Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hanewin NFS op windows 8 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Hallo Tweakers,

Ik zit al tijden met een probleem waar ik zelf maar niet uitkom. Ik heb een server met windows 8. Deze is via een TP link switch verbonden met mijn mede8er 600x3d mediaspeler.

Omdat de beste resultaten worden behaald qua afspelen over netwerk met HanewinNFS wil ik hier graag gebruik van maken.

Ik heb deze guide gevolgd:

http://mede8erforum.eu/in...97.msg18408.html#msg18408

Op aanraden van iemand anders ziet mijn export file op de win 8 server er zo uit in Hanewin:
d:\ -public

Wanneer ik op mijn mede8er ga zoeken naar de share en probeer te openen dan krijg ik de melding 'failed'.
Alle bestanden die in de guide vernoemd zijn, zijn toegevoegd aan de uitzonderingen van Firewall. Zelfs met Firewall volledig uitgeschakeld mocht het niet baten. Volgens de taskmanager is de NFS server wel actief.

Het allervreemdste is dat met exact dezelfde instellingen de share op mijn win 7 laptop wel gezien wordt.

Dus:

Win 8 server Hanewin: d:\ -public werkt niet
Win 7 laptop Hanewin: c:\ -public werkt wel

Ik kom er echt zelf niet uit en ook de crew op het mede8er forum schijnt er niet uit wijs te komen. Wie kan me nog voorzien van tips? Bij voorbaat dank!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Steefmeister schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:25:
..Omdat de beste resultaten worden behaald qua afspelen over netwerk met HanewinNFS wil ik hier graag gebruik van maken...
NFS is alleen maar in theorie de beste. Dat geklooi met Hanewin heeft volges mijn nog niemand betrouwbaar aan de praat gekregen. In de praktijk gebruik je hooguit 35 Mb/s en dat kan de Samba implementatie van de Mede8er gecombineerd met de native SMB van Windows prima aan. Gewoon droppen, dat Haneloose

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-11 22:55
Op mijn Dune HD TV303D haal ik met NFS 35MByte/s en met SMB 25 MByte/s vanaf mijn linux fileserver, maar dat is natuurlijk geen goede vergelijking met jouw situatie.
Ik heb ook met mijn vorige Xtreamer SW3 en Popcornhour A110/A200 spelers nooit problemen gehad met SMB. Ook voor de hoogste bitrates werkt SMB perfect.

If it ain't broken, tweak it!

• Steefmeister
  • Nu online
Bedankt. Ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen. Bleek dat eset smart security voor problemen zorgde. Deze stond ook gewoon op de win 7 laptop, vandaar dat ik het niet direct als het probleem zag.

Nu speelt jurassic park 3d zonder stotteren af. Dat lukte niet met smb helaas.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mooi dat je er uit bent,

Hier draait Hanewin 100% perfect.

Deze hanewin tutorial werkt goed bij mij, is ook mijn eigen trouwens :)

• Steefmeister
  • Nu online
Een soort gelijke tut had ik ook gevolgd. Helaas gooide Eset op win 8 roet in het eten en op win 7 niet. Veel tuts houden met een dergelijk scenario geen rekening. Maar werkt inderdaad prima !

• Monno1974
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Steefmeister schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:04:
Bedankt. Ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen. Bleek dat eset smart security voor problemen zorgde. Deze stond ook gewoon op de win 7 laptop, vandaar dat ik het niet direct als het probleem zag.

Nu speelt jurassic park 3d zonder stotteren af. Dat lukte niet met smb helaas.
Hoe heb je het opgelost verder? ESET helemaal verwijderd daarna? Ik krijg ook geen verbinding met Hanewin NFS. Ook uitschakelen van ESET werkt niet.

• Steefmeister
  • Nu online
Monno1974 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:15:
[...]

Hoe heb je het opgelost verder? ESET helemaal verwijderd daarna? Ik krijg ook geen verbinding met Hanewin NFS. Ook uitschakelen van ESET werkt niet.
Uitschakelen was voldoende en alternatief gezocht.

• Monno1974
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Bleek dat bij mij de export niet goed stond. :D
Pagina: 1