Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfgebouwd systeem werkt niet meer na tweede keer

Pagina: 1
Acties:

• maikeldus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11-2021
Vorige week heb ik de volgende setup besteld en gister heb ik alles binnen gekregen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 302,40€ 302,40
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 181,50€ 181,50
1Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB€ 679,99€ 679,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 106,90€ 106,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,20€ 89,20
2Asus PB278Q Zwart€ 497,-€ 994,-
1Noctua NH-D14€ 68,-€ 68,-
3Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 19,60€ 58,80
1Logitech Anywhere Mouse MX€ 49,95€ 49,95
1Steelseries Qck+€ 12,10€ 12,10
1Kingston KHX24C11T3K2/16X€ 143,84€ 143,84
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1Cooler Master V Series V850€ 134,50€ 134,50
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 199,-€ 199,-
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,25€ 5,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.039,88

Nu heb ik deze gister in elkaar gezet, ik heb de nog zonder HDD en de twee side panels aangezet om te testen of die het deed. Toen heb ik windows op de ssd geinstalleerd en al een beetje rond gespeeld.

Hierna had ik de computer weer uitgezet om de laatste hdd toe te voegen en de side panels te sluiten. Hierna probeer ik de computer weer aan te zetten maar die slaat vervolgens na een halve seconde af.

Toen ben ik maar gaan troubleshooten: Andere PSU werkte ook niet.
Het ligt niet aan de HDD/SSD/DVD of aan de fans.
Als ik de Connector naar de CPU weghaal start de computer wel op, maar zonder CPU natuurlijk.
Ik heb alle memory/GPU eruit gehaald, nog steeds deze halve seconde on time en daarna slaat ie af.
Ik heb de CPU eruit gehaald en dan blijft het moederbord aan, ook met die 8pins cpu connector.

Wat denken jullie wat het probleem kan zijn? En hoe kan ik het beste bepalen wat ik op moet sturen voor garantie? Of heb ik iets fout gedaan? Hoe is dat uberhaupt aan te tonen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Moet haast wel corrupte cpu zijn als het allemaal wel werkt zonder de cpu ? Beste zou zijn als je een vergelijkbaar moederbord heb waar je de cpu in kan stoppen en checken of ie dan wel draait.

Heb je de cpu veel erin en er uit gehaald ? Ik heb honderden cpu's ingebouwd , tijdje hardware assemblage gedaan dus heb redelijke know-how. Mijn ervaring leert dat cpu's rare dingen zijn, kheb ze wel eens laten stuiteren en dan deden ze het nog prima, pinnetjes per ongeluk omgebogen terug buigen en huppa deed het weer. Maar ik heb ook meegemaakt dat een cpu corrupted raakte omdat ik er met mn vieze vette vingers aanzat.

Dus ik denk dat je vooral op de cpu moet focussen, kan natuurlijk ook altijd nog een kapot moederbord zijn. Maar nogmaals dan moet je vergelijkbaar materiaal hebben waarop je kan testen. Misschien dat je naar een beetje knappe hardware shop kan gaan en vragen of ze je cpu en moederbord willen stress testen ?

Sowieso een tip voor als je eigen pc bouwt : voordat je ook maar iets van een OS installeert zorgt dat je op al je hardware een stress test heb gedraaid er komt genoeg kapotte hardware uit de fabriek.

Ik ben trouwens al een tijdje uit de ICT dus ben niet helemaal up to date maar misschien heb je hier wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 12:53 ]

• maikeldus
Ik heb geen vergelijkbaar moederbord aangezien de socket zo nieuw is. Ik heb je advies maar opgevolgd en de CPU ga ik morgen opsturen.

Ik vind het wel echt raar, het lijkt wel of er kortsluiting ontstaat ofzo. Het blijft echter wel in mijn achterhoofd malen dat dit ook het moederbord kan liggen. Die moet namelijk de stroom reguleren en naar de CPU toevoeren? Dat is mijn logica tenminste :P

Ik heb de CPU er maar éénmaal ingedaan, en tussen het moment dat hij van werkend naar niet-werkend ging er ook niet uitgehaald. Heb je nog goede stress test tips? Moet ik gewoon een intensieve game gaan spelen of een benchmark draaien?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
De kans dat er iets mis is met je moederbord lijkt me een heel stukje groter dan een kapotte CPU(die dingen sneuvelen vrijwel nooit bij normaal gebruik). Misschien kijken of je ergens een i3/i5/i7 kan lenen om te testen en uit te sluiten dat het de CPU is

• maikeldus
Ik ben niet in staat om een andere CPU of moederbord te lenen aangezien ik niemand ken die zoiets heeft.

Ik stuur beide componenten maar weer terug, het zijn wel allebei andere webshops. Ik kan niet nagaan welk component defect is en ik ben het nu al zat :(

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 12:00
100% zeker dat je tijdens het aansluiten van je HDD niets hebt aangeraakt of iets hebt gedaan waardoor en wat kortsluiting ontstond? Lijkt me zeer sterk, maar moet maar een keer gebeuren en je bent de lul. Het is altijd vervelend om de problemen op te lossen zo met nieuwe componenten.
Pagina: 1