Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC upgrade (nodig?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb jaren geleden een pc laten samenstellen:

Processor:AMD Phenom II x4 965 Black Edition 3,40 GHz
geheugen:Kingston ValueRAM - 4 GB
Moederbord: Gigabyte GA-790FXTA-UD5
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-BIT NL
Videokaart: SAPPHIRE HD 6870 1GB GDDR5 PCIE
1 Tb Ram

Nu vraag ik mij af of ik in de komende jaren hier nog steeds mee vooruit kan. Dus dat ik de games kan spelen die in de komende jaren bijv. voor de Ps4 uitkomen.

Zelf denk ik dat ik mijn geheugen naar 8 gb moet brengen en wellicht een nieuwe videokaart aan moet schaffen.
Enig advies wat ik in mijn pc zal moeten upgraden? En suggesties welke? (bijv. welke videokaart enz.) ?

Alvast bedankt.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:27
Als je games wil spelen die voor de PS4 uitkomen, moet je een PS4 kopen. :+

Mijn motto is: if it aint broke, don't fix it.
Zolang je de spellen die je speelt of wil spelen nog prima kunt draaien met je gewenste settings, is er toch niks aan de hand?
Gewoon een kwestie van de minimum systeem eisen in de gaten houden, als je op het randje of er net boven zit: upgraden :)

Wat betreft spellen in de toekomst; mijn glazenbol is helaas net kapot gegaan, dus ik heb geen idee wat de eisen van een gemiddeld spel medio 2014 zijn ;)

Overigens is van 4 naar 8GB geheugen wel een goedkope upgrade die je sowieso zou kunnen doen!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
van 4 naar 8GB RAM en eventueel een SSD zijn nu wel het overwegen waard, verder gewoon blijven gebruiken en upgraden als het nodig is. Tegen die tijd zie je dan weer verder, het is tenslotte niet zo dat je in de problemen komt als je even de nieuwste games niet kan draaien.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:50
Ik denk niet dat je ook maar 1 fps erbij krijgt van 4gb naar 8 gb. Natuurlijk is het beter als je flink multitaskt met zware programma's. Maar voor gaming kun je je geld beter opsparen voor nieuwe CPU en GPU.

Ik heb zelf 8GB maar nog nooit boven de 50% usage gezien. Staat meestal tussen de 20 en 35%.

Ik zou nog eerder dan de CPU de GPU upgraden. Heb je meer aan. Afhankelijk van je budget zijn de nvidia 660 , 760 geschikte kaarten met redelijk wat power. AMD is sterk met de 7870 XT. Je kunt ook een tweedehands hd7950 kopen voor een scherpe prijs. 1 ding mis ik nog; je voeding. Als je een 300 watt voeding hebt van den onbekend merk kun je niet een te krachtige kaart kopen. ( hierboven genoemde kaarten moet nog wel lukken).

[ Voor 41% gewijzigd door t0mmiiiii op 30-06-2013 17:30 ]