ik geen verzekering meer heb. HTC weigert om mijn toestel te vervangen, want in hun algemene voorwaarden staat dat de problemen 3 x binnen 3 maanden (!) moet plaatsvinden. Zij willen eventueel wel naar mijn toestel kijken, zonder dat ik een vervangend toestel krijg. Ik moet dan dus zelf voor een vervangend toestel zorgen, die ik niet heb. (Kan er evt. wel aan komen, maar ben het niet van plan, omdat ik het wel een keer zat ben.) Als ik dan dus mijn toestel weer bij HTC afgeef, zou dit voor hun de 2e keer binnen 3 maanden zijn. Zij zijn echter wel op de hoogte van alle problemen (heb ze de geschiedenis toegestuurd), maar weigeren dus te vervangen.

Nu heb ik zaterdag met KPN gesproken om eventueel te kijken naar een nieuw abo met nieuw toestel, om maar van het gezeik af te zijn. De mevrouw die ik sprak, kende de regel van het kwijtschelden niet, en meldde dat deze niet meer geldt. Zij heeft wel kunnen achterhalen dat dit inderdaad is toegezegd.

KPN kan dus niets voor me betekenen op dit moment (Ik moet een klacht indienen om dit evt te kunnen regelen)
HTC weigert dus mijn toestel te vervangen. Die beroepen zich op hun algemene voorwaarden.

Nu kan ik een aantal dingen doen..

- los toestel kopen (Geld heb ik op zich wel beschikbaar, maar is meer dat ik hier principieel op tegen ben)
- Klacht indienen bij KPN en zo evt. nieuw abo afsluiten
- HTC via een brief in gebreke stellen en evt. juridisch gaan dreigen (Heb rechtsbijstandverzekering)

Wat is nu handig om te doen. Ik vind het niet kunnen dat een toestel zoveel problemen heeft, en iedereen zijn handen er af trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar het Shopping Forum omdat het een garantiekwestie betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Ik heb zelf ook de Sensation XE, dit toestel (en de normale Sensation ook) staat er inderdaad bekend om dat hij regelmatig spontaan uitvalt. Echter is dit in 99% van de gevallen op te lossen door een stukje papier tussen de accu en behuizing te duwen, zodat de accu beter tegen de contacten aangeduwd wordt. Of je moet een andere accu aanschaffen, bijv een Anker 1900mAh.

Uiteraard zou HTC het gewoon moeten oplossen, maar als je geen zin meer hebt in gezeik met HTC en je bent verder tevreden met het toestel, zou ik dit proberen. Als je dat niet al gedaan hebt tenminste. Dit probleem + oplossing is namelijk terug te vinden in vrijwel alle (ervaringen) topics over de Sensation (XE) op het internet. Het zou mij dus vreemd voorkomen als je het nog niet eerder gehoord/gelezen hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 03-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 16:15
Wat wil je zelf?

Het toestel houden (lees: hetzelfde toestel) of liever een nieuw abbo met toestel?

In het laatste geval zou ik lekker die klacht insturen bij KPN en hopen dat dat kan

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ik zou sowieso deze 2 acties eens uitzetten:
- Klacht indienen bij KPN omdat ze de afspraak niet nakomen;
- HTC via een brief in gebreke stellen en met juridische stappen dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Tankiej schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:28:
Ik heb zelf ook de Sensation XE, dit toestel (en de normale Sensation ook) staat er inderdaad bekend om dat hij regelmatig spontaan uitvalt. Echter is dit in 99% van de gevallen op te lossen door een stukje papier tussen de accu en behuizing te duwen, zodat de accu beter tegen de contacten aangeduwd wordt. Of je moet een andere accu aanschaffen, bijv een Anker 1900mAh.

Uiteraard zou HTC het gewoon moeten oplossen, maar als je geen zin meer hebt in gezeik met HTC en je bent verder tevreden met het toestel, zou ik dit proberen. Als je dat niet al gedaan hebt tenminste. Dit probleem + oplossing is namelijk terug te vinden in vrijwel alle (ervaringen) topics over de Sensation (XE) op het internet. Het zou mij dus vreemd voorkomen als je het nog niet eerder gehoord/gelezen hebt :)
Heb dit idd vaker gehoord, heb ook een Anker-batterij gehad, maar de mensen van de KPN-business centre raadde dat ding met klem af. Ze maten (meette (?) die accu door en die gaf niet echt goede resultaten aan.

Ik ben er echter wel een beetje klaar mee. Als ze 3 x mijn toestel "repareren", maar de problemen blijven bestaan, kunnen ze van mij de boom in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb redelijk snel na aanschaf van mijn XE een Anker accu gekocht en in gebruik sinds toen. Hij bevalt nog steeds goed, telefoon gaat nog steeds even lang mee als toen. Daarnaast zijn er genoeg andere gebruikers met een Anker accu die er totaal geen klachten over hebben, in tegenstelling tot de gebruikers van de originele accu :+
Dus ik ben benieuwd waarom die mensen van het KPN business centre die accu afraden, heb je ze dat ook gevraagd?

Maar jij gebruikt die Anker accu dus nu niet meer? Heb je al geprobeerd om een (enkele keren dubbelgevouwen) papiertje tussen de accu en de behuizing te doen, zodat hij meer tegen de contactpunten aageduwd wordt? Dat is namelijk bij de meeste mensen het probleem van uitvallen, dat de originele accu blijkbaar net een heel klein beetje te klein is en op zo'n manier kan bewegen dat hij kort het contact verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Net weer een klassiekertje kastje - muur gehad...

KPN (1200) gebeld. Zij konden weinig voor me betekenen, omdat ik geen "servicecontract" meer heb. Ik kon eventueel naar de KPN business store om mijn toestel te laten vervangen. Welk toestel ik dan zou krijgen (als omruil) verschilde per locatie .... :?

KPN business store gebeld.. Zij konden me niet zo 123 zeggen of dit wel daadwerkelijk kon. Ze konden hem wel weer opsturen .. :')

KPN kan van mij aan het gas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 14:23
BootVluchteling schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:22:
Net weer een klassiekertje kastje - muur gehad...

KPN (1200) gebeld. Zij konden weinig voor me betekenen, omdat ik geen "servicecontract" meer heb. Ik kon eventueel naar de KPN business store om mijn toestel te laten vervangen. Welk toestel ik dan zou krijgen (als omruil) verschilde per locatie .... :?

KPN business store gebeld.. Zij konden me niet zo 123 zeggen of dit wel daadwerkelijk kon. Ze konden hem wel weer opsturen .. :')

KPN kan van mij aan het gas :(
Barking at the wrong tree lijkt me.
Je hebt twee jaar garantie op je HTC, dius ga je naar HTC voor garantie. Zonder garantie/verzekering bij KPN gaan ze natuurlijk niks voor je doen. En dat je geen vervangend toestel krijgt van HTC is niet vreemd.
Ik zou eieren voor emijn geld kiezen: een tussentoestelletje kopen/of sowieso een upgrade aanschaffen. Ding terugsturen naar HTC en bij terugkomst op vraag&aanbod zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
HTC kon ook niets voor me betekenen. In die zin, dat ze pas vervangen als het 3 x binnen 3 maanden opgestuurd is met dezelfde problemen. Wél konden ze hem wederom nakijken, maar ik weet toch al dat het niets oplost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Waar heb je het toestel eigenlijk gekocht? Volgens mij kan je als consument niet rechtstreeks kopen bij HTC, dus zij zijn jou niks verplicht. Aangezien je je verzekering via KPN had, denk ik dat je hem daar ook hebt aangeschaft?
Je moet dan ook bij hun aankloppen voor garantie, ook al heb je geen verzekering meer; je hebt op z'n minst recht op twee jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Tankiej schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:38:
Waar heb je het toestel eigenlijk gekocht? Volgens mij kan je als consument niet rechtstreeks kopen bij HTC, dus zij zijn jou niks verplicht. Aangezien je je verzekering via KPN had, denk ik dat je hem daar ook hebt aangeschaft?
Je moet dan ook bij hun aankloppen voor garantie, ook al heb je geen verzekering meer; je hebt op z'n minst recht op twee jaar garantie.
Dat laatste snappen ze bij KPN blijkbaar niet.... Ik heb idd via KPN aangeschaft, zat bij mijn abo. En KPN stuurt me dus weer doodleuk naar de KPN business store :') ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:55

paQ

heb je hem dan ook zakelijk aangeschaft?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Sommige KPN business centre's/stores zijn officiele reparatielocatie's voor HTC, dus dat is zo erg/raar nog niet. Maar ze mogen het niet weigeren lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
paQ schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:41:
heb je hem dan ook zakelijk aangeschaft?
Nee, prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:03
Htc in gebreken stellen gaat niet, want zij waren, niet de leverancier van jouw product, ofwel verkooppunt. Mij lijkt dat kpn, dus daar moet je je recht gaan halen. Maar wat ze meestal gaan doen is je product doorsturen naar de fabrikant.
Wat je moet doen is kijken op www.consuwijzer.nl en volgens mij stond daar iets in over als je veel hinder had van reparaties, dat je je een nieuw of vergelijkbaar product kan eisen of je geld terug. (van kpn in dit geval).
Makkelijkste weg is je toestel weer opsturen naar htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 10:40
Doe gewoon de truc met het papiertje om de accu beter aan te drukken, ik heb zelf ondervonden dat dat gewoon goed werkt. Opsturen naar HTC gaat niet werken, een vervangend toestel ook niet, het is een kwaal van het model. Dus probeer de papier truc, mocht dat écht niet werken, dan is er wat anders aan de hand en zou ik hem wel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:06
Heb mijn Sensation inmiddels al enkele malen opgestuurd in verband met hetzelfde probleem (overigens prima geholpen door BelCompany, waar ik het toestel heb aangeschaft). Dacht er nu vanaf te zijn aangezien ik een model heb gekregen waarin een andere vorm accu zit (vorm als in; afmetingen). Inmiddels is het probleem weer terug helaas. Wil sowieso al een tijdje een Anker batterij aanschaffen maar de truc met het papiertje helpt. Is deze oplossing netjes bij een destijds duur toestel? Natuurlijk niet, maar het levert wel de minste problemen (lees: moeite) op.

Zoals hier al gemeld is, gaat het er eigenlijk om; wat wil je?

- Een nieuw toestel gaat hem niet worden is mijn ervaring (nou ja, heb een nieuwe Sensation gekregen 8)7). Vervolgens heb ik inmiddels weer dezelfde problemen.
- Je kunt een andere accu proberen (waarbij ik zou gaan voor een Anker gezien de ervaringen). Ik neem aan dat je deze nog hebt liggen, gewoon proberen of het probleem zich dan nog voor doet zou ik denken. Kunnen ze wel zeggen dat het naar aanleiding van doormeten dat het niet goed werkt, maar als het ding niet meer uitvalt is het probleem opgelost toch?
- Geld terug? Zal lastig worden aangezien je al enige tijd "probleemloos" gebruik hebt kunnen maken van het toestel. Weet ook niet precies hoe het zit met "overlast tijdens reparatie", maar dat mag volgens mij best lang duren.
- Aansturen op de aanschaf van een nieuw toestel met de "kwijtschelding". Hier ga je denk ik sowieso je rechtsbijstand voor nodig hebben, aangezien dit wellicht policy uit het verleden was.

Wat ik persoonlijk bijzonder irritant vind is dat HTC (in mijn ogen) deze productiefout niet toegeeft of wil toegeven. Sterker nog, andere toestellen van HTC hebben gelijksoortige problemen hoor ik van collega's. Voor mij heeft HTC in ieder geval afgedaan, zodra er genoeg centjes zijn komt er een ander merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Op dit moment wil ik ontbinding van het abonnement. Ik vind dat ik slechte service krijg van KPN en die kunnen van mij nu ff de boom in. De tijden dat ik met de klantenservice aan de lijn heb gezeten zijn onacceptabel imo.

Die oplossing van het papiertje is allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch geen €200,- naast mijn maandelijkse abo betaald voor een toestel die onbetrouwbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN kan jou geen garantie ontzeggen binnen 2 jaar na aankoop wanneer je overduidelijk kunt aantonen dat het defect bij aankoop reeds aanwezig was. Dit laatste blijkt uit het feit dat het product meerdere malen binnen de verzekeringsperiode is opgestuurd vanwege hetzelfde probleem. Ik zie dan ook met geen mogelijkheid op basis van welke grond KPN je aanspraak op garantie weigert. De verzekering die je had dekte waarschijnlijk garantie+andere zaken, maar die verzekering doet niets af aan het feit dat je ook gewoon wettelijke garantie had. Op basis van bovenstaande moet je vervanging of herstel af kunnen dwingen.

Een geheel ander pad is het eisen van ontbinding. In dat geval is het product niet conform en levert herstel niet het gewenste resultaat op. Lees meer hierover op de volgende pagina: http://www.rijksoverheid....ereenkomst-ontbinden.html
Het lijkt mij dat je een duidelijke casus hebt dat dit toestel niet geschikt is voor de meest basic eisen die je aan een telefoon kunt stellen getuige de vele klachten omtrent de problemen met dit toestel (stuur een hele lijst links naar personen met dezelfde klachten mee). Verwacht niet dat KPN met deze oplossing mee zal werken. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt dan is het wellicht raadzaam om hen in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 16:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BootVluchteling schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:45:
Heb na 1 jaar abonnement, deze veranderd naar SIM-only.
BootVluchteling schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:53:
Op dit moment wil ik ontbinding van het abonnement. Ik vind dat ik slechte service krijg van KPN en die kunnen van mij nu ff de boom in.
Dat kon wel eens lastig worden. Je neemt een sim only abonnement af, en dat werkt prima. De problemen die je hebt zijn met de telefoon, maar die valt buiten de afgenomen dienst...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS; ik zou aanraden eerst dit even door te lezen:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Dan weet je waar je terecht kan, en waar je recht op hebt. Overigens ook goed leesvoer voor mensen die menen dat HTC je probleem moet oplossen, of zelfs dat je HTC in gebreke meot stellen - dat kán namelijk niet eens...
Pagina: 1