Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 20:32
Hallo,

Onlangs ben ik begonnen met het inrichten van onze Cisco 5508 Wireless Lan Controller om deze te gebruiken in combinatie met Radius/NPS. Dit probeerde ik in te richten op een Windows Server 2008 R2 machine die in het domein zit.

Voor het inrichten hiervan heb ik deze handleiding gevolgd: http://www.cisco.com/en/U...86a0080bfb19a.shtml#anc14.

De controller maakt netjes verbinding maar wanneer ik probeer in te loggen op het draadloze netwerk mislukt dit en vind ik in de logs van de NPS service terug:
Network Policy Server denied access to a user.
De reden die hierbij hoort:
The Network Access Permission setting in the dial-in properties of the user account in Active Directory is set to Deny access to the user. To change the Network Access Permission setting to either Allow access or Control access through NPS Network Policy, obtain the properties of the user account in Active Directory Users and Computers, click the Dial-in tab, and change Network Access Permission.

Bij de gebruiker waar het om gaat heb ik natuurlijk bij de Dial-in tab gekeken en die zo ingesteld dat de NPS Policy zou moeten gelden. Ook heb ik de andere opties hierin geprobeerd, zonder resultaat. In de NPS Policy heb ik ook de optie 'dial-in optie negeren' geprobeerd maar ook dit leverde hetzelfde resultaat op.

De policy regels zijn nu gelijk aan die uit de handleiding. Hopelijk kan iemand mij verder in de goede richting duwen?