Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Mijn ouders willen graag een tablet en ze kwamen met een Samsung tablet op de proppen en of ik ze daarin wilde adviseren. Nu ben ik natuurlijk gelijk gaan zoeken in de pricewatch maar daar zag ik dus de Tab en de Note staan (tablet versies) maar wat is nu het verschil. Ik kan de specs wel bekijken maar dat bedoel ik niet. Waarom zou Samsung 2 tablets hebben die ongeveer gelijk zijn maar een andere naam hebben. Zie hier de lijst
Dus is er een geschikter als tablet tov de ander?

Een tweede vraag is natuurlijk of er nog leuke alternatieven zijn. Zelf hebben wij 2 ipads thuis maar die zijn toch weer wat prijziger.
Verder zag ik dat Asus en Acer ook een aantal tablets hebben. Zijn dit waardige concurrenten?

Aangezien ze niet heel veel bijzonders zullen gaan doen denk ik zelf dat een pricewatch: Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium wel voldoende moet zijn. Maar als het verschil met bijv de pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB WiFi Zwart of de pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Wit dusdanig groot is is dat wat mij betreft ook een valide optie.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

De note heeft een wacom digitizer en is dus ook met een pen te bedienen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> TGA

• thewizard2006
Dus het enige verschil is een pennetje?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
De note heeft een quadcore en de tab heeft een dualcore processor.

Verwijderd

De note is ook aanzienlijk sneller, hij voelt veel vlotter aan. De camera's zijn iets beter.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Aan de buitenkant lijken de Tab2 en de Note modellen veel op elkaar maar het verschil zit hem vooral aan de binnenkant. De Note heeft een aanzienlijk snellere CPU en GPU, 1GB werkgeheugen meer en de stylus moet je ook niet onderschatten, dat ding werkt echt fijn! De Note serie zijn high-end modellen terwijl de Tab serie instapmodellen zijn.

De Tab 2 zit qua specificaties/prestaties op het niveau van de eerste generatie Android tablets die in 2011 op de markt kwamen terwijl dit model is gelanceerd in 2012. De tablet was bij de release al geen hoogvlieger en de enige pré van de Tab 2 is de lage prijs. Ik zelf zou halverwege 2013 absoluut geen Tab 2 meer kopen, ook al is het een goedkope tablet. De €100 die je meer betaalt voor een Note 10.1, Note 8 of een tablet uit de Tab 3 serie (7" model buiten beschouwing gelaten) is het naar mijn mening absoluut waard. Je krijgt een tablet die wél fatsoenlijk/vloeiend draait en (hoogstwaarschijnlijk) updates naar de nieuwste Android versie krijgt hoewel de reputatie van Samsung op dit vlak wat twijfelachtig is want ze zijn relatief traag met hun updates.

Uiteraard zijn er ook genoeg alternatieven naast de tablets van Samsung. Je komt al snel uit bij Asus die met de Memo Pad Smart (of de Transformer Pad 300T) voor het geld ook een prima tablet leveren. Daarnaast is Asus relatief snel met het updaten van hun toestellen.

Twee andere tablets waar je nog naar zou kunnen kijken zijn de iPad Mini en de Nexus 7. Beide modellen staan volgens de geruchten op het punt om opgevolgd te worden door een nieuwer model maar desondanks blijven dit ook goede en vooral handzame tablets.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorick op 01-07-2013 11:29 ]

• thewizard2006
Bedankt, met die informatie kan ik wel wat. Inmiddels hebben ze echter het budget opgegeven (200-300) euro en dan blijft de Tab2 over. Alhoewel ik zelf waarschijnlijk dan voor de Note zal gaan hebben mijn ouders iets andere eisen. Zoveel doen ze er niet op en flitsende spelletjes zullen ook niet nodig zijn. Heb ze dus, gebaseerd op budget de Tab2 aangeraden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA
Pagina: 1