Toon posts:

Garantie op Hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben van plan een eigen game pc te bouwen, omdat ik in een budget zit bestel ik de onderdelen van 3 verschillende sites, maar nu vertelt me iemand dat als bv men cpu kapot gaat ik misschien geen garantie krijg omdat bv men moederbord van een andere site is besteld. Klopt dit? Zo ja, zou ik dat beter een in elkaar gezette pc kopen van alternate.be(ik ben belg) ?

Bij voorbaat dank,

Julian :)

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Je hebt ALTIJD 2 jaar garantie, maakt niet uit waar je koopt of hoe.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Wat Xaph zegt, de garantie zal nooit afhankelijk zijn van of je onderdelen van verschillende winkels vandaan komen. Verder zou ik zeker, als je op je budget gesteld bent, de pc zelf in elkaar zetten en die ~ 50,- besparen!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-02 21:36

painkill

Pain(k)(ill)

In europa is het inderdaad 2 jaar garantie.
In nederland is het zelfs minimaal 2 jaar garantie.

Mijn SNES verzameling!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 11:03
Alle bovenstaande antwoorden zijn onjuist, we hebben in Nederland een niet geheel duidelijk systeem met verwachte levensduur. Meer informatie daarover kan je hier vinden:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1369659

Iets van advies wat ik je wel kan geven: koop je hardware bij 1 verkoper. De gedeelde verzendkosten zal het meeste verschil wel overbruggen. Mocht je dan problemen hebben met je hardware setje, dan kan je een totaal setje aanbieden. En dan ben je niet aan het kloten met 3 verschillende shops omdat je niet weet of het in moederbord, geheugen en cpu zit.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jfwiet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:14:

Iets van advies wat ik je wel kan geven: koop je hardware bij 1 verkoper.
Dit is de spijker precies op de kop. Want dat is het grootste probleem als de computer onverwacht fratsen begint te vertonen, en je niet zeker weet welk onderdeel de schuldige is. Als je dan de onderdelen bij verschillende winkels heb gekocht, kan je alleen het onderdeel terugsturen voor onderzoek. Dan krijg je het een paar weken later terug met de melding "het onderdeel is door ons getest en het werkt perfect. Wij moeten u daarom onderzoekskosten berekenen". En dan ben je nog verder van huis.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie advies!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Iets van advies wat ik je wel kan geven: koop je hardware bij 1 verkoper. De gedeelde verzendkosten zal het meeste verschil wel overbruggen. Mocht je dan problemen hebben met je hardware setje, dan kan je een totaal setje aanbieden. En dan ben je niet aan het kloten met 3 verschillende shops omdat je niet weet of het in moederbord, geheugen en cpu zit.
Ik denk ook niet dat een winkel je zal helpen als je het complete zetje aanbiedt. Je moet alsnog zelf zien uit te vogelen wat defect is. Als je het de winkel laat assembleren zou het een ander verhaal moeten worden.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... we hebben in Nederland een niet geheel duidelijk systeem met verwachte levensduur. ...
De richtlijnconforme uitleg is ook op GoT al herhaaldelijk langsgekomen.

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 15:13
Leuk dat iedereen uitleg wil geven hoe het in nederland werkt, maar de TS geeft duidelijk aan dat hij in belgie woont. Hoe zit het daar met de garantie eigenlijk?

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 11:03
Haha oeps :)

Maar ik blijf bij mijn punt, dat het kopen van verschillende onderdelen bij verschillende winkels altijd alleen maar meer problemen geeft. Mijn ervaring is dat als je een set koopt van moederbord, geheugen en cpu. Dat als je vermoed dat het daarin zit, zij met plezier deze set testen voor garantie. Ze hoeven dan geen setje op te bouwen, maakt het makkelijker voor hun.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:21
Zolang je zelf kunt troubleshooten naar eventuele problemen (onderdelen uitwisselen) maakt het verder niet uit welk onderdeel je waar koopt (de goedkoopste/beste winkel).
Ook als je alle onderdelen bij 1 winkel koopt zit je met dit probleem, alleen heb je dan kans (bij een goede winkel) dat ze je kunnen helpen met troublshooten.
Laat je de winkel assembleren dan heb je doorgaans (ook) garantie op het complete systeem.
In alle gevallen heb je sowieso de wettelijke garantie op de onderdelen zelf.
Pagina: 1