netwerk van winxp win7 en win8

Pagina: 1
Acties:

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 16:45
Zijn er mensen die ervaring hebben met een netwerk met al deze besturingssystemen?

Ik heb de werkgroepen allemaal gelijk gehouden zoals ik op veel plekken al heb gelezen, ze kunnen elkaar echter nog steeds niet zien in het netwerkoverzicht.

Tot overmaat van ramp moet er dan straks ook nog een netwerk printer van 10 jaar oud in moeten een hp 4600n netwerk printer

Ik heb al veel gelezen maar echt handige tips kom ik niet tegen. Hier nog mensen met ideeën?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Wat is de exacte setup? Ik had dat eerder ook met 7 en XP; maar dat kwam omdat er 2 DHCP servers in mn netwerk zaten.

• WeeDzi
Een router van kpn, 1 xp desktop werk pc van mn pa, 1 win7 laptop 1 win8 laptop.
Verder geen servers op gezet heb ik niet zo veel verstand van.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Networkdiscovery / 'file and printer sharing' op alle apparaten aan? En hoe heb je het verder ingesteld op je Win7 en Win8 computer, geen Homegroup gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door Mad Marty op 30-06-2013 16:19 ]

Rail Away!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

WeeDzi schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:28:
Ze kunnen elkaar echter nog steeds niet zien in het netwerkoverzicht.
Zichtbaarheid binnen een netwerk is uit te schakelen. Dat moet je dus controleren.

Handiger is echter te beginnen met de basics.
Zitten de ip adressen allen in het zelfde subnet?
Kan je op elke pc de andere pc pingen?
Heb je firewalls correct ingesteld, desnoods even tijdelijk uitschakelen.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-12 11:41

NSG

Je weet niks!

Controleer het geen wat job hierboven noemt en controleer ook eens op de win7 en win8 laptops of het netwerk waar ze op aangesloten zijn wel als thuis of bedrijfsnetwerk aangegeven staat, staan deze op openbaar dan kan dat de oorzaak van je probleem zijn.

• WeeDzi
Bedankt heren voor al jullie input. Bij firewall ging er bij mij een belletje rinkelen, Ik had ze in windows zelf al eventjes uit gezet maar mijn vader heeft een Norman antivirus pakket (hoera). Deze bleek op alle computers netwerk verkeer tegen te houden. Deze functie heb ik anders ingesteld en nu werkt het.

Kon nog niet alle pcs connecten maar met wat meer elleboogvet (vrij vertaald elbowgrease) gaat dat wel goed komen. de printers werken in ieder geval al
Pagina: 1