Van het weekend een wifi repeater van de Aldi gekocht. (merk: Envivo) http://www.teknihall.be/index.php?id=1455&L=1
Situatie:
Overal door het huis bedraad netwerk
Beneden verdieping: prima draadloos netwerk
Boven verdieping: karig tot geen draadloos netwerk (router staat beneden. Het slechte bereik komt waarschijnlijk door mijn huis aangezien dezelfde opstelling in een ander huis prima gewerkt heeft)
Gewenst: op de boven verdieping ook draadloos netwerk tbv. een iPad.
Nu lijkt de wifi repeater van de Aldi nog niet echt goed te werken.
Ik heb deze ingesteld als: repeater.
Hij gebruikt dus hetzelfde SSID en beveiliging.
Het lijkt er alleen op dat deze alleen maar draadloos werkt en dat ik het apparaat niet kan verbinden met mijn bedraad netwerk zodat deze op deze manier een (redelijk) sterk signaal kan uitzenden.
Het heeft wel twee netwerk aansluiting (LAN en WAN/LAN)
LAN zou gebruikt kunnen worden om een aparaat bedraad op aan te kunnen sluiten zodat deze ook verbinding heeft (een beetje raar in mijn ogen maar goed..)
Dus:
Ik zou verwachten dat ik het aparaat op mn bedrade netwerk aan zou kunnen sluiten zodat deze op deze manier gaat uitzenden. Is dat mogelijk? (Van de helpdesk van Teknihall word ik niks wijzer (
) en verwijzen me naar de handleiding waar mijn vraag niet in behandeld wordt)
(verplaatsen van de repeater is geen optie omdat ik het draadloze signaal al op de trap verlies en daar heb ik geen stopcontact...)
Heeft er iemand ervaring mee?
Situatie:
Overal door het huis bedraad netwerk
Beneden verdieping: prima draadloos netwerk
Boven verdieping: karig tot geen draadloos netwerk (router staat beneden. Het slechte bereik komt waarschijnlijk door mijn huis aangezien dezelfde opstelling in een ander huis prima gewerkt heeft)
Gewenst: op de boven verdieping ook draadloos netwerk tbv. een iPad.
Nu lijkt de wifi repeater van de Aldi nog niet echt goed te werken.
Ik heb deze ingesteld als: repeater.
Hij gebruikt dus hetzelfde SSID en beveiliging.
Het lijkt er alleen op dat deze alleen maar draadloos werkt en dat ik het apparaat niet kan verbinden met mijn bedraad netwerk zodat deze op deze manier een (redelijk) sterk signaal kan uitzenden.
Het heeft wel twee netwerk aansluiting (LAN en WAN/LAN)
LAN zou gebruikt kunnen worden om een aparaat bedraad op aan te kunnen sluiten zodat deze ook verbinding heeft (een beetje raar in mijn ogen maar goed..)
Dus:
Ik zou verwachten dat ik het aparaat op mn bedrade netwerk aan zou kunnen sluiten zodat deze op deze manier gaat uitzenden. Is dat mogelijk? (Van de helpdesk van Teknihall word ik niks wijzer (
(verplaatsen van de repeater is geen optie omdat ik het draadloze signaal al op de trap verlies en daar heb ik geen stopcontact...)
Heeft er iemand ervaring mee?