Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Insta-crash nieuwe lap-top.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ongeveer 3 maandjes geleden was ik toe aan een nieuwe lap-top en heb ik mijn oog laten vallen op de Sony svE1713L1EW. Zag een mooie aanbieding en vond het een goede prijs kwaliteit verhouding en ziet er ook leuk uit aan de buitekant dus vrouw lief was ook helemaal in d'r nopjes.

Het begon allemaal prima en was vooral de 1e weken zeer tevreden met mijn aankoop, stille lap top die ook prima zwaardere 3d applicaties draait zonder heet te worden. Op een bepaald moment liet ik zelfs mn zwaardere pc staan en koos ik meer voor de lap top om op te gamen. Hierbij kwamen de 1e crashes te voorschijn maar het bleef bij misschien 1 crash in 5 uur gamen en ach daar kon ik mee leven.

Vanaf dit punt ging het van kwaad tot erger, lap-top crasht steeds vaker en sneller. Het gekke is dat er geen patroon in zit, er zijn weken waarin hij geen 1 x crasht en soms dagen dan komt ie geneens in Windows komt na 25 reboots. Het zijn echt crashes en geen reboots.

Nou heb ik slechte dingen gehoord over de Sony support en verhalen gelezen over mensen die hun lap-top 3 maanden kwijt waren en dat er echt na 10 telefoontjes pas wat mee gedaan werd dus ben ik huiverig om de lap-top zo maar uit handen te geven, ook durf ik hem niet open te maken aangezien de complete warranty dan vervalt en ik dan helemaal kan fluiten naar enige vorm van support.

Misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een mogelijke oplossing weten ?

Ik heb heat tests uitgevoerd en daaruit blijkt dat ie wel iets te heet wordt vooral tijdens 3d applicaties maar hij crasht ook als ik m net aanzet dus staat los van hitte.

CPU en RAM stress tests zijn uitgevoerd en daar komt niks uit, kortom dat ding moet goed zijn en ben ook bang dat als ik m naar Sony stuur dat ie door alle test heen komt en net een week niet crasht.

Specificaties :

Intel Core 3 i3-3120M 2.5 GHZ
AMD Radeon HD 7650 1GB
Display : 43,8 cm 17,3 1600x900
750 GB harddisk (seagate)
Windows 8

Specificaties zijn verre van volledig maar ik kan die klote lap-top al het hele weekend niet opstarten dus kan ook geen verdere details vinden dan wat er op de doos staat, dit is dus een soort wanhoopsactie voordat ik m waarschijnlijk wel naar Sony moet sturen

Met vriendelijke groet,

Marvin

Verwijderd

Topicstarter
Operating System
Windows 8 64-bit
CPU
Intel Core i3 3210M @ 2.50GHz 42 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Sony Corporation VAIO (N/A) 43 °C
Graphics
Generic PnP Monitor (1600x900@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7650M (Sony) 38 °C
Hard Drives
699GB Seagate ST750LM022 HN-M750MBB (SATA) 30 °C
Optical Drives
NWVKTG 1EZOX23O SCSI CdRom Device
MATSHITA DVD-RAM UJ8C0
Audio
Realtek High Definition Audio

Kon m net ff opstarten dus iets betere specificaties :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand :( ?

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40
Scannen op virussen / malware? Eventueel direct een clean install van Windows installeren en alleen de essentiële drivers installeren?

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
heb je hem al een keer schoon gemaakt stof vrij

[ Voor 11% gewijzigd door MAMBA5 op 01-07-2013 13:10 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat Cheng zegt kan al helpen.

Ook misschien de tempraturen eens in de gaten gaan houden als je met iets bezig bent.

People as things, that’s where it starts.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niet helemaal on-topic maar ik zou - mocht een reinstall van Windows niet helpen - toch zeker even met de support van Sony bellen. Zelf heb ik ook een Vaio met problemen gehad en de service van Sony was uitmuntend. Binnen een week de laptop gerepareerd terug (thuis opgehaald en afgeleverd met DHL). Het kan dus ook zeker positief zijn (was wel een hardware probleem) :)

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 07:56
Het is de laatste paar maanden weer warmer geworden, dat zie ik ook op mijn desktop ;)
Is de laptop in een stoffigere omgevingeving gebuikt?
Wat voor aplicaties draaide je erop? (Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze laptops echte zware programmas goed draaide)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de feedback , de crashes staan vrijwel los van temperatuur. Als ik hem 2 dagen uit heb staan crasht ie soms 20 x voordat ik in windows kom, daarentegen zie ik het systeem soms 50 c worden en dan draait ie gewoon rustig door...

Ik heb 3 weken terug juist alle Vaio en sony troep er afgehaald en een complete clean install gedaan met alleen de nodige drivers en het lijkt sinds dien alleen maar erger geworden... Nou heb ik al meer verhalen gelezen op internet van Vaio laptops die gek begonnen te doen zodra de Sony software er af ging. Schijnt een enorme bug te zitten in de battery pack software .. ?
In ieder geval hij staat nu sinds zondag aan en heeft nog geen 1 x gecrashd. Juist door de willekeurigheid van de crashes denk ik echt wel dat het of een HDD probleem is of een stuk moederbord.

@DCG909

Het is warmer geworden en ik ben best wel een kettingroker maar ik heb al veel laptops versleten en ik kreeg meestal pas hitte en stofproblemen na een jaar gebruik... (Deze laptop is nog geen 3 maanden oud he) En met zware 3d applicaties bedoel ik games als The Witcher 2 ;) Dat zijn best zware programma's om op een low-end laptop te draaien...

Maar in ieder geval bedankt voor de feedback ik denk dat ik geen andere keuze heb dan 'm op te sturen naar de Sony support.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Waar hebben we het over met "crash"? compleet uit? Bluescreen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1