[W7/ 64] A10 6800K beeldschermdrivers niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:39
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe pc. Deze draait onder een legale Windows 7 SP1 64bit, Framework 4.5 en visual c++ 2012.
Van de AMD website heb ik driver package gedownload (Catalyst). Alles wordt goed geinstalleerd behalve de driver voor beeldschermen. Hierdoor werken veel programma's niet. Browsen en Youtube ED werken goed.

Dit gebeurd er : filmpje YouTube: Windows niet starten na driver graphics (sorry voor de hond :P )
Na de installatie geeft de Catalyst aan dat alles goed gegaan is en ik opnieuw op moet starten.
Na het opstarten krijg het logo van Windows en vervolgens hoor je normaal Welkom te zien en doorverwezen te worden naar Windows (of inlogscherm). Dit gebeurd niet.
Ik zie gelijk de desktopachtergrond maar er gebeurd niets en ik kan niets doen. Muis niet zichtbaar maar registreert wel want als de schermbeveiliging er op springt dan kan ik het scherm weer activeren door de muis te bewegen. Toetsenbord reageert alleen op ctrl+alt+del waarna het scherm zwart wordt en niet meer terug komt.
In veilige modes herstel ik het systeem weer.

Dit heb ik geprobeerd:
  • Ik heb alles uit de driver package 1 voor 1 geinstalleerd, daardoor weet ik zeker dat het om het stuurprogramma van eht beeldscherm gaat.
  • 2 Verschilende driver packages (oude versies staan niet meer in het oude Catalyst pakket) Huidige en Beta.
  • Bios geupdate
  • Mijn moederbord heb ik intergrated graphics op Force gezet (was auto).
  • Ik heb gekeken naar losse oude drivers, maar daar kom ik niet helemaal uit en zijn meestal op wa tlouche sites.
  • Heel veel internet speurwerk, ik denk dat ik verkeerd zoek
Ik hoop dat iemand mij kan helpen O-)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 128,10€ 128,10
1Asus F2A85-M LE€ 64,45€ 64,45
1Sharkoon MS120€ 34,50€ 34,50
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 67,30€ 67,30
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 41,45€ 41,45
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Dit klinkt alsof Windows *denkt* dat er een tweede scherm aan hangt. Probeer eens om het scherm op een andere aansluiting te zetten indien mogelijk? Dus even kijken wat je primaire scherm is volgens Windows.

Een andere optie is om Windows+P een aantal maal in te drukken om op die manier van scherm te wisselen. Je kunt ook kijken of je in veilige modus kunt aangeven welk scherm primair is (waar het welkomsscherm e.d. op komt te staan).

Wat ook nog een poging waard is, is om het scherm (als het HDMI of DisplayPort is) los te koppelen en opnieuw aan te sluiten, mogelijk dat Windows dan begrijpt wat je bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:39
Super! Dankjewel!
Dat je door zo'n klein dingetje al 2 dagen bezig kan zijn!
Ik had al vrij snel mijn tv op mijn nieuwe HDMI kabel aangesloten om te kijken of de kabel het deed.
Dit was wel zo maar daarna de kabel er in gelaten en met het beeldscherm verder gewerkt. Nu de HDMI kabel er uit en de update is geslaagd.

Heel erg bedankt! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door VySio op 30-06-2013 22:46 ]