In principe geldt dat wanneer je root de garantie vervalt, maar niet alle fabrikanten controleren hier zo streng op. Afaik valt het bij Sony wel iets mee. Mocht je het op safe willen spelen, zorg dat je een backup van je originele firmware hebt, die je in geval van problemen kunt terugflashen, of check of er een manier is om je toestel te unrooten wanneer nodig.
Rail Away!
maar er blijft toch altijd wat in je telefoon staan
Nee, niet als de root er weer af is.parsnep schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:56:
maar er blijft toch altijd wat in je telefoon staan
wat zijn de verder consequenties van rooten
Consequenties, geen idee. Maar mocht je eraan gaan beginnen, lees je vooral goed in op bijvoorbeeld XDA Developpers.
Je zal namelijk niet de eerste zijn die zomaar wat gaat doen en vervolgens zijn telefoon bricked ofzo. Daar zijn dan ook wel weer oplossingen voor, maar beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar
Je zal namelijk niet de eerste zijn die zomaar wat gaat doen en vervolgens zijn telefoon bricked ofzo. Daar zijn dan ook wel weer oplossingen voor, maar beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar
Dat je systeembestanden kan aanpassen...parsnep schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:05:
wat zijn de verder consequenties van rooten
Verder zijn er geen echte negatieve consequenties als je dat bedoelt, zeker bij sony is het zeer makkelijk om de normale firmware weer te flashen!
Pas als je je bootloader gaat unlocken, wordt het echt gevaarlijk en is je garantie wel degelijk in gevaar!
[ Voor 13% gewijzigd door michaelscott op 30-06-2013 22:09 ]
wat is het verschil tussen bootloader en root dan
Heel basaal:parsnep schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:20:
wat is het verschil tussen bootloader en root dan
Bij root krijg je toegang tot het aanpassen van systeembestanden.
Bij het unlocken van de bootloader krijg je de mogelijkheid om een geheel andere rom op je telefoon te zetten.
Om de bootloader te unlocken, heb je root-toegang nodig, maar als ik jou was, zou ik je eerst heel goed inlezen en dan eerst proberen te rooten.
Voor root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2029756
Hallo 
Dit is een goed moment om zelf even wat tijd te gaan steken in het beantwoorden van je vragen, het forum is geen helpdesk. Dit soort dingen worden uitgelegd in diverse topics hier op GoT maar ook Google en XDA is daar veel over te vinden.
Lees ook even Het algemeen beleid door, daarin staat ook veel belangrijke informatie.
Hier gaat een slotje op.
Dit is een goed moment om zelf even wat tijd te gaan steken in het beantwoorden van je vragen, het forum is geen helpdesk. Dit soort dingen worden uitgelegd in diverse topics hier op GoT maar ook Google en XDA is daar veel over te vinden.
Lees ook even Het algemeen beleid door, daarin staat ook veel belangrijke informatie.
Hier gaat een slotje op.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.