Torrent client (op de achtergrond)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Ik gebruik mijn Mac Mini (OSX 10.8) vooral als HTPC.

SickBeard en Couchpotato zorgen ervoor dat er altijd vanzelf .nzb en .torrent files gevonden worden. De .nzb files worden netjes op de achtergrond gedownload door SABnzbd. Voor de .torrent files gebruik ik Transmission.

Ik vindt het bij Transmission echter onzettend storend dat er continu een venster moet openstaan en een icoontje in mijn dock staat. Transmission bied wel de mogelijkheid voor een webinterface maar geen optie om 'onzichtbaar' als 'deamon' of headlessop de achtergrond te draaien. De webinterface is dus alleen makkelijk voor benaderen van buitenaf.
Ik heb ook gekeken naar andere programma's zoals: 'deluge' en 'utorrent' maar deze hebben zover ik kan zien precies dezeflde functionaliteit (en gebreken) als transmission.

In het kort:
- Is er een torrent programma voor OS X die volledig op de achtergrond kan draaien (en dus alleen een webinterface heeft) zoiets als SABnzbd voor torrents?
- of is het mogelijk om het dock icon/venster volledig te verbergen van 'normale' OS X programma's?

EDIT:
Ondanks dat het topic in het Apple subforum staat voor de duidelijkheid het OS even toegevoegd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 30-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welk OS?

Onder Linux en FreeBSD gebruik ik ook Transmission en die kan prima headless draaien. Gewoon op de achtergrond als daemon dus, en met de webinterface.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:59

TommieW

Numa numa.

Is µTorrent niet iets?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Uiteraard in OS X
Onder Linux en FreeBSD gebruik ik ook Transmission en die kan prima headless draaien. Gewoon op de achtergrond als daemon dus, en met de webinterface.
Ik vraag me af of en hoe dat dan voor OS X gaat, in diverse (gedateerde) forum berichten las in dat Transmission voor OSx niet headless kan draaien. Je moet dan zelf compilen, dat gaat mij een stapje te ver, helaas heb ik daar de kennis niet voor.
Thx, dadelijk thuis even checken of dit programmatje is wat is zoek..

[ Voor 19% gewijzigd door RVE_NL op 30-06-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bedenk ook dat je onder OSX met bijvoorbeeld homebrew vrij veel ports kunt draaien. Ik zie in homebrew dat bijvoorbeeld rtorrent beschikbaar is.

https://github.com/mxcl/homebrew
http://mxcl.github.io/homebrew/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft al jaren de standaard als het op clients aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:07:
[...]

Wat mij betreft al jaren de standaard als het op clients aankomt.
Precies, ik heb alleen nergens gevonden waar je dat zou kunnen hidden. Het staat bij mij ook in de balk. Verder niet heel veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
RVE_NL schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:35:
Ik gebruik mijn Mac Mini (OSX 10.8) vooral als HTPC.

SickBeard en Couchpotato zorgen ervoor dat er altijd vanzelf .nzb en .torrent files gevonden worden. De .nzb files worden netjes op de achtergrond gedownload door SABnzbd. Voor de .torrent files gebruik ik Transmission.

Ik vindt het bij Transmission echter onzettend storend dat er continu een venster moet openstaan en een icoontje in mijn dock staat. Transmission bied wel de mogelijkheid voor een webinterface maar geen optie om 'onzichtbaar' als 'deamon' of headlessop de achtergrond te draaien. De webinterface is dus alleen makkelijk voor benaderen van buitenaf.
Ik heb ook gekeken naar andere programma's zoals: 'deluge' en 'utorrent' maar deze hebben zover ik kan zien precies dezeflde functionaliteit (en gebreken) als transmission.

In het kort:
- Is er een torrent programma voor OS X die volledig op de achtergrond kan draaien (en dus alleen een webinterface heeft) zoiets als SABnzbd voor torrents?
- of is het mogelijk om het dock icon/venster volledig te verbergen van 'normale' OS X programma's?

EDIT:
Ondanks dat het topic in het Apple subforum staat voor de duidelijkheid het OS even toegevoegd. :)
Je kan apps in de background laten draaien door info.plist aan te passen. Een goede editor is PlistEdit Pro.

Vervolgens open je met die tool info.plist. Die kun je vinden door op de app rechts te klikken en dan "Show package contents" te kiezen - info.plist staat dan onder Contents.

In info.plist even zoeken naar de enable background string.
Pagina: 1