Dvd drive in laptop vervangen door ssd. caddy kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 22:34
Beste tweakers,

ik heb online ergens gelezen dat je in laptop je dvd drive die je toch bijna nooit gebruikt kunt vervangen door een zogenaamde caddy waar je dan een SSD in kunt stoppen. ik heb zelf een MSI FX600 laptop en heb de dvd drive er al uit. Het gaat om een DS-8A4S. ik zou hier graag een crucial M500 480 Gb in willen stoppen. ik weet eigenlijk niet of dit kan.
ik kan ook even nergens vinden wat voor caddy ik hiervoor moet kopen. het liefst zou ik er eentje op azerty bestellen aangezien ik daar de SSD ook wil bestellen, maar zie daar niks staan wat er op lijkt. Weet iemand misschien waar je deze kunt kopen? ik zou ook nog naar de plaatstelijke computerboer gaan maar weet niet of deze vaak zulke onderdelen hebben. misschien zijn ze wel heel laptopspecifiek.
en klopt het eigenlijk dat als ik er dan een caddy in stop dat ik er dan een 2.5" ssd in kan doen?

• svdk01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-01 20:58
De dvd-speler zit gewoon op een sata aansluiting. Hierdoor kun je een ssd of hdd dus gewoon in zo'n caddy stoppen. Op de dvd-speler zit een frame die je er af kan klikken, deze moet dan weer op de hdd caddy worden gezet.

Via http://hddcaddy.nl/ zou je vast een goed model kunnen vinden. Succes.

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 17:40
Ik lees vaker dat de DVD aansluiting langzamer is dan waar de HDD is aangesloten (sata 150 om sata 300). Het is dus aan te raden om de HDD in de DVD te stoppen en de SSD in de plek waar de HDD zat.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:57
Als je laptop verschillende aansluitingen zou hebben zit de langzaamste inderdaad wel bij de optische drive.

Maar als je een 480GB ssd erin wilt doen, wil je er dan ook nog een hdd in laten zitten? Anders kun je ze ook gewoon omwisselen

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 22:34
nee die hdd wil ik ook nog gebruiken. bedankt voor de tips. ik had er niet eens aan gedacht dat de sata poort van de dvd drive langzamer zou zijn.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:57
Hoeft ook niet perse, maar mocht er verschil zijn in snelheid, dan is de dvd drive de trage van de 2.
Pagina: 1