Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navigator88
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04-2023
Hallo allemaal,

binnenkort ga ik een nieuwe telefoon kopen eventueel icm een abonnement.
Ik merk dat ik het toestel graag een maand, zonder verplichtingen zou willen uitproberen.
Wanneer dit niet bevalt hem dus ook gewoon zonder problemen terug kunnen brengen.
Tot dusverre kom ik bij (web)winkels en providers niet echt veel verder.
Mij lijkt dit echter geen vreemde vraag.
Heeft een van jullie ervaringen hiermee en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:25

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zo zou ik tijdens de vakantie graag een auto willen uitproberen, 1 maand lang en zonder verplichtingen.
Oftewel misschien moet je eens op zoek gaan naar een bedrijf waar je een toestel kunt huren :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24

weebl

YARR!

Het is eigenlijk wel een rare vraag. Zelfs bij producten als auto's krijg je hem hooguit een aantal dagen mee om uit te proberen. Als bedrijven iedereen telkens een maand hun producten uit laten proberen verkopen ze natuurlijk niks meer. Je probeert elke maand een ander model uit, zo kan je voor weet ik hoe lang gratis van alles gebruiken. Dat werkt natuurlijk niet zo. Voor dit soort zaken zijn er reviews en kan je het toestel in de winkel even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Een maand is nog aan de krappe kant, ik zou wel een jaar willen. Pak je alle seizoenen mee.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 15:57

EnnaN

Toys in the attic

Zou je zelf, als je een toestel uiteindelijk koopt, genoegen nemen met een toestel wat al 3x een maand door iemand gebruikt is?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit topic is meer geschikt voor het shopping forum dus ik verplaats het daar naartoe.

move>SF

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je hem op afstand koopt is de Nederlandse wet al vrij gunstig: je mag hem een week uitproberen en kosteloos terugsturen (wel eventuele verzendkosten). Wat ontdek je nog na een maand nog aan je nieuwe telefoon, wat je niet in een week kunt ontdekken? Ik zou niet inzien waarom een winkel (kosteloos) een periode van een maand zou aanbieden, dat is echt lang en heel ongunstig voor de winkel. Zoals hierboven gezegd kun je misschien huren, als het uitproberen echt zo belangrijk voor je is. Of er met een winkel een afspraak over maken (zullen ze ook niet gratis doen en voor prijsvechters waarschijnlijk te veel moeite, voor niet-prijsvechters misschien ook).

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 01-07-2013 08:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
bwerg schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:47:
Als je hem op afstand koopt is de Nederlandse wet al vrij gunstig: je mag hem een week uitproberen en kosteloos terugsturen (wel eventuele verzendkosten). Wat ontdek je nog na een maand nog aan je nieuwe telefoon, wat je niet in een week kunt ontdekken? Ik zou niet inzien waarom een winkel (kosteloos) een periode van een maand zou aanbieden, dat is echt lang en heel ongunstig voor de winkel. Zoals hierboven gezegd kun je misschien huren, als het uitproberen echt zo belangrijk voor je is. Of er met een winkel een afspraak over maken (zullen ze ook niet gratis doen en voor prijsvechters waarschijnlijk te veel moeite, voor niet-prijsvechters misschien ook).
Koop op afstand is vaak 14 dagen - maar bij heftig gebruiken (en als ze dat kunnen zien) dan zal het alsnog op de kin kloppen zijn.

Bedoeling van die ternijn is niet om het toestel ff te gaan liggen stress-testen, maar gewoon zien dat hetgeen je aankrijgt hetgeen is dat je verwacht.
Beetje ter vervanging van het bezichtigen en proberen in een winkel.

TS zal toch een winkel moeten zoeken die toestellen verhuurt - voor al de rest vind ik zijn vraag raar.
Je kan onmogelijk verwachten dat een bedrijf je een nieuw toestel 1 maand op proef geeft en dat je daarna gewoon kan terugsturen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je een maand nodig gaat hebben om te zien of het toestel nu net is wat je zoekt.
Het is een telefoon he ... geen ingewikkeld, industrieel complex waar de opstart alleen al een dikke week duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je weet maar nooit met blaadjes op het netwerk.

Ik denk serieus dat geen bedrijf dit gaat doen. Misschien telefoonlease voor korte periodes of lenen bij mensen die een toestel hebben liggen. Waar je altijd mee zit, en wat een groot probleem op kan leveren, is wat er gaat gebeuren bij schade.

Een toestel kan makkelijk uit je handen vallen, logisch, je gebruikt het ding vaak met één hand. Wie gaat daar voor opdraaien bij lenen/huren/leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Navigator88 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:35:
Het is wel een vreemde vraag. Je kijkt nu exclusief vanuit je eigen standpunt en voordeel, maar niet vanuit dat van de winkelier/provider. Je wilt nu gratis een product uitproberen, dat product verliest waarde en de winkelier loopt de risico's. Bij het aangaan van een transactie willen beide partijen voordeel behalen, alleen vanuit je eigen wensen denken zal je veel teleurstellingen opleveren.

MIsschien dat een winkelier een deal met je zal willen sluiten dat je het toestel na een maand terug mag brengen, maar dat je dan wel flinke kosten hebt (bijvoorbeeld 1/3 van toestelprijs). Dan is het risico van de winkelier afgedekt en zul je zelf risico lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 01-07-2013 09:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Ik weet dat een van de grote telecom-winkels eensch (lang, lang geleden) zo'n actie had: gratis X-periode proberen, niet tevreden, kostenloos omruilen. Mijn vriend heeft nog gebruik gemaakt van die actie, was niet nodig overigens, hij heeft het eerste toestel gewoon gehouden, maar vond het een fijn idee dat het mogelijk was.

Ik vind het dus eigenlijk niet zo'n heel erg rare vraag. Gebruiksgemak is niet iets wat je ondervind in 'n winkel of in 'n weekje gebruik, daar gaat langere tijd overheen. Overigens zou ik (maar ik weet dat ik daar 'n uitzondering in ben) geen probleem hebben met 'n toestel dat al gebruikt is, mits voorzien van de gebruikelijke garantie en hooguit minimale gebruikerssporen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ardana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:27:
Overigens zou ik (maar ik weet dat ik daar 'n uitzondering in ben) geen probleem hebben met 'n toestel dat al gebruikt is, mits voorzien van de gebruikelijke garantie en hooguit minimale gebruikerssporen.
Neen, jij misschien niet, maar de meesten gaan al miepen en openen hier een topic, wanneer 't doosje alleen maar geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ardana schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:27:
Ik vind het dus eigenlijk niet zo'n heel erg rare vraag.
Het rare van de vraag zit hem erin dat de TS het kosten- en moeiteloos wil kunnen doen. Voor dat soort dingen zal je dan als winkelier een paar speciale demo-exemplaren moeten regelen, en huur vragen (want er zit een kostenpost aan).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij muziekinstrumenten komt een dergelijke proefperiode wel voor, bij telefoons is het wat minder gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

begintmeta schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:51:
Bij muziekinstrumenten komt een dergelijke proefperiode wel voor, bij telefoons is het wat minder gebruikelijk.
Verliezen muziekinstrumenten hun waarde als ze bespeeld zijn, of nemen ze juist in waarde toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:05
gambieter schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
[...]

Verliezen muziekinstrumenten hun waarde als ze bespeeld zijn, of nemen ze juist in waarde toe?
Gemiddeld genomen neemt de waarde van een instrument af als ze bespeeld zijn... Niet echt een goede vergelijking met telefoons denk ik.

Je zou eventueel kunnen kijken of je niet ergens een toestel voor een periode kan leasen / huren. Er zijn vast wel bedrijven die dat doen!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

begintmeta schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:51:
Je hebt het nu over een waarde van zo'n 10k++ voor zulk soort deals op instrumenten en een mobieltje, waarbij het instrument ook nog eens veeel specifieker is qua eisen voor een gebruiker..

En voor je mobieltjes, nee dit gaat dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[quote]douweegbertje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:02:
...
Je hebt het nu over een waarde van zo'n 10k++ voor zulk soort deals op instrumenten en een mobieltje,
[quote]
Het wordt ook wel gedaan men normaalgeprijsde of zelfs goedkope muziekinstrumenten hoor. En juist bij die erg dure instrumenten zal lang niet iedere verkoper het risico aandurven om er een op voorraad te houden, dus daarvoor zul je harder moeten zoeken (of meer moeten betalen).
waarbij het instrument ook nog eens veeel specifieker is qua eisen voor een gebruiker...
Ik denk dat het met name dit punt is, samen met de bij bepaalde instrumenten zeker hogere variatie tussen exemplaren. Mobiele telefoons zijn nu eenmaal een ander product en de markt is anders, dat zal ik meteen toegeven.
gambieter schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
...
Doorgaans zal er niet zo gek veel aan de waarde veranderen, dat zal bij mobiele telefoons eventueel wat sneller gaan. In beide gevallen zal de waarde behalve in zeer uitzonderlijke gevallen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chime schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:40:

Koop op afstand is vaak 14 dagen - maar bij heftig gebruiken (en als ze dat kunnen zien) dan zal het alsnog op de kin kloppen zijn.

Bedoeling van die ternijn is niet om het toestel ff te gaan liggen stress-testen, maar gewoon zien dat hetgeen je aankrijgt hetgeen is dat je verwacht.
Doel van die zichttermijn is om te testen of het toestel aan de verwachtingen voldoet. Als je alleen maar producten hebt gehad die het ondere zware belasting begeven dan denk ik dat stress testen gewoon geoorloofd is. Je zult alleen niet meer kunnen doen dan testen of het product aan je verwachtingen voldoet, anders valt het niet onder koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
douweegbertje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:02:
[...]

Je hebt het nu over een waarde van zo'n 10k++ voor zulk soort deals op instrumenten en een mobieltje, waarbij het instrument ook nog eens veeel specifieker is qua eisen voor een gebruiker..

En voor je mobieltjes, nee dit gaat dus gewoon niet.
Juist en een muziekinstrument is geen snelle handel. Over 3 maanden is dat drumstel nog steeds courant, en over 6 maanden ook. Een telefoon heeft maar ene hele korte tijdspan van zeg een maand voordat de prijs en techniek alweer gewijzigt zijn. Kijk naar een S4 introductie. Met anderhalve maand toch 70 euro gedaald. Wie gaat die kostenpost betalen?

Een spijkerbroek mag ik ook niet even een wek proberen, ondanks de grote diversitateit in modellen. Een tv kun je ook niet een maand uitproberen. En wanneer je 35k voor een auto uitgeeft moet je moeite doen wil je een dagje mogen proefrijden. En in deze situatie hebben ze al een speciaal product hiervoor en dan nog is het lastig. Je vraag is gewoon onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 11:27
Navigator88 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:35:
Hallo allemaal,

binnenkort ga ik een nieuwe telefoon kopen eventueel icm een abonnement.
Ik merk dat ik het toestel graag een maand, zonder verplichtingen zou willen uitproberen.
Wanneer dit niet bevalt hem dus ook gewoon zonder problemen terug kunnen brengen.
Koop een gebruikte op MP en verkoop hem daarna weer door met geen of minimale afschrijving. De gedachte die jij hebt gaat totaal niet op, zeker niet als het ook zonder verplichtingen moet. Ik wil namelijk ook graag een telefoon hebben om mee te nemen op vakantie, heel de dag met mijn zandhanden bedienen, lekker mee naar de kroeg en me niet druk maken als hij een keer op de grond stuitert. Nou zeg ik niet dat jij dit ook van plan bent, maar niet iedereen gebruikt hem met fluwelen handschoenen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
In sommige branches geraak je er wel mee weg:
- muziekinstrumenten
- duurdere segment van boxen
- ...

Maar daar zal de winkelier vaak een demo-toestel voorzien voor bepaalde klanten.

Nu, sommige telefoons zal een winkel ook hebben als demo-toestel of als vervangtoestel voor een klant wienst toestel opgestuurd is voor garantie.
Maar voor een nieuwe klant zullen ze vaak minder happig zijn om dat te doen.
Reden: bij veel klanten waar je een paar uur uittrekt voor een uitleg of die je iets meegeeft om te testen is het gewoon verloren moeite. Die bestellen het product dat ze willen daarna gewoon op de goedkoopste site die ze kunnen vinden.

Eventueel kan je het wel eens bij een winkel proberen, je kan altijd voorstellen om een huurprijs te betalen waarbij dat als je overgaat tot aankoop die huurprijs van de verkoopprijs wordt afgetrokken.
Maar ik kan me ook voorstellen dat een winkel niet zomaar van elk toestel een demo-exemplaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chime schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:23:
In sommige branches geraak je er wel mee weg:
- muziekinstrumenten
- duurdere segment van boxen
Dat zijn dan ook echt hobby-producten voor de kieskeurige liefhebber, waarbij het product precies goed moet voelen, en waarbij binding met je klant belangrijk is. Nogal wat anders dan een massaproduct dat 95% van de jongere generatie inmiddels wel heeft, met een afschrijving van 50% per jaar.

Dat is alsof je bij de zeeman vraagt of je een sokken van 50 cent ook op maat kan laten maken. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
bwerg schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:59:
[...]

Dat zijn dan ook echt hobby-producten voor de kieskeurige liefhebber, waarbij het product precies goed moet voelen, en waarbij binding met je klant belangrijk is. Nogal wat anders dan een massaproduct dat 95% van de jongere generatie inmiddels wel heeft, met een afschrijving van 50% per jaar.
Ikea matrassen vind ik ook een massaproduct (welke ook zeker een afschrijving hebben van 50% per jaar), toch kun je ook die een maand of 3 'proefslapen'. Wat dacht je van Teufel speakertjes? Ja, ook de goedkope mag je gewoon 8 weken thuis op proef houden en dan besluiten wat je er mee gaat doen.

Allemaal acties (georganiseerd door de fabriek weliswaar) die een consument kan overhalen het product te kopen, zodat je er niet direct aan vastzit bij eventuele twijfels. De 1 op de 50 matrassen die hierdoor zal terugkomen zal ze een zorg zijn zolang ze op de andere nog genoeg marge hebben om dat te bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Even kort googlen levert toch ook een aanbieder op waar je mobiele telefoons (wel inclusief abo) een maand kan uitproberen, alleen eventueel de gebruikskosten en het deel van het gebruikte abo moet je wel betalen... bij uitgebreider zoeken is misschien wel meer te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 11-07-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ebia
Maar dan heeft de klant al wel gewoon betaald neem ik aan?
De TS wil gewoon die matras mee naar huis nemen zonder te betalen, en dan na een maand kijken of hij nog bevalt. Als er dan iets met het product is gebeurd, kras of breuk oid, dan is het risico voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:59:
@ebia
Maar dan heeft de klant al wel gewoon betaald neem ik aan?
De TS wil gewoon die matras mee naar huis nemen zonder te betalen, en dan na een maand kijken of hij nog bevalt. Als er dan iets met het product is gebeurd, kras of breuk oid, dan is het risico voor de koper.
Ja, je betaald natuurlijk voor het artikel voordat je het meeneemt naar huis. Het is verder afhankelijk van de voorwaarden of je uiteindelijk ook echt je geld terugkrijgt, of bijvoorbeeld een tegoedbon.

Ik kan overigens niet uit het verhaal van TS halen dat hij helemaal niet zou willen betalen. Hij wil alleen zonder verplichtingen uitproberen. (Dat is volgens mij iets anders dan 'zonder betaling').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: Je weet zelf wat een toestel kost. je weet ook hoe er met diedingen omgespronegn wordt, en dat zelfs bij een kras de reparatiekosten vaak al torenhoog zijn.
Dan snap je ook dat providers of winkeliers zo'n ding niet zomaar aan iemand mee gaan geven. Het is natuurlijk het ultieme gebruiksvoorwerp, en na een week gebruikt te zijn wil niemand het meer voor de volle prijs hebben omdat het feitelijk 2e hands is. Hoe het het ook wend of keert: zoiets kost een provider minimaal 100 euro per telefoon aan wat ze er op af moeten schrijven. En dat is in het geval iemand die reeds uitgeprobeerde toevallig graag wil hebben. Omdat het aanbod dermate groot is en de techniek heel snel gaat, is die kans vrij minimaal. Dus volledige afschrijving. Bij schade sowieso.

Combineer dat met het feit dat de marges op de telefoons (uberhaupt op electronica) toch al minimaal zijn, en je hebt daar je eindantwoord. Gaat niet gebeuren. Nooit. Economisch totaal onverantwoord. Als je geld bij geeft is het bedrijfsrisico kleiner.

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 11-07-2013 23:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat wel al vele malen geopperd is en wat wel realistisch is dat is om gewoon met de verkoper een afspraak te maken dat je na een maand 80% van het geld terugkrijgt.

En ik denk dat je de vraag verkeerd om stelt, ik zou zeggen : ipv een toestel te willen testen en daarna eventueel iets afsluiten -> Ik wil een toestel met een abbo kopen maar stel dat ik er over een maand niet tevreden over ben, wat valt er dan te doen (en kan je dit zwart op wit zetten)

Niemand zit er om te springen dat iemand iets gaat testen waarna hij eventueel iets afsluit bij dezelfde winkelier (maar eventueel kan je hetzelfde toestel en abbo ook bij een andere winkelier afsluiten) dat is te veel onzekerheid voor een winkelier dat jij het enkel test en daarna de aankoop ergens anders doet.
Draai het om naar : Ik koop het hier en wat als het me na een maand niet bevalt, wat dan? Dan heeft een winkelier zekerheid van inkomsten (als hij jou een gewenst product aansmeert).

Sowieso zou ik al gelijk je abbo regelen, want dan weet de winkelier dat je serieus bent en dat je binnen een bepaalde range een telefoon wilt hebben (zodat je niet een iphone 5 "leent" en aan het einde een contract afsluit voor de goedkoopste smartphone die er is zonder groot abbo)

Je moet de winkelier zoveel mogelijk "zekerheid" geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Er zijn enkele retailers (o.a. Belcompany) waar je gewoon een toestel kan aanschaffen en binnen 14 dagen kan teruggeven mits het toestel en verpakking helemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
simtastic.nl schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:05:
Er zijn enkele retailers (o.a. Belcompany) waar je gewoon een toestel kan aanschaffen en binnen 14 dagen kan teruggeven mits het toestel en verpakking helemaal nieuw is.
Haha ja daarom pakekn die denk ik altijd toestellen uit het magazijn die al geopend zijn, de folies van het scherm afzijn etc. Waarnaar ze proberen dit iemand in zijn maag te splitsen. Dus feitelijk een 2e hands artikel. Keihard weigeren!

Topicstarter moet dit met de ICT branche vergelijken. Marges zijn bijna 0, en waar kun je die computer even een maand proberen? Die videokaart een maand proberen? Zijn duurder en je houdt ze gemiddeld langer. Telefoons verouderen zelfs nog sneller als een videokaart... Vergelijk met een handel met grote marges en niche producten gaat niet op.
Maar de conclusie van dit topic was er al, we kunnen wel doorzagen hierover, maar veranderen zal het toch niet }:O .

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 15-07-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
thefox154 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:26:
...Waarnaar ze proberen dit iemand in zijn maag te splitsen. ...
Als het ding onbeschadigd&volledig functioneel is en de omgevende verkoopvoorwaarden hetzelfde zijn, zou het mij eerlijk gezegd worst wezen of ergens een folietje zit of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 15-07-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
begintmeta schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Als het ding onbeschadigd&volledig functioneel is en de omgevende verkoopvoorwaarden hetzelfde zijn, zou het mij eerlijk gezegd worst wezen of ergens een folietje zit of niet.
Het risico zit hem erin dat er ook niet-zichtbare dingen kunnen ontbreken.

Voorbeeld van iets wat ik laatst hoorde (en wat ik bij het horen eigenlijk best wel logisch vond maar nooit deed) is : Bij nieuwe telefoon batterij eruit en vochtstickertje bekijken, want die telefoon had dus al een half verkleurd vocht-stickertje.
En zelfs met een compleet verkleurd vocht-stickertje werkt je telefoon over het algemeen nog perfect, dus dat zie jij niet, totdat je opeens voor garantie gaat en je een onverwachte verrassing krijgt.
Pagina: 1