Toon posts:

Problemen Videokaart/Aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Helaas heb ik een probleem met mn PC, het beeld valt regelmatig uit (PC loopt door), PC start slecht op, PC start op zonder beeld, beeld loopt vast (geluid soms door). Nu is mn PC naar een monteur geweest en die vertelde dat de ventilatie van mn videokaart zo vol zat met stof dat deze niet eens meer draaide, nu is deze schoon gemaakt en draait ie weer, maar de videokaart geeft nog steeds regelmatig (dezelfde) problemen. Als ik de kast dan open schroef en niks anders doe dan de videokaart erin en eruit halen en (een klein beetje) stof weghalen, doet alles het weer. Ligt dit aan mijn videokaart of iets anders? Indien mn waarschijnlijk mn videokaart.. lees hieronder door:

Ik heb op moment een Acer Aspire AX5950.

Deze heeft als videokaart Geforce 315 (1024MB).

Deze PC heb ik zo gekocht, en is dus een fabrieks PC.

De videokaart is dacht ik verbonden met een 1 PCI-E aansluiting. (Hier leek het het meest op). Op de videokaart staat: Geforce 315 1GB DDR3/V/DVI/DP. De videokaart zit geklikt op het moederbord (?) en het moederbord staat verticaal in de kast, de videokaart is hier weer horizontaal opgeklikt en de aansluitingen van de videokaart zitten weer horizontaal aan de achterkant.

De voeding, tenminste ik denk de voeding is van: Liteon. (Ik weet niet zeker of dit de voeding is en zo niet waar ik deze anders kan vinden). Daar staat bij AC Input: 220/240V en DC Output +5V. Achter deze beide getallen staan nog heel wat getallen qua + en - enz enz.

Nu is mijn vraag, welke (betere) videokaart past hierin. Mijn budget is ongeveer 120 euro.

Ik heb zelf de Asus GeForce GTX650 en de Asus GeForce GT640 gevonden.

http://www.vangilscompute...php?groep=31&artikel=1000

http://www.vangilscompute....php?groep=31&artikel=998

Let niet op de winkel, 't gaat vooral om de videokaarten. Zijn deze beide kaarten geschikt?, en vooral indien deze niet geschikt zijn, welke passende videokaarten (liefst Nvidia, mocht je een veel beter ander merk weten ook prima) raden jullie mij dan aan?

Alvast enorm bedankt! :)

EDIT: Mocht er iets niet goed zijn aan mijn topic/post, mijn excuses ik ben nog niet zo bekend op het forum/tweakers. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 17:36 ]

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik zou beginnen met in je directe omgeving vragen of iemand een videokaart tijdelijk kan missen, dan kan je echt uitsluiten of de problemen veroorzaakt worden door je videokaart of door een ander onderdeel in je computer en bespaar je mogelijk onnodig geld uitgeven.

Van wat ik kan vinden bevat een AX5950 een 300 watt voeding en geen 6- of 8-pin aansluiting voor een videokaart, dat houd in dat je als je je videokaart wil vervangen je op zoek moet naar een kaart die geen extra stroom nodig heeft buiten dat wat hij via het moederbord krijgt. Ook lijkt het erop dat de kaart beperkt moet blijven tot een enkel slot. Gezien je voorkeur voor Nvidia beperkt dit alles de keuze tot een kaart op basis van een GT 610/620/630: http://tweakers.net/categ...o31oNUpvvcX0Fx0Oxf36619gE

Verwijderd

Topicstarter
flapstaart schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:38:
Ik zou beginnen met in je directe omgeving vragen of iemand een videokaart tijdelijk kan missen, dan kan je echt uitsluiten of de problemen veroorzaakt worden door je videokaart of door een ander onderdeel in je computer en bespaar je mogelijk onnodig geld uitgeven.

Van wat ik kan vinden bevat een AX5950 een 300 watt voeding en geen 6- of 8-pin aansluiting voor een videokaart, dat houd in dat je als je je videokaart wil vervangen je op zoek moet naar een kaart die geen extra stroom nodig heeft buiten dat wat hij via het moederbord krijgt. Ook lijkt het erop dat de kaart beperkt moet blijven tot een enkel slot. Gezien je voorkeur voor Nvidia beperkt dit alles de keuze tot een kaart op basis van een GT 610/620/630: http://tweakers.net/categ...o31oNUpvvcX0Fx0Oxf36619gE
Thanks voor je snelle reactie! De voorkeur heeft inderdaad Nvidia, maar als er een ander merk beter aansluit bij de eisen van mijn computer en een betere performance geeft, dan geef ik de voorkeur aan dat merk natuurlijk. Zolang ik er uiteindelijk maar fatsoenlijk mee kan gamen. :)

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik heb nog eens even verder gekeken en kom nu ook foto's tegen van een AX5950 waar een 220 watt voeding in zit... Door de beperkte voeding en de beperkte ruimte in je pc is helaas je budget hier niet de limiterende factor, ongeacht of je voor AMD of Nvidia zou gaan kosten de kaarten die waarschijnlijk gaan werken en passen niet meer dan 60 euro.

Met een laag prijskaartje kan je je ook indenken dat de game-prestaties nu niet echt om over naar huis te schrijven zullen zijn, ik heb helaas geen review gevonden waarbij zowel een AMD 6570 als een Nvidia GT 630 tegenover elkaar gezet werden.

Als je echt meer wil dan dat je keuzes nu zijn dan zou ik overwegen om een andere kast met voeding te kopen, je zou het even na moeten meten maar als ik naar de foto's van het moederbord kijk lijkt het een m-atx plankje. Als je dat zou doen heb je de vrijheid om een zwaardere voeding te nemen (met een 6- of 8-pin kabel) en dus een veel betere videokaart.