Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sterke i7 max.15 inche budget 650

Pagina: 1
Acties:

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 20:39
Hallo,

Ik ga na de zomervakantie studeren en zoek een goede laptop.

Ik ben op zoek naar een laptop wat goed is voor mijn studie (geen studie waar ik veel bewerkingsprogramma's nodig heb) en waar ik ook thuis op internet kan en af en toe een spelletje (ik ben geen gamer). league of legends speel ik dan wel vaak en dat zou ik graag ook op m'n laptop willen doen. Omdat mijn broers en zussen ook studeren heb ik de tip van hen gekregen om geen budget te hebben van 400 euro omdat je het liefst 4 jaar met je laptop doet want in je studententijd beschik je niet over een dikke bankrekening.

ik ben echt een leek op dit gebied en vind dit super moeilijk. Ik ben nu twee weken lang info aan het zoeken. Elke dag lees ik op internet en reviews op Tweakers en ik heb diverse computerwinkels bezocht zodat ik de laptops die ik op het oog had even te kunnen bekijken omdat dit mijn eerste grote aankoop gaat worden en ik heel bewust wil zijn van wat ik dan koop.

alleen ik heb een idee dat ik teveel eisen stel aan mijn toekomstige laptop
  • max. 15,6 inch (makkelijk mee te nemen)
  • min. 4gb werkgeheugen
  • intel core i5
  • full hd 1080p (ik ben een filmkijker en hd zou het filmkijken alleen maar leuker maken)
  • tegen een stootje kunnen (liefst geen plastic breekbare laptop)
en het design is een eis wat voor mijn budget niet relevant hoeft te zijn..

na lang zoeken zijn dit mijn favorieten (ze doen niet allemaal aan mijn eisen dus daarom kan ik geen keuze maken)

pricewatch: Asus K56CB-XX005H (geen full hd)
pricewatch: Medion Akoya P6631 (ziet er niet sterk uit)
pricewatch: Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii (17,3 inch beeldscherm)
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (NZY3SMH) (ook geen full hd)

wat mij wel opvalt is dat als ik niet voor full hd kies ik veel mooie en goeie laptops zie, maar met een resolutie van 1366x768..
Is dat rendabel?

en als ik een ultrabook wil moet ik voor mijn budget voor een i3 gaan, maar ik ben bang dat een i3 niet goed genoeg voor mij is (zo heb ik nu ook 13 tabbladen geopend en 2 word bestanden en luister ik een muziekje)

ik ben daarom op zoek naar hulp en vraag of jullie tips hebben.

alvast bedankt

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45

Tjark

DON'T PANIC

Komt uit dit soort vragen niet altijd de Dell 15R met kortingsbonnen gelopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Tjark op 30-06-2013 19:43 ]

*insert signature here

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tjark schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:42:
jeps :) _/-\o_

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

gerritboeve schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:25:
Omdat mijn broers en zussen ook studeren heb ik de tip van hen gekregen om geen budget te hebben van 400 euro omdat je het liefst 4 jaar met je laptop doet want in je studententijd beschik je niet over een dikke bankrekening.
Misschien niet een antwoord op je vraag, maar dat studenten geen cent te makken hebben, is niet meer van deze tijd. Als je de wil hebt om naast je studie te werken, kan je zoveel geld maken als je zelf wilt (overdreven, maar you get the point).
Nu zal dit waarschijnlijk niet zoveel uitmaken voor je keuze, maar mocht je tijdens je studeren een mooiere, betere, sterkere, vulzelfin laptop willen hebben, dan zou dat dus prima kunnen. :) Mits je zelf uiteraard wat moeite doet om ernaast te willen werken.

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 30-06-2013 20:08 ]

• Gaitie
Tjark schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:42:
mmm ik heb even gezocht naar die kortingsbonnen en dan valt het binnen mijn budget(:

ik heb nog even verdergezocht tussen de dell laptops en mijn oog viel toen ook op deze ultrabook: pricewatch: Dell Inspiron 14z

het design en compactheid heeft me verliefd gemaakt zodat het de resolutie compenseert.

maar ik hoorde dat hier in drachten een winkel is die ze beide heeft en ik moet ze beide even bekijken(:

kan de inspiron 14z ook een potje league of legends aan?

• Gaitie
RnB schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Misschien niet een antwoord op je vraag, maar dat studenten geen cent te makken hebben, is niet meer van deze tijd. Als je de wil hebt om naast je studie te werken, kan je zoveel geld maken als je zelf wilt (overdreven, maar you get the point).
Nu zal dit waarschijnlijk niet zoveel uitmaken voor je keuze, maar mocht je tijdens je studeren een mooiere, betere, sterkere, vulzelfin laptop willen hebben, dan zou dat dus prima kunnen. :) Mits je zelf uiteraard wat moeite doet om ernaast te willen werken.
haha ja daar heb je gelijk in.
zelf ben ik van plan om het huis uit te gaan en een kamertje te huren. Daardoor houd je maandelijks minder over waardoor je niet echt lekker kan sparen.
maar als je de goeie baan hebt en je veel werkt zou je vast wel een potje kunnen maken.
alleen zou voor mij een hele opgave zijn omdat ik mezelf ken en snel m'n geld uitgeef (stappen)
maar je hebt het zelf in de hand inderdaad ;)

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Hee funny, ik ken jou;)
Maar hoe dan ook, als je graag films kijkt, en je scherm enigszins van belang vindt, moet je eigenlijk per definitie niet gaan voor een 1366*768 scherm, uiteraard zegt dit in eerste instantie alleen iets over de resolutie, maar er zijn eigenlijk geen goede 768p schermen te vinden, dit is eigenlijk gewoon de onderkant van de markt. Als je voor een beetje kwaliteit wil gaan, kom je uit op een 1080p scherm, dit biedt echt alleen maar voordelen, het scherm van de Inspiron 15R SE is ook nog eens mat, wat helemaal fantastisch is. Daarnaast is de processor uit de Inspiron 14z een processor uit de UltraLow Voltage serie (een U achter het serienummer), dit zijn zuinigere processoren, maar beduidend minder krachtig dan de M-serie, persoonlijk vind ik deze serie een beetje een rip-off.
Uiteindelijk moet je zelf besluiten, maar de Inspiron 15R SE is écht de beste laptop voor jouw budget.

• Gaitie
jorrit91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:57:
Hee funny, ik ken jou;)
Maar hoe dan ook, als je graag films kijkt, en je scherm enigszins van belang vindt, moet je eigenlijk per definitie niet gaan voor een 1366*768 scherm, uiteraard zegt dit in eerste instantie alleen iets over de resolutie, maar er zijn eigenlijk geen goede 768p schermen te vinden, dit is eigenlijk gewoon de onderkant van de markt. Als je voor een beetje kwaliteit wil gaan, kom je uit op een 1080p scherm, dit biedt echt alleen maar voordelen, het scherm van de Inspiron 15R SE is ook nog eens mat, wat helemaal fantastisch is. Daarnaast is de processor uit de Inspiron 14z een processor uit de UltraLow Voltage serie (een U achter het serienummer), dit zijn zuinigere processoren, maar beduidend minder krachtig dan de M-serie, persoonlijk vind ik deze serie een beetje een rip-off.
Uiteindelijk moet je zelf besluiten, maar de Inspiron 15R SE is écht de beste laptop voor jouw budget.
haha dit is het acount van mijn broer jorrit, zelf ben ik nog 17(;

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik werd vanmorgen gebeld door mijn beppe (oma in het fries) dat ze Er nog is 100 euro wilt bijdoen.
Dan zijn mijn mogelijkheden groter?

Inspiron 15R SE heeft inderdaad alles wat ik wil hebben, maar qua model vind ik hem persoonlijk wat minder mooi.
Dus als ik 750~800 euro te besteden heb zou ik dan een iets mooiere laptop kunnen kopen met dezelfde mogelijkheden als de Inspiron 15R SE (ik bedoel dan in de richting van een ultrabook)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

• Gaitie
that escalated quickly :D
bedankt voor de snelle reactie!
ik ga maar even de reviews bekijken..
maar in ieder geval bedankt!

• jorrit91
Wat Stef zegt, dan kom je in de buurt van een N56, betere bouwkwaliteit, iets prijziger, maar een zeer goed alternatief voor de Inspiron 15R SE, de gelinkte Asus heeft echter een quad-core i7, dat lijkt me een beetje overkill voor jouw gebruikt,
je kan ook gaan voor deze, dan heb je een i5, meer dan voldoende voor jouw werkzaamheden.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat jorrit91 zegt en dan + een 128GB SSD. Dan ben je helemaal klaar :)

Te koop....

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ga voor de mijne, dan heb je een quadcore die toch even wat langer mee kan dan een dual core. Je kan na een jaar er altijd nog een ssd bijzetten

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
Ik zeg ook de n56. Iets duurder, maar je krijgt echt waar voor je geld.

Ik had vorig jaar de N55, Nu de N56. Mocht ik niet van plan zijn om een desktop aan te schaffen volgende maand (of binnen twee maanden) dan zou ik mij zelf de opvolger aanschaffen (N550). Denk dat dit wel genoeg zegt over het vertrouwen dat ik heb in Asus.

• jorrit91
i7 quad-core heb je niet nodig, klaar. Dan kan je beter die 100 euro die je dan overhoudt steken in een SSD, want daar heb je veel en veel meer profijt van dan de i7 quad-core.... Als we je dan ook nog advies mogen geven over de SSD ga dan voor deze, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Mocht je denken dat je met 120gb niet genoeg hebt, zou je de originele HDD op de plek van de dvd-drive kunnen plaatsen door middel van een optibay o.i.d, dan heb je én de snelheid van een SSD én de opslag van een HDD. Perfect!

• Gaitie
zoiets vertelde een verkoper mij ook...
wil je een goeie laptop, dan moet je gaan voor een i5.
een i7 nemen is eigenlijk een beetje overbodige luxe.

ik snap je wel stef, maar ik ga denk dat die quadcore een beetje overbodig is omdat ik geen zware bewerkingsprogramma's etc heb..

eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ssd precies inhoud dus ik moet daar eigenlijk nog even wat informatie voor opzoeken.
maar wat kan ik meer als ik er dan een Samsung 840 series 120GB inzet?

bedankt voor al jullie tips!!

• jorrit91
Een SSD heeft een veel hogere lees/schrijfsnelheid, je denkt dan allereerst aan bestanden kopieren e.d. maar het is verbluffend hoe groot de impact is op de werking van je laptop. Je pc kan namelijk veel sneller alle bestanden bij elkaar rapen om een programma te openen, of je computer op te starten. Dit resulteert in mijn geval bijvoorbeeld in photoshop welke in 5 seconden opstart, ipv 20-25 met een traditionele harde schijf. Hier even een fimpje ter illustratie van de boottijd

• Gaitie
jorrit91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:39:
Een SSD heeft een veel hogere lees/schrijfsnelheid, je denkt dan allereerst aan bestanden kopieren e.d. maar het is verbluffend hoe groot de impact is op de werking van je laptop. Je pc kan namelijk veel sneller alle bestanden bij elkaar rapen om een programma te openen, of je computer op te starten. Dit resulteert in mijn geval bijvoorbeeld in photoshop welke in 5 seconden opstart, ipv 20-25 met een traditionele harde schijf. Hier even een fimpje ter illustratie van de boottijd
mmm je ziet inderdaad wel goed verschil ja..
als ik die ssd erbij zou kopen zou ik dat niet gelijk doen.
maar ik ga me zeker verdiepen in de Asus N56VJ-S4149H.
zoals het er nu uitziet gaat dat hem worden :*)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

i5 met SSD of nu de i7 met later een SSD.
Beide prima keuzes.

Jij gaat voor nu al een beest van een laptop en die tune je over een jaartje met een SSD.

Ennuh...oma moet ook wel een verjaardagscadeau te geven hebben natuurlijk :+

Te koop....

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:13
gerritboeve schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:05:
[...]

mmm je ziet inderdaad wel goed verschil ja..
als ik die ssd erbij zou kopen zou ik dat niet gelijk doen.
maar ik ga me zeker verdiepen in de Asus N56VJ-S4149H.
zoals het er nu uitziet gaat dat hem worden :*)
Een "nadeel" van later een SSD kopen en deze in je laptop doen, is dat je dan Windows opnieuw moet installeren (of klonen van je harde schijf naar je SSD, als dit mogelijk is). Als je Windows opnieuw installeert, ben je wel al je geïnstalleerde programma's kwijt, en ook je documenten. (De laatste kun je natuurlijk op een USB/externe harde schijf zetten, en later weer terug zetten op je SSD).
Als dit geen probleem is voor jou, dan kun je natuurlijk altijd eerst je laptop proberen zonder SSD (dus alleen een normale harde schijf). Als dit niet 'snel' genoeg voelt, kun je later een SSD erin proppen :)

Een SSD zal je laptop wel een stúk sneller laten aanvoelen. :)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

jorrit91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:39:
Die hoge lees-/schrijfsnelheid is niet de belangrijkste factor waarom een SSD zo ultiem snel is. Je kan met harde schijven in RAID-0 ook hoge lees-/schrijfsnelheid halen, maar dan nog blaast een SSD deze schijven weg.
Het gaat om de seektime, deze is vele malen lager dan bij een harde schijf, waardoor je eigenlijk direct je data voorgeschoteld krijgt.

• Jordy07
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 22:13
N0EPie0910 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Een "nadeel" van later een SSD kopen en deze in je laptop doen, is dat je dan Windows opnieuw moet installeren (of klonen van je harde schijf naar je SSD, als dit mogelijk is). Als je Windows opnieuw installeert, ben je wel al je geïnstalleerde programma's kwijt, en ook je documenten. (De laatste kun je natuurlijk op een USB/externe harde schijf zetten, en later weer terug zetten op je SSD).
Als dit geen probleem is voor jou, dan kun je natuurlijk altijd eerst je laptop proberen zonder SSD (dus alleen een normale harde schijf). Als dit niet 'snel' genoeg voelt, kun je later een SSD erin proppen :)

Een SSD zal je laptop wel een stúk sneller laten aanvoelen. :)
De SSD komt dan wel in de plaats van de HDD toch bij de Asus N56? Verlies je een hoop opslagruimte lijkt mij?

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:13
@Jordy07

Dat hoeft niet. Je kunt namelijk je DVD drive eruit halen, en op deze plek een caddy plaatsen. Hierin zet je je traditionele HDD. Vervolgens kun je op de (nu) lege plek (waar dus je HDD oorspronkelijk zat) de SSD plaatsen.
Je DVD drive vervalt dus, maar mijn eigen ervaring is dat ik deze nauwelijks gebruik.
Een externe DVD drive is altijd nog een oplossing voor de enkele keer dat je een dvd gebruikt.
(Deze caddys kun je bijvoorbeeld hier kopen)
Pagina: 1