Goedendag,
Op dit moment heb ik een HP Elitebook 8570w welke ik gebruik om (school)werk op te doen en zo nu en dan op te gamen. Helaas is de NVidia Quadro K1000m niet zo geschikt om grafisch werk in games te verzetten.
De laptop is verder geweldig geschikt voor het werk wat ik er op moet doen, door de toevoeging van een SSD en nog eens 8GB werkgeheugen heb ik zelden nog een loos moment om koffie in te drinken.
Nu heb ik thuis een Philips 32PFL7605 televisie staan die ik als monitor voor bovenstaande laptop gebruik, dit scherm wil ik wat andere aansturing geven. Voor het dagelijks werk wil ik nog steeds de laptop gebruiken, dit houdt dus in dat onderstaande pc puur voor gamen wordt gebruikt.
Ik ben nu bezig om een systeem samen te stellen welke aan de volgende eisen moet voldoen.
Ben ik zo op de goede weg? En zijn er dingen die ik anders moet aanpakken?
Op dit moment heb ik een HP Elitebook 8570w welke ik gebruik om (school)werk op te doen en zo nu en dan op te gamen. Helaas is de NVidia Quadro K1000m niet zo geschikt om grafisch werk in games te verzetten.
De laptop is verder geweldig geschikt voor het werk wat ik er op moet doen, door de toevoeging van een SSD en nog eens 8GB werkgeheugen heb ik zelden nog een loos moment om koffie in te drinken.
Nu heb ik thuis een Philips 32PFL7605 televisie staan die ik als monitor voor bovenstaande laptop gebruik, dit scherm wil ik wat andere aansturing geven. Voor het dagelijks werk wil ik nog steeds de laptop gebruiken, dit houdt dus in dat onderstaande pc puur voor gamen wordt gebruikt.
Ik ben nu bezig om een systeem samen te stellen welke aan de volgende eisen moet voldoen.
- Budget €700-€800 (in mijn opzet ben ik hier al grof overheen gegaan, wanneer de meerprijs toegevoegde waarde heeft zou ik tot €1000 doorgaan.)
- Is in staat de huidige topgames (BF3, GTAIV) en titels in de nabije toekomst goed tot zeer goed te draaien.
- Het systeem is overclockbaar, dit wil ik graag rustig aan leren
- Het geheel produceert weinig geluid en warmte (vage eis, komt er op neer dat er winst moet worden behaald waar dit kan.)
- Upgradebaar zodat de levensduur over 2-3 jaar kan worden verlengd.
- Ik heb een gevoelsmatige voorkeur voor Intel en NVidia, maar kan dit niet onderbouwen ;-)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 206,50 | € 206,50 |
| 1 | Asus Z87-A | € 125,80 | € 125,80 |
| 1 | Asus GeForce GTX 760 2GB DCII OC | € 258,99 | € 258,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,20 | € 89,20 |
| 1 | Zalman CNPS 14X | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 77,80 | € 77,80 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 138,70 | € 138,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 984,89 | |
Ben ik zo op de goede weg? En zijn er dingen die ik anders moet aanpakken?