Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Macbook voor school.

Pagina: 1
Acties:

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 18:47
Hallo,

Ik heb een Macbook Pro 13" 2010 2.4 Ghz Intel core 2 Duo, 4 GB 1067 MHz DDR3.
Accu gaat nog zo'n 2-3 uur mee als ik zit te internetten, macbook maakt wel vaak lawaai van de fan, omdat mijn macbook snel heet wordt.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga mijn laptop gebruiken voor een ITM ( IT Manager HBO ) opleiding. De minimum eisen voldoen wel aan mijn macbook.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Mijn budget is maximaal 2000 euro. ( Volgens mij kan ik ook nog studentenkorting krijgen bij aankoop ( als dit nog geldt ) )

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik ben van plan om mijn laptop dagelijks mee te nemen op school.
I.v.m. mijn gezondheid, is het niet mogelijk om dagelijks een paar kilo gewicht te dragen. Mijn laptop weegt zo'n 1-2 kg? en dan moet ik ook nog boeken etc meenemen.
Ik zit ongeveer 180 minuten in de trein / tram / bus en moet zelf nog eens 25 minuten lopen ( heen en terugreis )
Ik wil dat de accu minimum 3 uur meegaat met het gebruik van internet en documenteren ( ik weet zelf dat elke macbook dat makkelijk haalt, vooral als deze nieuw is. )
Ik zat er zelf aan te denken voor een 11", omdat het gewicht best wel belangrijk is voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik had even rond zitten zoeken en kwam uit op de volgende laptops :

Macbook Air 11"
Macbook Air 13"
Macbook Pro 13" Retina display

Ik kom er zelf even niet uit..
De nieuwe Macbook pro 13" retina display is vernieuwd en ook dunner geworden, dus denk ik zelf dat deze een goeie optie is voor mij.
Maar voor de zekerheid wilde ik het hier nog even vragen i.v.m. de specs en extra upgrades of die nodig zijn.

Khalid

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:27

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik heb ook 2 jaar vrijwel de zelfde opleiding gedaan.. ik kan je zeggen dat het niet echt slim is om dan een macbook te kopen. vrijwel alle software waar ze op hogescholen me werken is windows only (vooral vakken als Databases enzo) .. en leraren verwachten ook dat je exact de zelfde software draait als zij doen.

je kan dan wel aan bootcamp beginnen maar dan betaal je gewoon te veel voor een macbook, als je steeds windows gaat draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 30-06-2013 21:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 18:47
Ik heb nagevraagd bij leerlingen en docenten.
Op de school waar ik deze opleiding ga volgen is er speciaal software voor OS X.
Voor vakken als database is het inderdaad beter om windows te draaien, maar ik heb vrijstelling voor bepaalde vakken waaronder Database & SQL, omdat ik al een IT opleiding heb afgerond op de MBO.