TV kijken op een Samsung SA550 (23inch) ?

Pagina: 1
Acties:

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 20:33
Beste Tweakers,

Ik ben binnen kort jarig en mag daarom iets uitzoeken. Mijn ogen zijn gevallen op een TV, maar als ik op mijn huidige monitor, dat ook zou kunnen, dan kan ik voor iets anders gaan.
Het scherm is wat kleiner enzovoorts, maar daar hoeft nu geen rekening mee te worden gehouden, er valt altijd wel iets aan te passen waardoor ik het scherm wat dichter op mij heb tijdens het TV kijken.

In het scherm zitten geen boxen en alleen maar een VGA en HDMI ingang. Nu is het zo dat wij glasvezel krijgen en daardoor voor elke TV een box krijgen (?), daarbij vraag ik me dus af of er geen HDMI stekker naar mijn monitor kan lopen en de boxen via dat kastje kunnen gaan (de afstands bediening gaat toch meestal via het kastje ?).

Het zou namelijk erg fijn zijn als dat kan! De pc kan eventueel via VGA aangesloten worden, daarvoor zit er gewoon een ''schakel'' knopje op mijn scherm.

Zelf nog niks duidelijks gevonden op de site van samsung:
http://www.samsung.com/nl...tor-archive/LS23A550HS/EN
Ook nog niks gevonden van TV, maar ik neem aan dat dit gewoon moet kunnen ?

Mvg,
Bamboombots

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 30-06-2013 17:47 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik weet niet of die digitale TV ontvanger aparte audio-uitgangen heeft, maar als het zo is ben ik bang dat je last kunt krijgen van het niet synchroon lopen van beeld en geluid, afhakelijk van de input lag van het scherm.
In jouw geval zou ik toch echt kijken voor een scherm met ingebouwde luidsprekers en 2 hdmi ingangen, één voor je TV ontvanger, en één voor je PC. Denk nog eens goed na of 23 inch echt groot genoeg is om TV op te kijken.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als die decoder een aparte (jack) uitgang heeft voor audio, dan kan het.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 20:33
Henk007 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:54:
Ik weet niet of die digitale TV ontvanger aparte audio-uitgangen heeft, maar als het zo is ben ik bang dat je last kunt krijgen van het niet synchroon lopen van beeld en geluid, afhakelijk van de input lag van het scherm.
In jouw geval zou ik toch echt kijken voor een scherm met ingebouwde luidsprekers en 2 hdmi ingangen, één voor je TV ontvanger, en één voor je PC. Denk nog eens goed na of 23 inch echt groot genoeg is om TV op te kijken.
Het gaat me er nu om, dat het eventueel zou kunnen.
Bedoel je met input lag het aantal MS van een scherm ? Deze Samsung heeft 2MS, dat is een van de laagste, toch ?
VantageR schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:54:
Als die decoder een aparte (jack) uitgang heeft voor audio, dan kan het.
Dat zou ik zelf op het eerste gezicht ook denken.