Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop (<400)

Pagina: 1
Acties:

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 10:03
Dag tweakers

Ik help een vriend met het uitzoeken van een laptop die die moet aanschaffen voor school en die word natuurlijk ook gewoon buiten school gebruikt.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

- Microsoft office/chrome enz.
- Sims spelen
- misschien nog wat andere spelletjes

Wat mag je laptop gaan kosten?

Maximaal 400 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, deze laptop zal elke dag mee naar school gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet echt.

http://tweakers.net/categ...nDpmFZ14_QWFVE18qk5bB9fwE

Dit is waar ik zelf een beetje tot gekomen ben, die bovenste lijkt mij wel een goede omdat die klein is en een processor heeft met een HD3000, wat mij toch wel minimaal lijkt. En hij zit ook nog eens 20 euro onder het budget.

Klopt dit zo een beetje? Is die pricewatch: Acer Aspire V5-171-323b4G50ass wat of helemaal niet? Zijn er nog opties die ik over het hoofd heb gezien? Alvast bedankt!

Verwijderd

De laptop die je linkt is een 11 inch, en dat lijkt me persoonlijk niet de ideale groote om te werken met office en dergelijke.

De Toshiba die je linkt,

pricewatch: Toshiba Satellite C855D-160

Lijkt me een redelijke laptop, heeft een AMD APU (ietwat trager qua CPU, maar een wat snellere GPU), en is dus wat meer een allrounder voor spellen en dergelijke. Alleen de schermresolutie is wat matig, maar dat ga je wel krijgen op een budget als dit.

• mauritso
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:52:
De laptop die je linkt is een 11 inch, en dat lijkt me persoonlijk niet de ideale groote om te werken met office en dergelijke.

De Toshiba die je linkt,

pricewatch: Toshiba Satellite C855D-160

Lijkt me een redelijke laptop, heeft een AMD APU (ietwat trager qua CPU, maar een wat snellere GPU), en is dus wat meer een allrounder voor spellen en dergelijke. Alleen de schermresolutie is wat matig, maar dat ga je wel krijgen op een budget als dit.
Bedankt voor je reactie!

Klopt, hij is inderdaad niet groot, maar daar staat wel tegenover dat hij elke dag meer naar school moet, ik leg nog even aan mijn vriend voor of hij 11 inch of 15 inch wil.

Die AMD APU had ik er inderdaad bij gehouden om diezelfde reden, dat word dus kiezen tussen 11 inch (Acer) en 15 inch (Toshiba).

Maar misschien komt er nog een tweaker met een laptop die ik over het hoofd heb gezien.

Verwijderd

Je kan overigens met dit soort budgetten mischien ook overwegen om tweedehands voor wat leuks te shoppen. Wellicht dat je vriend daar vies van is, dat is goed mogelijk, maar er valt best wat aardigs te halen, zoals bijvoorbeeld dit:

V&A aangeboden: Acer Aspire V3 ASV3-551-64408G50Maii

In principe dezelfde specificaties als de toshiba, maar dan voor een zachter prijsje. Mischien ook het overwegen waard!

Edit:

En binnen de 11" opties:

V&A aangeboden: Dell Alienware M11X-E111NL

Voor dit geld zelfs een Alienware, met aanwezige garantie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 18:11 ]

• mauritso
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:07:
Je kan overigens met dit soort budgetten mischien ook overwegen om tweedehands voor wat leuks te shoppen. Wellicht dat je vriend daar vies van is, dat is goed mogelijk, maar er valt best wat aardigs te halen, zoals bijvoorbeeld dit:

V&A aangeboden: Acer Aspire V3 ASV3-551-64408G50Maii

In principe dezelfde specificaties als de toshiba, maar dan voor een zachter prijsje. Mischien ook het overwegen waard!

Edit:

En binnen de 11" opties:

V&A aangeboden: Dell Alienware M11X-E111NL

Voor dit geld zelfs een Alienware, met aanwezige garantie.
Ik had ook al een 2e hands voorgesteld,helaas wil hij dat niet, maar ik leg het gewoon nog een keer aan hem voor met de verschillen in prijs/prestatie erbij. Die 11" alienware is lang niet slecht voor een 11" laptop en ook nog eens voor dat geld. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

EDIT: Het word sowieso een 15 inch laptop.

Via school kan ook een Acer P253 worden aangeschaft met de volgende specs voor 375 euro:
- CPU Celeron 1000M
- RAM 4GB single
- HDD 500GB 5400rpm
- Scherm: 1366 x 768 Pixels

[ Voor 9% gewijzigd door mauritso op 01-07-2013 17:09 ]

Verwijderd

De Acer die via school aangeboden word is met ruime marge de slechtste laptop die je in dit topic hebt gelinkt. Trage schijf, trage CPU, slechte resolutie, en als klap op de vuurpijl ook een te hoge prijs. Zou dan toch voor de eerder genoemde Toshiba gaan.

Toch nog gepraat met hem over tweedehands? Of is dat nog steeds buiten de mogelijkheden?

• mauritso
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:08:
De Acer die via school aangeboden word is met ruime marge de slechtste laptop die je in dit topic hebt gelinkt. Trage schijf, trage CPU, slechte resolutie, en als klap op de vuurpijl ook een te hoge prijs. Zou dan toch voor de eerder genoemde Toshiba gaan.

Toch nog gepraat met hem over tweedehands? Of is dat nog steeds buiten de mogelijkheden?
2e hands was geen mogelijkheid, ik heb de Toshiba aangeraden en die is besteld.
Die Acer heb ik nog even gelinkt voor de zekerheid, maar dat vond ik zelf inderdaad ook niet een van de beteren.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1